ledig og overvejer kraftigt at blive dagplejer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2013

BabyMus

mogms skriver:

Ok det lyder da fedt nok. Det skal prøves.

hvordan er det med løntilskud, hvor meget mere er det end dagpenge?

Altså den kontrakt jeg har, får jeg omkring 4000 mere nu i løntilskud end i dagpenge. Altså før skat. Det kan jo godt være der er forskel på det fra kommune til kommune, men det var i hvert fald hvad der stod på min kontrakt. Så det er mange penge pludselig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2013

mogms

BabyMus skriver:

Altså den kontrakt jeg har, får jeg omkring 4000 mere nu i løntilskud end i dagpenge. Altså før skat. Det kan jo godt være der er forskel på det fra kommune til kommune, men det var i hvert fald hvad der stod på min kontrakt. Så det er mange penge pludselig!

Ja det kunne sku varme lidt på kontoen. 

Anmeld

15. oktober 2013

TR

mogms skriver:

Jeg bor i Randers kommune.

Jeg har haft fat i dem lige nu, og hvad skal jeg sige, det var ikke lige frem godt nyt.

Lige for tiden falder børnetallet meget, så de fyrer mere end de hyrer dagplejere. Det er faldet fra 370-230 dagplejere.

Også kan placering af ens bopæl også betyde meget, da forældre ofte ikke vil køre ud af Randers for at skulle tilbage igen. (Vi bor i Randers SØ ca 14 km fra byen)

Jeg forklarede at jeg var ledig og godt ville tage de kurser og praktikker jeg har omtalt her i debattten. Så mente han at det kunne være en rigtig god ide og jeg skulle bare ringe igen hvis jeg lagde mærke til at der kom mange gående rundt med barnevogne i mit lokal område. 

Men ellers så var kravende for at blive dagplejer faktisk små, havde jeg plads ude og inde og et værelse til børnene. Så var det nærmest det. Men han mente det var en rigtig god ide at jeg tog nogle praktikker / løntilskud pladser i vuggestuer og børnehaver. Da børneantallet hurtigt skifter. 

Og da vi jo faktisk går og prøver på at blive gravide er det jo god timing for os, da jeg jo primært helst vil vente til når jeg har været gravid.

Så nu vil jeg arbejde på en masse praktikker. 

Det var da ikke helt dårligt  

så det bare igang med en masse praktik .

jeg bor også i Randers kommune . - jeg har heller ikk uddannrlse inde for området, men derfor kan man godt blive det ?  

vil du til at i praktik som pædagogmedhjæloer for at stille dig selv bedre til at blive dagpleje mor ? 

Anmeld

16. oktober 2013

mogms

Det var da ikke helt dårligt  

så det bare igang med en masse praktik .

jeg bor også i Randers kommune . - jeg har heller ikk uddannrlse inde for området, men derfor kan man godt blive det ?  

vil du til at i praktik som pædagogmedhjæloer for at stille dig selv bedre til at blive dagpleje mor ? 

Ja, storset der skal bare være et højere børnetal. Og du skal godkendes og dit hjem, i Randers skal du have et rum til børnene og plads nok til dem i hus og have.

Jeg har lige et kursus jeg har tilmeldt mig. Det tager jeg og jeg kontakter vuggestuer og børnehaver i området, og tilbyder min hjælp i 4 uger gratis, til en begyndelse. og da min jobplan skal laves her snart så får jeg det ind i min plan. Og evt hjælp fra jobcenteret (men lige på det plan holder jeg ikke vejret i spænding)

Anmeld

17. oktober 2013

TR

mogms skriver:

Ja, storset der skal bare være et højere børnetal. Og du skal godkendes og dit hjem, i Randers skal du have et rum til børnene og plads nok til dem i hus og have.

Jeg har lige et kursus jeg har tilmeldt mig. Det tager jeg og jeg kontakter vuggestuer og børnehaver i området, og tilbyder min hjælp i 4 uger gratis, til en begyndelse. og da min jobplan skal laves her snart så får jeg det ind i min plan. Og evt hjælp fra jobcenteret (men lige på det plan holder jeg ikke vejret i spænding)

Det lyder da spændene  

ved du om der er kræv for hvor stor huset skal være og have ? 

Hvirdan kan det være du ikk vælger at være privat dagpleje mor ?

Anmeld

22. oktober 2013

mogms

Det lyder da spændene  

ved du om der er kræv for hvor stor huset skal være og have ? 

Hvirdan kan det være du ikk vælger at være privat dagpleje mor ?

Et rum til børnene, have og plads i køkken og stuen.

Jeg har ikke undersøgt, det private så meget. Men ville være bange for at økonomien ikke kan klare det hvis jeg ikke kun fylde huset men nok børn. Og hvordan jeg står som privat ved sygdom osv.

Og jeg syntes det bare det  virker bedre igennem kommunen. mere økonomisk sikkert for mig.

Anmeld

23. oktober 2013

TR

mogms skriver:

Jeg har ikke undersøgt, det private så meget. Men ville være bange for at økonomien ikke kan klare det hvis jeg ikke kun fylde huset men nok børn. Og hvordan jeg står som privat ved sygdom osv.

Og jeg syntes det bare det  virker bedre igennem kommunen. mere økonomisk sikkert for mig.

Oki

ved sygedom skal forældrene selv finde en løsning .. 

Jeg ved ikke rigtig hva jeg skal og ikk skal :/ 

Anmeld

24. oktober 2013

mogms

TR skriver:

Oki

ved sygedom skal forældrene selv finde en løsning .. 

Jeg ved ikke rigtig hva jeg skal og ikk skal :/ 

gør jeg heller ikke men indtilvidere bliver det at søge jobs (min uddannelse: kontor)

også få praktik eller lign jeg kan i vuggestuer / børnehaver så har jeg da fået pakket noget erfaring i min rygsæk når muligheden dukker op igen

Anmeld

25. oktober 2013

TR

mogms skriver:

gør jeg heller ikke men indtilvidere bliver det at søge jobs (min uddannelse: kontor)

også få praktik eller lign jeg kan i vuggestuer / børnehaver så har jeg da fået pakket noget erfaring i min rygsæk når muligheden dukker op igen

God ide  

jeg har også kontor udd.

Anmeld

25. oktober 2013

MortilElias2010

Jeg overvejede kortvarigt om jeg skulleellers privat dagplejer og der opfordrede min karrierevejleder (ja fra kommunen, hedder nok noget andet men i mangel af bedre dækkende ord pt) at jeg skulle gå ud og finde to andre der ville være private dagplejer så kunne man lave en stor privat dagpleje og eventuelt være dækket ind under sygdom fordi der ville være to andre at tage af. Jeg havde huset f.eks og så kunne de to andre komme ud til mig og arbejde (det var bare tanker omkring emnet) Jeg valgte ikke at blive det. Men tænkte jeg lige ville nævne det (er dog uddannet pædagog) men bemærkede der var en anden der måske ville flytte til Randers området og så kunne I måske gå sammen - I har jo helt sikkert begge to jeres kerneområder: kreativiteten, forældrekontakt osv. hvor I er skarpe til noget - det kunne jo supplereS rigtig godt hvis I var kompatible 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.