Testet (svagt) positivt til morgen!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2013

DianaRJS

Ayasmor skriver:

Det er jo ikke fysisk muligt at blive gravid, hvis der ikke har været en ægløsning og dermed et æg at befrugte?? Nogle har faktisk ægløsning under menstruation jo. Mener du, at man godt kan blive gravid selvom man ikke har sex lige præcis på dagen for ægløsning?

skal nok også lige pointeres at jeg på intet tidspunkt har sagt at chancen for at man bliver gravid der er stor, men at det kan ske...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2013

Ayasmor

DianaRJS skriver:

så det du siger er ud af en måneder hvor man har ægløsning en gang kan du ikke blive gravid alle andre dage ?

Det er lige det jeg mener. Eller dvs., at man kan jo godt blive gravid i tidspunktet omkring ægløsning, altså nogle dage før og efter. Men det er fordi, at ægget jo bliver befrugtet x antal timer efter egentlig ægløsning. Derudover kan sæd jo overleve i flere døgn i kvindekroppen, hvilket gør det muligt at blive gravid selvom man har haft sex eksempelvis 2 dage FØR ægløsning. Men nej, hvis der ikke er et æg at befrugte, er det ikke fysisk muligt at blive gravid. Derfor det er problematisk for kvinder med PCO at blive gravide, hvor der netop ikke er ægløsning hver mdr. eller overhovedet.

Anmeld

3. oktober 2013

Ayasmor

DianaRJS skriver:

skal nok også lige pointeres at jeg på intet tidspunkt har sagt at chancen for at man bliver gravid der er stor, men at det kan ske...

Kan egentlig godt se, at min sidste sætning kan misforståes. Jeg er nemlig enig med dig i, at man godt kan blive gravid selvom man ikke har haft sex på dagen for ægløsning. Jeg mente det mere som et spørgsmål, om det var det du mente, eller at man godt kunne blive gravid generelt uden ægløsning

Anmeld

3. oktober 2013

FrkZier

DianaRJS skriver:

hvordan hvad skulle gå foregå???

at hun er blevet gravid uden for ægløsning? alle har en change for at blive gravide selvom de ikke har ægløsning....

eller tage en test?

meget simpelt hun tisser på en pind

Hvis man blive gravid under mens. så det fordi man har haft ÆL under sin mens (hvilket sker MEGET sjældent) - det er IKKE muligt at blive gravid uden ÆL

Det er korrekt at det ikke kun er PÅ selve ÆL dagen at man kan blive gravid, det kan man sagtens både flere dage før og efter, men der skal altså være et æg at befrugte før en graviditet kan finde sted

Anmeld

3. oktober 2013

Kløver

DianaRJS skriver:

Måske det skal siges at det kræver en ægløsning ja, men den kan rykke sig, og man kan nogle gange have mere end 1 ægløsning i en cyklus

Anmeld

3. oktober 2013

Rockertand

DianaRJS skriver:

har du ægløsning når du har din mens? der kan du også blive gravid sådan er den hele måneden, der er bare størst chance for at blive gravid når du har ægløsningen

Jeg er simpelthen rystet over, at du ikke ved, hvad der kræves for at blive gravid.

Kvinden skal levere et æg, og manden leverer sædceller, og begge dele er nødvendige for at blive gravid? Er vi enige?
Hvordan kan man så blive gravid uden ægløsning?

Anmeld

3. oktober 2013

isabellasmor

DianaRJS skriver:

Man kan på ingen måder blive gravid uden ægløsning. Det er fysisk umuligt. Men ens ægløsning kan komme på alle tidspunkter i en cyklus, og derfor er der nogle som bliver gravide mens de bløder. 

Anmeld

3. oktober 2013

DianaRJS

Rockertand skriver:

Jeg er simpelthen rystet over, at du ikke ved, hvad der kræves for at blive gravid.

Kvinden skal levere et æg, og manden leverer sædceller, og begge dele er nødvendige for at blive gravid? Er vi enige?
Hvordan kan man så blive gravid uden ægløsning?

bare lgie et spørgsmål ved siden af det her... kan du aldrig føre en diskution i en ordentlig tone?

men synes du skal prøve at google det, der er flere jordmødre der har givet andre svar på det, samme svar som jeg har fra både læger og jordmødre da ingen af mine børn er planlagte

Anmeld

3. oktober 2013

isabellasmor

DianaRJS skriver:

bare lgie et spørgsmål ved siden af det her... kan du aldrig føre en diskution i en ordentlig tone?

men synes du skal prøve at google det, der er flere jordmødre der har givet andre svar på det, samme svar som jeg har fra både læger og jordmødre da ingen af mine børn er planlagte

Ej....... kan altså godt forstå hendes svar... man kan ikke blive gravid uden et æg............ Hvad skulle sædcellen befrugte? 

Anmeld

3. oktober 2013

Rockertand

DianaRJS skriver:

Jeg beklager, hvis du opfatter det forkert.....men jeg kan simpelthen ikke forstå, at du kommer med den påstand.

Er du sød at forklare mig, hvordan du mener processen foregår, i stedet for bare at henvise til google?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.