Præ-spærm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2013

ErSkruk

Annemette07 skriver:

Vi har gjort netop som du beskriver. Jeg kan ikke tåle p-piller, og kunne ikke blive enig med mig selv om hvilken prævention jeg så ville have, da jeg ikk er så vild med nogen af de andre alternativer, så vi gjorde det med at han trak sig inden han kom, og blev jeg gravid, jamen så tog vi den derfra. Det ville ikke genere nogen af os hvis det skete, men vi ville heller ikk gøre sexen til en kamp for at få et barn, og nu er jeg 37+2 henne.

Det er jo vigtigt at sex forbliver en dejlig oplevelse, og ikke bare ender med at være noget man kun fokusere på for at få barnet, så jeg synes bestemt ikk det lyder dumt. :-)

Forresten...

Tillykke !!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2013

mn

skruk-23 skriver:

Jeg ved, at præ-spærm er spærm der kommer lige før en udløsning, men kunne godt tænke mig at vide lidt mere om det.

Kommer det sådan liiige før at manden kommer eller kan det godt komme 5 min eller længere tid før han kommer? Jeg ved afbrudt samleje beskrivelsen er, at manden trækker sig ud før udløsning, men er i tvivl om, hvor lang tid før han skal trække sig?

Jeg ved, at der er nogle som lige nu tænker, at jeg og manden er raplende vandvittige at vi har sex på den måde, men det kommer af, at pb er planlagt fra næste sommer, da vi godt kunne tænke os et forårsbarn :-) Vi ville derfor ikke blive kede af, hvis jeg skulle gå hen og blive gravid og vi glæder os allerede meget!

Hvorfor bruger vi ikke prævention? Jo, jeg ønsker ikke at være fyldt op med hormoner og er derfor stoppet i maj måned med p-piller. Vi har brugt kondom ind til nu, men vil gerne slippe så meget som muligt for det, da det er så meget bedre uden. Samtidig med, at planen er, at pb er lige om hjørnet, så kan vi ikke se det forkerte i at hygge os lidt med større usikkerhed inden vi for alvor går i gang.

Derfor kunne det være en kæmpe hjælp at vide lidt mere om afbrudt samleje og, hvornår præ-spærmen har sin udløsning :-)

Jeg håber I kan hjælpe :-)

Hvis I er ligeglade med om det sker så ville jeg da bare lade ham trække sig ud lige inden, det er i hvert fald det jeg gjorde førhen. 

Personligt gider hverken jeg eller min partner den metode mere så da min mens. er meget nøjagtig så har vi nu i ca. et år bare ladet vær med at have sex på æl dagen og så resten af dagene kommer han i mig hvis han har lyst til det. Jeg er ikke blevet gravid af den metode endnu og vi har begge været inde over fertilitetsklinkker pga. noget andet, hvor vi fik at vide vi begge sagtens burde kunne få børn.

Anmeld

2. oktober 2013

ErSkruk

mn skriver:

Hvis I er ligeglade med om det sker så ville jeg da bare lade ham trække sig ud lige inden, det er i hvert fald det jeg gjorde førhen. 

Personligt gider hverken jeg eller min partner den metode mere så da min mens. er meget nøjagtig så har vi nu i ca. et år bare ladet vær med at have sex på æl dagen og så resten af dagene kommer han i mig hvis han har lyst til det. Jeg er ikke blevet gravid af den metode endnu og vi har begge været inde over fertilitetsklinkker pga. noget andet, hvor vi fik at vide vi begge sagtens burde kunne få børn.

Uhhh.. Det ville være dejligt at kende sin cyklus præcist, men jeg tror, at jeg har godt styr på æl for hvornår den kommer.

