Indkørsel i vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2013

Maja88

Jeg havde sat laaaang tid af til indkøring i dp men vi brugte 3 dage til og den eneste grund til3 dagen,var at hun var skide bange for dp mors hund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2013

modesty

jeg vil gætte på at det er pga arbejde. pigen må jo ikke komme i vs før hun fylder 6måneder og hun er fra 27.marts, så det er hun kun blevet for lidt over en uge siden. men jeg gætter bare.

Wow, 3-4 dage til at indkøre en baby på 6 mdr...

Ja, der står at det er noget uddannelse.

Anmeld

8. oktober 2013

Maja88

Maja88 skriver:

Jeg havde sat laaaang tid af til indkøring i dp men vi brugte 3 dage til og den eneste grund til3 dagen,var at hun var skide bange for dp mors hund

Og hun var 9 måneder

Anmeld

8. oktober 2013

MorDk

Der er altså foreskel på at blive passet ude.... af farmor og andre som hun kender... end at komme i inst. Jeg synes personligt 3-4 dage er lidt. Men nogle gange kan det jo ikke være anderledes...

Anmeld

8. oktober 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Begge vores børn er blevet kørt ind på 3 dage. De elskede vuggestuen og det gik så fint. Vi havde sat 1 uge af til det.

Det kommer selvfølgelig an på, hvad barnet siger, men helt sikkert også vuggestuens indstilling. Hvis I har 1 uge til, at kører hende ind, så er det I bruger.

Anmeld

8. oktober 2013

Dorthe1986

Emil var lige knap 9 måneder da han startede dp og jeg havde sat 14 dage af til det :-)
Vores dp havde den erfaring at det var bedst at aflevere ham den første dag i 2 timer så hente ham og så øge den derfra så jeg afleverede ham og tudede hele vejen hjem henter ham efter to timer og det var den gladeste smilende dreng jeg kom ind til, så han var faktisk kørt ind første dag nærmest :-)

Anmeld

8. oktober 2013

TNBC

modesty skriver:

Wow, 3-4 dage til at indkøre en baby på 6 mdr...

Ja, der står at det er noget uddannelse.

der er jo forskel på børn. vi havde også en på omkring 6måneder, der gik heller ikke længe før at hun var der mange timer, og hun sagde aldrig noget når mor eller far gik. men hun var også vant til at blive passet, ligesom ts´ datter.

Anmeld

8. oktober 2013

modesty

Yurie skriver:

der er jo forskel på børn. vi havde også en på omkring 6måneder, der gik heller ikke længe før at hun var der mange timer, og hun sagde aldrig noget når mor eller far gik. men hun var også vant til at blive passet, ligesom ts´ datter.

Ja, det er helt rigtigt, det er nok bare min personlige holdning til at sende så små babyer i pasning, der stikker sit hoved frem dér... Men det er jo ikke dét tråden handler om. 

Men jeg synes stadig slet ikke at det er mærkeligt at institutionen regner med mere end 3-4 dage til indkørsel, faktisk synes jeg at det vidner om at de tager barnets behov seriøst, og det kan man da som forælder kun være glad for.

Anmeld

8. oktober 2013

TNBC

modesty skriver:

Ja, det er helt rigtigt, det er nok bare min personlige holdning til at sende så små babyer i pasning, der stikker sit hoved frem dér... Men det er jo ikke dét tråden handler om. 

Men jeg synes stadig slet ikke at det er mærkeligt at institutionen regner med mere end 3-4 dage til indkørsel, faktisk synes jeg at det vidner om at de tager barnets behov seriøst, og det kan man da som forælder kun være glad for.

jamen enig at de tænker på barnet, men når man hører at pigen elsker at være dernede og der ikke er nogle problemer, er det vel ok. og så er der farmor, der kan komme hvis pigen bliver ked af det. Men i stedet for at sige at pigen ikke skal have fulde dage, kan de foreslå at hun måske ikke er der i 8timer hver dag.

men jeg tænker også at det er fordi at hun er så lille og har brug for mere tid fra pædagogerne, fordi hun måske ikke kan kravle og kan ikke bare lægges ned på gulvet. men igen jeg gætter.

Anmeld

8. oktober 2013

MorTil4<3

Bertris skriver:

Hvor længe var jeres børn om at blive indkørt i henholdvis vs og dp?

Vores dejlige datter begyndte i vuggestue 1/10 (altså for en uge siden), da hun startede forventede vi at vi skulle kører hende ind på 3-4 dage, også kunne hun være der fuldtid, da både jeg og kæresten møder kl 8-16 det meste af ugen.
Så får vi beskeden at nej, sådan vil de bare ikke gøre det, hun skal have 14 dages tid, så står vi i en pænt åndssvag situation, og tænker bestemt ikke det er for godt for Lilli, for hendes farmor er så gået med til at hun tager hende med i vuggestue og har hende imens vi ellers er i skole. dvs at 7.30 aflevere jeg hende hos farmor, efter formiddagslur kommer hun i vuggestue, også efter et par timer der hjem til farmor igen, det kan da ikke være godt i forhold til bare at lade hende blive passet ET sted ?

Kan det virkelig passe det skal være sådan?

her har vi brugt samme fremgangsmåde med begge børn

aflevere første dag, være der en times tid, gå en times tid,

aflevere 2 dag og gå et par timer

dag 3 aflevere og så hed det fuld tid

det er gået nemt og uden problemer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.