Indkørsel i vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2013

LinLin

3-4 dage lyder da også lidt for optimistisk i mine ører... Det kan jeg slet ikke forstå I regnede med var nok...

Men nu er det sådan (går ud fra I er startet på job) og så må vs jo arbejde ud fra det...

Jeg havde15 hverdage til den yngste og halvanden måned i alt til den første - de gik i hhv vs og dp... De var begge lige 12 mdr.
Kunne nok godt have nøjedes med en uge til hver men er glad for jeg havde mere - tror jeg selv ville have stresset over det og det ville helt sikkert have påvirket mine drenge

"Skrækscenarierne" for hvor lang tid en indkøring har kørt i den vs og bhv jeg har arbejdet i er 1,5-3 mdr 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2013

Bertris

Yurie skriver:

Det er noget pjat fra deres side. det ved de ikke en pind om.

og det er jeres beslutning ikke deres. ja, måske reagere hun når hun bliver ældre, det er der mange børn der gør, men hun er vant til stedet, hvorfor skulle hun ikke kunne lide at være der?? Så skulle det da være deres skyld.

Rart at høre jeg i det mindste ikke er den eneste der synes det er en mærkelig begrundelse

Synes helt klart de virker som nogle rarer pædagoger, men må prøve at snakke med dem i morgen at vi altså gerne vil have startet hende helt op, for der har ingen problemer været med opstarten overhovedet.

Anmeld

8. oktober 2013

Bertris

LinLin skriver:

3-4 dage lyder da også lidt for optimistisk i mine ører... Det kan jeg slet ikke forstå I regnede med var nok...

Men nu er det sådan (går ud fra I er startet på job) og så må vs jo arbejde ud fra det...

Jeg havde15 hverdage til den yngste og halvanden måned i alt til den første - de gik i hhv vs og dp... De var begge lige 12 mdr.
Kunne nok godt have nøjedes med en uge til hver men er glad for jeg havde mere - tror jeg selv ville have stresset over det og det ville helt sikkert have påvirket mine drenge

"Skrækscenarierne" for hvor lang tid en indkøring har kørt i den vs og bhv jeg har arbejdet i er 1,5-3 mdr 

som skrevet tidligere ville farmor også være der som nødplan hvis der skulle komme komplikationer efter de første 3-4 dage
Men jo vi er begge startet i skole, også elsker hun at være der, og er som sagt vant til at blive passet.
og netop pga hun var vant til at blive passet regnede vi ikke med hun behøvede særlig lang tid.

Jeg bliver nærmere stresset over alle de omveje vi skal lave pga vi er nød til at kører som vi gør nu, og tager alt mit overskud

Anmeld

8. oktober 2013

LinLin

Bertris skriver:

som skrevet tidligere ville farmor også være der som nødplan hvis der skulle komme komplikationer efter de første 3-4 dage
Men jo vi er begge startet i skole, også elsker hun at være der, og er som sagt vant til at blive passet.
og netop pga hun var vant til at blive passet regnede vi ikke med hun behøvede særlig lang tid.

Jeg bliver nærmere stresset over alle de omveje vi skal lave pga vi er nød til at kører som vi gør nu, og tager alt mit overskud

Det må du jo bare sige til dem at sådan er det!

Vi modtog engang en dreng der var 11 mdr, lige kommet til landet fra england, aldrig passet ude før og moderen havde tre dage til indkøring. Sådan var det bare - og det gik fint

Anmeld

8. oktober 2013

Aabye

Jeg havde sat 14 dage af til indkøring i dagpleje.. Allerede på 2 dagen var min dreng så i DP fuld tid.. Han havde det simpelthen SÅ godt derovre, han har aldrig ville med hjem.. Så det var kun den første dag han var der indtil han skulle sove og så hentede jeg ham.. 

Anmeld

8. oktober 2013

Clisolka

Bertris skriver:

Hvor længe var jeres børn om at blive indkørt i henholdvis vs og dp?

