mogms skriver:
Jeg bor i Randers kommune.
Jeg har haft fat i dem lige nu, og hvad skal jeg sige, det var ikke lige frem godt nyt.
Lige for tiden falder børnetallet meget, så de fyrer mere end de hyrer dagplejere. Det er faldet fra 370-230 dagplejere.
Også kan placering af ens bopæl også betyde meget, da forældre ofte ikke vil køre ud af Randers for at skulle tilbage igen. (Vi bor i Randers SØ ca 14 km fra byen)
Jeg forklarede at jeg var ledig og godt ville tage de kurser og praktikker jeg har omtalt her i debattten. Så mente han at det kunne være en rigtig god ide og jeg skulle bare ringe igen hvis jeg lagde mærke til at der kom mange gående rundt med barnevogne i mit lokal område.
Men ellers så var kravende for at blive dagplejer faktisk små, havde jeg plads ude og inde og et værelse til børnene. Så var det nærmest det. Men han mente det var en rigtig god ide at jeg tog nogle praktikker / løntilskud pladser i vuggestuer og børnehaver. Da børneantallet hurtigt skifter.
Og da vi jo faktisk går og prøver på at blive gravide er det jo god timing for os, da jeg jo primært helst vil vente til når jeg har været gravid.
Så nu vil jeg arbejde på en masse praktikker.
så det bare igang med en masse praktik .
jeg bor også i Randers kommune . - jeg har heller ikk uddannrlse inde for området, men derfor kan man godt blive det ?
vil du til at i praktik som pædagogmedhjæloer for at stille dig selv bedre til at blive dagpleje mor ?