Bertris skriver:
Hvor længe var jeres børn om at blive indkørt i henholdvis vs og dp?
Vores dejlige datter begyndte i vuggestue 1/10 (altså for en uge siden), da hun startede forventede vi at vi skulle kører hende ind på 3-4 dage, også kunne hun være der fuldtid, da både jeg og kæresten møder kl 8-16 det meste af ugen.
Så får vi beskeden at nej, sådan vil de bare ikke gøre det, hun skal have 14 dages tid, så står vi i en pænt åndssvag situation, og tænker bestemt ikke det er for godt for Lilli, for hendes farmor er så gået med til at hun tager hende med i vuggestue og har hende imens vi ellers er i skole. dvs at 7.30 aflevere jeg hende hos farmor, efter formiddagslur kommer hun i vuggestue, også efter et par timer der hjem til farmor igen, det kan da ikke være godt i forhold til bare at lade hende blive passet ET sted ?
Kan det virkelig passe det skal være sådan?
Jeg tror det er meget standart at indkøring hedder 14 dage... Jeg synes det er ret vildt at I regner med 3-4 dage til at jeres datter kan vende sig til et helt nyt liv...
Mange børn er klar til at være der fuldtid i anden uge, men det er smart at man er tilgængelig hvis de ikke er helt klar. Tror en normal proces ser nogenlunde sådan her ud:
Mandag: besøg og lidt leg et par timer
Tirssag: det samme som mandag, måske lidt længere
Onsdag: mor går kortvarigt
Torsdag: mor går i længere tid
Fredag: barnet sover der.
Mandag: barnet sover der men kort dag
Tirsdag: måske klar til fuldtid
Og det er jo kun vidst det hele går super godt..
Jeg har oplevet børn i min søns vugger der var over en måned om at falde på plads og også nogen, som min egen hvor det kun tog 3-4 dage..
Nu har min søn været meget syg og har haft lange perioder hvor han har været væk, og der har jeg gebindkørt ham over 2-3 dage...
Håber i får det til at fungere..