Vores dejlige datter begyndte i vuggestue 1/10 (altså for en uge siden), da hun startede forventede vi at vi skulle kører hende ind på 3-4 dage, også kunne hun være der fuldtid, da både jeg og kæresten møder kl 8-16 det meste af ugen.
Så får vi beskeden at nej, sådan vil de bare ikke gøre det, hun skal have 14 dages tid, så står vi i en pænt åndssvag situation, og tænker bestemt ikke det er for godt for Lilli, for hendes farmor er så gået med til at hun tager hende med i vuggestue og har hende imens vi ellers er i skole. dvs at 7.30 aflevere jeg hende hos farmor, efter formiddagslur kommer hun i vuggestue, også efter et par timer der hjem til farmor igen, det kan da ikke være godt i forhold til bare at lade hende blive passet ET sted ?

Kan det virkelig passe det skal være sådan?

Jeg havde 14 dage til at indkøre Isabella - og det var nok tid til hende, men børn er jo forskellige 

Hun startede en torsdag, så hun startede stille op til en weekend  14 dage efter da jeg startede på arbejde var hun indkørt. 

Anmeld

8. oktober 2013

PernilleogLouis

Bertris skriver:

Vores dejlige datter begyndte i vuggestue 1/10 (altså for en uge siden), da hun startede forventede vi at vi skulle kører hende ind på 3-4 dage, også kunne hun være der fuldtid, da både jeg og kæresten møder kl 8-16 det meste af ugen.
Så får vi beskeden at nej, sådan vil de bare ikke gøre det, hun skal have 14 dages tid, så står vi i en pænt åndssvag situation, og tænker bestemt ikke det er for godt for Lilli, for hendes farmor er så gået med til at hun tager hende med i vuggestue og har hende imens vi ellers er i skole. dvs at 7.30 aflevere jeg hende hos farmor, efter formiddagslur kommer hun i vuggestue, også efter et par timer der hjem til farmor igen, det kan da ikke være godt i forhold til bare at lade hende blive passet ET sted ?

Arbejder selv i vuggestue og vi kører ofte børn ind på en uge og det er uden problemer - selvfølgelig har nogen brug for længere tid men har man kun 1 uge så er der ikke noget at gøre ved det og syns absolut at pædagogerne så må klare den indkøring uden at brokke sig

Anmeld

8. oktober 2013

TNBC

Bertris skriver:

Rart at høre jeg i det mindste ikke er den eneste der synes det er en mærkelig begrundelse

Synes helt klart de virker som nogle rarer pædagoger, men må prøve at snakke med dem i morgen at vi altså gerne vil have startet hende helt op, for der har ingen problemer været med opstarten overhovedet.

Hvis hun har det fint, så kan farmor altid hente hende ved 12-13-14 i stedet for. sådan at hun ikke er der til 16 hver dag.

jeg vil tro at de synes 8timer hver dag er meget for sådan en lille en.

Anmeld

8. oktober 2013

modesty

Bertris skriver:

Jeg forstår ikke helt hvorfor I kun har sat 3-4 dage af til indkøring? Det er meget lidt. I min VS fik vi at vide at vi skulle regne med 14 dage, da det jo er meget forskelligt hvordan børnene reagerer. Jeg mener at vi var oppe på fuld tid (7 timer) efter 10 dage.

Anmeld

8. oktober 2013

TNBC

modesty skriver:

Jeg forstår ikke helt hvorfor I kun har sat 3-4 dage af til indkøring? Det er meget lidt. I min VS fik vi at vide at vi skulle regne med 14 dage, da det jo er meget forskelligt hvordan børnene reagerer. Jeg mener at vi var oppe på fuld tid (7 timer) efter 10 dage.

jeg vil gætte på at det er pga arbejde. pigen må jo ikke komme i vs før hun fylder 6måneder og hun er fra 27.marts, så det er hun kun blevet for lidt over en uge siden. men jeg gætter bare.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.