ledig og overvejer kraftigt at blive dagplejer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2013

BabyMus

mogms skriver:

Jeg er pt arbejdsløs kontorassistent, men har brugt denne første del af min ledighedsperiode på at tænke over hvad jeg egentlig vil med mit liv. og er kommet frem til at jeg vil være dagplejer.

Dog er jeg i tvivl om jeg kan opfylde de krav der er. Der er i Randers kommune jeg bor.

Men min situationer som følger:

Jeg er 33 år, gift med min skønne mand og bor i et større hus med stor have. 

Vi har et extra værelse til legeværelse og en stor stue.

Vi har have mest med græs, men der er masser af plads til legeplads.

Vi har et stort badeværelse, hvor der er plads til pusleplads.

Det er nok taler mest ned for mig er at jeg ikke har noget fagligt / skole mæssig erfaring. eller eget barn, dog er det noget vi arbejder på , derfor vil min plan om at blive dagplejer før være aktuel efter barsel.

Jeg har indgangåret fra social og sundhedsuddannelsen og den første del af social og sundhedshjælper udddannelsen. Hvor havde praktik i en vuggestue, og senere praktik med psykisk handikappede.

Jeg tror bare ikke det er nok. Men tænker da jeg nu går ledig så kunne jeg finde nogle kurser, men er lidt på bar bund med hvilke kurser jeg skal tage. Derudover da jeg er ledig vil jeg prøve at finde 4 ugers praktik i en vuggestue/børnhave i nærheden. Da jeg virkelig brænder for at blive dagplejer.

men under alle omstændigheder tager jeg kontakt med dagplejen i kommunen på mandag og hører hvad de vil anbefale.

Jeg vil bare høre fra jer, om I har nogle kommentarer eller ideer til mig. eller bare en tanke eller to fra jer der er dagplejer allerede. 

og en ting mere, vi har naturligvis bil. Men er det 100% nødvendig at have en bil i dagligdagen som dagplejer. Jeg bor hvor der er muligt at tage bussen med børnene, der er skov i nærheden og en stor legeplads.

Vi ville sikkert kunne få det til at fungere med at jeg har bilen få gange om ugen/måneden. Min mand skal jo også kunne kom til og fra arbejde.

Bare lige en sidebemærkning herfra.

Du kan jo også komme i løntilskud. Så kan du blive i samme sted længere tid end de 4 uger. Du kan selvfølgelig godt "nøjes" med at i praktik og komme flere steder som du skriver, men hvis du nu gerne ville gå mere i dybden samme sted plus tjene lidt mere end dagpenge, så er det jo også en mulighed. Ville bare lige skrive det hvis du ikke lige havde tænkt på det.

Og husk, dine 6 ugers selvvalgte uddannelse skal bruges inden for de første 9 måneder.

Du ved sikkert nok disse ting da man jo får dem at vide tit, men står i samme situation som dig, så ville bare lige skrive det.

Held og lykke med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2013

mogms

BabyMus skriver:

Bare lige en sidebemærkning herfra.

Du kan jo også komme i løntilskud. Så kan du blive i samme sted længere tid end de 4 uger. Du kan selvfølgelig godt "nøjes" med at i praktik og komme flere steder som du skriver, men hvis du nu gerne ville gå mere i dybden samme sted plus tjene lidt mere end dagpenge, så er det jo også en mulighed. Ville bare lige skrive det hvis du ikke lige havde tænkt på det.

Og husk, dine 6 ugers selvvalgte uddannelse skal bruges inden for de første 9 måneder.

Du ved sikkert nok disse ting da man jo får dem at vide tit, men står i samme situation som dig, så ville bare lige skrive det.

Held og lykke med det.

ork ja kender godt løntilskud, havde bare praktikken mest i tankerne da, det nok vil være nemmere at få i første omgang. Også på praktikken kunne få trukket igennem at komme på løntilskud. 

Og hvis jeg får lavet en jobplan med dette som hoved mål, så vil virksomheden jo også være klar over at jeg ikke står og banker på for et job hos dem. 

men tak for reminderen :-)

Anmeld

13. oktober 2013

mogms

TR skriver:

Ihh jeg vil også rigtig gerne være det  

kan bare ikk finde ud af , hvordan man bliver deT  og hva det kræver ?? 

Jeg har googlet min computer helt flad omkring emnet, der er rigtig mange sider.

Men du skal have fat i din kommune, og høre ad, med hvordan og hvorledes, og det er det jeg gør på mandag. 

Anmeld

13. oktober 2013

2babygirls

C-Dog skriver:

Undskyld med hvad skal en dp med bil? De må jo ikke køre rundt med børnene alligevel? Jeg synes det hele lyder fint, måske lige bortset fra du ingen erfaring har med børn men det arbejder du jo på så det jo fint :-)

I Århus kommune må de altså gerne kører med børn hvis man har skrevet under på at det er okay. Så har de lånt vores autostol, når de kun har været 2 børn i dagpleje

Anmeld

13. oktober 2013

TR

mogms skriver:

Jeg har googlet min computer helt flad omkring emnet, der er rigtig mange sider.

Men du skal have fat i din kommune, og høre ad, med hvordan og hvorledes, og det er det jeg gør på mandag. 

Oki - skriver du ikk lige hvordan det går og hva de siger ?

hva kommune er du i ? 

Anmeld

13. oktober 2013

BabyMus

mogms skriver:

ork ja kender godt løntilskud, havde bare praktikken mest i tankerne da, det nok vil være nemmere at få i første omgang. Også på praktikken kunne få trukket igennem at komme på løntilskud. 

