Jeg er pt arbejdsløs kontorassistent, men har brugt denne første del af min ledighedsperiode på at tænke over hvad jeg egentlig vil med mit liv. og er kommet frem til at jeg vil være dagplejer.
Dog er jeg i tvivl om jeg kan opfylde de krav der er. Der er i Randers kommune jeg bor.
Men min situationer som følger:
Jeg er 33 år, gift med min skønne mand og bor i et større hus med stor have.
Vi har et extra værelse til legeværelse og en stor stue.
Vi har have mest med græs, men der er masser af plads til legeplads.
Vi har et stort badeværelse, hvor der er plads til pusleplads.
Det er nok taler mest ned for mig er at jeg ikke har noget fagligt / skole mæssig erfaring. eller eget barn, dog er det noget vi arbejder på
, derfor vil min plan om at blive dagplejer før være aktuel efter barsel.
Jeg har indgangåret fra social og sundhedsuddannelsen og den første del af social og sundhedshjælper udddannelsen. Hvor havde praktik i en vuggestue, og senere praktik med psykisk handikappede.
Jeg tror bare ikke det er nok. Men tænker da jeg nu går ledig så kunne jeg finde nogle kurser, men er lidt på bar bund med hvilke kurser jeg skal tage. Derudover da jeg er ledig vil jeg prøve at finde 4 ugers praktik i en vuggestue/børnhave i nærheden. Da jeg virkelig brænder for at blive dagplejer.
men under alle omstændigheder tager jeg kontakt med dagplejen i kommunen på mandag og hører hvad de vil anbefale.
Jeg vil bare høre fra jer, om I har nogle kommentarer eller ideer til mig. eller bare en tanke eller to fra jer der er dagplejer allerede.
og en ting mere, vi har naturligvis bil. Men er det 100% nødvendig at have en bil i dagligdagen som dagplejer. Jeg bor hvor der er muligt at tage bussen med børnene, der er skov i nærheden og en stor legeplads.
Vi ville sikkert kunne få det til at fungere med at jeg har bilen få gange om ugen/måneden. Min mand skal jo også kunne kom til og fra arbejde.