Indkørsel i vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2013

Bertris

Kan jo så hører at det åbenbart er normalt med 14 dages indkørsel, havde jeg bare ikke forstillet mig, havde regnet med de fleste brugte en uges tid.

Vil forresten også lige understrege en ting!
Havde jeg kunne vente med at gå igang med uddannelse igen og være blevet hjemme et par måneder mere havde jeg gjort det, men sådan var tingene bare ikke. Jeg vil kun min datters bedste, og ville ikke prøve om kun at have sat 3-4 dage af hvis jeg ikke mente hun kunne klare det SELVOM hun kun er 6 mdr. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2013

ano14316

Bertris skriver:

Hvis noget ville være helt galt ville farmor også kunne stå på standby til at hente hvis det var nødvendigt
- men det er simpelthen bare standard nu ?
også med folk der skal tilbage på fuldtid osv?
Forventes det bare at de bliver kørt ind imens der stadig er barsel?

Ja det tror jeg

Og ja de sidste 14 dage bruges til indkøring..

Anmeld

8. oktober 2013

Bertris

ano14316 skriver:

Ja det tror jeg

Og ja de sidste 14 dage bruges til indkøring..

på trods af jeg er ungmor havde jeg vist en stenalder idé om det

Men nu ved jeg det. Har også hele tiden sagt at nr 2 skal planlægges bedre ang uddannelse/job

Anmeld

8. oktober 2013

ESV

Bertris skriver:

Hvor længe var jeres børn om at blive indkørt i henholdvis vs og dp?

Vores dejlige datter begyndte i vuggestue 1/10 (altså for en uge siden), da hun startede forventede vi at vi skulle kører hende ind på 3-4 dage, også kunne hun være der fuldtid, da både jeg og kæresten møder kl 8-16 det meste af ugen.
Så får vi beskeden at nej, sådan vil de bare ikke gøre det, hun skal have 14 dages tid, så står vi i en pænt åndssvag situation, og tænker bestemt ikke det er for godt for Lilli, for hendes farmor er så gået med til at hun tager hende med i vuggestue og har hende imens vi ellers er i skole. dvs at 7.30 aflevere jeg hende hos farmor, efter formiddagslur kommer hun i vuggestue, også efter et par timer der hjem til farmor igen, det kan da ikke være godt i forhold til bare at lade hende blive passet ET sted ?

Kan det virkelig passe det skal være sådan?

Vi brugte en uge da Emilie skulle starte i vuggestue hun ELSKEDE det fr,a dag 1 og sagde intet da jeg første gang gik fra hende

Anmeld

8. oktober 2013

Sara.

Min personlige holdning er at I kender jeres datter bedsy og ved hvad der vil vlre godt for og passe både hende og familien.

Ift hendes alder, så er hun så lille at jeg formoder hun ikke eer kommet i deperations fasen endnu. Modsat børn på 9-12 mdr plus minus som reagerer når mor er ufe af synet.

Men der er atbejde i det for pædagogerne, ja. Men sådan er det jo. Det er realiteterne at der kan starte børn på 6 mdr.

Held og lykke med indkøringen    

Hilden mor til en på 3, en på 5 og som arbejder i enintegreret institutione

Anmeld

8. oktober 2013

Mettefpigen

Her brugte han 3 dage

Anmeld

8. oktober 2013

AnthonsMor

Jeg kan næsten læse mig frem til, at du rent faktisk har været nødt til, at gøre det som du har gjort, grundet din datters alder og reglerne om 6 måneder..

Jeg har en søn der er en uge ældre end din datter, og han skal starte i VS 2/1-14, en måned før min barsel ophører.. Jeg havde faktisk først tænkt 1/12-13, men så kom der alt det med juleferie, og så blev vi enige om det andet..

Jeg ved allerede nu, at det vil tage Anthon mere end en uge, så jeg er glad for, at jeg har en hel måned til at køre ham ind..

Men jeg håber det kommer til at gå godt og nemt med jeres datter i VS!

Anmeld

9. oktober 2013

Kay

Som pædagog i en vuggestue vil jeg lige sige at 14 dage er det mest normale... Du aflevere dit barn til vildt fremmede mennesker og det tager tid at skabe tryghed... Nogle børn har svære ved indkørring og i de tilfælde tager det mere end 14 dage

Anmeld

9. oktober 2013

FruJacobsen

Nu har jeg bare lige skimmet tråden hurtigt, men synes godt nok, at 14 dage lyder som meget lang tid! Min søn var 12 mdr., da han startede i DP og han var SÅ klar til det - den første dag var han der en times tid alene imens jeg gik ned og handlede. Det gik helt fint. Sådan gjorde vi i 2-3 dage (fra kl. 9 til 11 var han af sted alene) og da det bare gik rigtig godt, begyndte han på "fuld tid"

Så jeg tror, at det er MEGET individuelt og kommer helt an på, hvad det er for et barn du har held og lykke med det.

Anmeld

10. oktober 2013

Bertris

i dag er hendes 8. dag i vuggestue og de er friske på at prøve fuldtid
Har så sørget for at jeg har mulighed for at hente hvis noget går galt.
Men har selv en super god mave fornemmelse!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.