Og hvis jeg får lavet en jobplan med dette som hoved mål, så vil virksomheden jo også være klar over at jeg ikke står og banker på for et job hos dem. 

men tak for reminderen :-)

Super! Ville os bare lige skrive det hvis du nu ikke havde tænkt på det. Jeg startede også i praktik i en børnehave og allerede på dag nr. 2 spurgte de om jeg ville fortsætte i løntilskud for så ville hun lave papirene med det samme så det var klart når de fire uger var gået.

Anmeld

14. oktober 2013

mogms

TR skriver:

Oki - skriver du ikk lige hvordan det går og hva de siger ?

hva kommune er du i ? 

Jeg bor i Randers kommune.

Jeg har haft fat i dem lige nu, og hvad skal jeg sige, det var ikke lige frem godt nyt.

Lige for tiden falder børnetallet meget, så de fyrer mere end de hyrer dagplejere. Det er faldet fra 370-230 dagplejere.

Også kan placering af ens bopæl også betyde meget, da forældre ofte ikke vil køre ud af Randers for at skulle tilbage igen. (Vi bor i Randers SØ ca 14 km fra byen)

Jeg forklarede at jeg var ledig og godt ville tage de kurser og praktikker jeg har omtalt her i debattten. Så mente han at det kunne være en rigtig god ide og jeg skulle bare ringe igen hvis jeg lagde mærke til at der kom mange gående rundt med barnevogne i mit lokal område. 

Men ellers så var kravende for at blive dagplejer faktisk små, havde jeg plads ude og inde og et værelse til børnene. Så var det nærmest det. Men han mente det var en rigtig god ide at jeg tog nogle praktikker / løntilskud pladser i vuggestuer og børnehaver. Da børneantallet hurtigt skifter. 

Og da vi jo faktisk går og prøver på at blive gravide er det jo god timing for os, da jeg jo primært helst vil vente til når jeg har været gravid.

Så nu vil jeg arbejde på en masse praktikker. 

Anmeld

14. oktober 2013

mogms

BabyMus skriver:

Super! Ville os bare lige skrive det hvis du nu ikke havde tænkt på det. Jeg startede også i praktik i en børnehave og allerede på dag nr. 2 spurgte de om jeg ville fortsætte i løntilskud for så ville hun lave papirene med det samme så det var klart når de fire uger var gået.

Ok det lyder da fedt nok. Det skal prøves.

hvordan er det med løntilskud, hvor meget mere er det end dagpenge?

Anmeld

14. oktober 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
mogms skriver:

Jeg er pt arbejdsløs kontorassistent, men har brugt denne første del af min ledighedsperiode på at tænke over hvad jeg egentlig vil med mit liv. og er kommet frem til at jeg vil være dagplejer.

Dog er jeg i tvivl om jeg kan opfylde de krav der er. Der er i Randers kommune jeg bor.

Men min situationer som følger:

Jeg er 33 år, gift med min skønne mand og bor i et større hus med stor have. 

Vi har et extra værelse til legeværelse og en stor stue.

Vi har have mest med græs, men der er masser af plads til legeplads.

Vi har et stort badeværelse, hvor der er plads til pusleplads.

Det er nok taler mest ned for mig er at jeg ikke har noget fagligt / skole mæssig erfaring. eller eget barn, dog er det noget vi arbejder på , derfor vil min plan om at blive dagplejer før være aktuel efter barsel.

Jeg har indgangåret fra social og sundhedsuddannelsen og den første del af social og sundhedshjælper udddannelsen. Hvor havde praktik i en vuggestue, og senere praktik med psykisk handikappede.

Jeg tror bare ikke det er nok. Men tænker da jeg nu går ledig så kunne jeg finde nogle kurser, men er lidt på bar bund med hvilke kurser jeg skal tage. Derudover da jeg er ledig vil jeg prøve at finde 4 ugers praktik i en vuggestue/børnhave i nærheden. Da jeg virkelig brænder for at blive dagplejer.

men under alle omstændigheder tager jeg kontakt med dagplejen i kommunen på mandag og hører hvad de vil anbefale.

Jeg vil bare høre fra jer, om I har nogle kommentarer eller ideer til mig. eller bare en tanke eller to fra jer der er dagplejer allerede. 

og en ting mere, vi har naturligvis bil. Men er det 100% nødvendig at have en bil i dagligdagen som dagplejer. Jeg bor hvor der er muligt at tage bussen med børnene, der er skov i nærheden og en stor legeplads.

Vi ville sikkert kunne få det til at fungere med at jeg har bilen få gange om ugen/måneden. Min mand skal jo også kunne kom til og fra arbejde.

jeg ansøgte randers kommune om at blive dagpleje i januar. men de mangler ingen.

ens ansøgening bliver gemt i 1 år.

men mit svar til dig vil være at få noget erfaring først. jeg er selv færdig som pædagog i januar 14.

ved ik om det er fagforeningen du får løn fra og er også underordnet.men kunne være de kan skaffe dig praktik plads. er ofte mennere at komme ind end hvis du selv finder en.

med hensyn til krav som dagpleje skal du have en indlukket have. et skur hvor klapvogne fra dp kan stå.

en værelse til leg inde.
plads til puslebord på toilet
spise køkken.
garderobe plads
mest af alt være villig til at åbne hele dit hjem for andre.

Anmeld

14. oktober 2013

Dorthe1986

Min mor blev ansat i 1995 som dagplejer og havde ingen uddannelse eller pædagogisk erfaring. Dog havde hun født og opfostret seks børn så det talte jo godt

Men jeg er så også typen, der mere lægger vægt på at de er søde og rare og er gode omkring børn og det behøver man altså ikke en uddannelse for at være. Tænker også nogle gange at ja det er da fint med en masse pædagogiske elementer til at aktivere børnene ud fra alder og udvikling, men det kan man altså også godt uden, eller nogen kan da det er jo lige før vi som forældre skal have et mindre pædagogisk kursus så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.