Synes nu det er dejligt, at 'det' ikke løber ud af en lige efter og man bare kan tørre af og så lige ligge og hygge lidt efterfulgt af det dejligt bad. Så på en måde er jeg faktisk mere til træk ud metoden end til at gennemføre. :-)

Anmeld

2. oktober 2013

-Milla-

Ud fra hvad du skriver synes jeg det lyder, som en god løsning I er kommet frem til.
Der gik ca. 1 1/2 år fra jeg stoppede på P-piller til jeg blev gravid første gang. Min menstruation var meget uregelmæssig efterfølgende og det var noget værre rod. Men for at gøre en lang historie kort, så blev jeg gravid, da jeg mindst ventede det og havde fokus et andet sted end på "en ønsket graviditet."
Nu er jeg gravid igen, med mit 2. Barn og har siden min søns fødsel (2år siden) ikke brugt beskyttelse udover samme metode, som I bruger, netop af frygt for, at skulle samme mølle igennem, som sidste gang pga P-piller!
Vi havde egentlig aftalt at vi skulle stoppe med "stå af i Roskilde-metoden" her over sensommeren/efteråret, men jeg gav efter i sommers få gange, da vi holdt ferie. Vupti, så var jeg gravid!
Inden da, har jeg været meget standhaftigt ift. at min kæreste skulle stå af, da jeg modsat ham tænkte, at ligeså langsomt, som det gik første gang, ligeså hurtigt kunne det gå 2. gang. Og det gjorde det så.
Jeg ville gerne have ventet et par måneder af forskellige årsager, men da jeg stod med den positive test blev jeg alligevel glad og lidt overrasket.
Jeg kan godt lide at have kontrol og det har jeg ikke helt haft nogle af gangene og det synes jeg nu er helt fint, for det passer meget godt med et ordsprog jeg godt kan lide, som har passet godt på flere vigtige begivenheder i mit liv. (Gode)"Ting sker når man mindst venter det."
Vi brugte metoden i 2 år uden at jeg blev gravid, så jeg synes bare I skal nyde hinanden og så være lykkelige for, hvis det alligevel sker "når I mindst venter det"

Anmeld

2. oktober 2013

ErSkruk

-Milla- skriver:

Ud fra hvad du skriver synes jeg det lyder, som en god løsning I er kommet frem til.
Der gik ca. 1 1/2 år fra jeg stoppede på P-piller til jeg blev gravid første gang. Min menstruation var meget uregelmæssig efterfølgende og det var noget værre rod. Men for at gøre en lang historie kort, så blev jeg gravid, da jeg mindst ventede det og havde fokus et andet sted end på "en ønsket graviditet."
Nu er jeg gravid igen, med mit 2. Barn og har siden min søns fødsel (2år siden) ikke brugt beskyttelse udover samme metode, som I bruger, netop af frygt for, at skulle samme mølle igennem, som sidste gang pga P-piller!
Vi havde egentlig aftalt at vi skulle stoppe med "stå af i Roskilde-metoden" her over sensommeren/efteråret, men jeg gav efter i sommers få gange, da vi holdt ferie. Vupti, så var jeg gravid!
Inden da, har jeg været meget standhaftigt ift. at min kæreste skulle stå af, da jeg modsat ham tænkte, at ligeså langsomt, som det gik første gang, ligeså hurtigt kunne det gå 2. gang. Og det gjorde det så.
Jeg ville gerne have ventet et par måneder af forskellige årsager, men da jeg stod med den positive test blev jeg alligevel glad og lidt overrasket.
Jeg kan godt lide at have kontrol og det har jeg ikke helt haft nogle af gangene og det synes jeg nu er helt fint, for det passer meget godt med et ordsprog jeg godt kan lide, som har passet godt på flere vigtige begivenheder i mit liv. (Gode)"Ting sker når man mindst venter det."
Vi brugte metoden i 2 år uden at jeg blev gravid, så jeg synes bare I skal nyde hinanden og så være lykkelige for, hvis det alligevel sker "når I mindst venter det"

Rigtig dejligt indlæg, tror at det var lige det jeg havde brug for at høre

Jeg er også blevet mere tryg ved metoden nu, da jeg lige har fået luftet tankerne lidt. Pb bliver stadig først til sommer, men kommer der en positiv test før det, så er det hjertens velkommen :-D Det er rigtig dejligt at kunne være fri af hormoner, fri fra kondom og bare nyde hinanden uden at tænke 'nu skal det være' eller 'bliver det mon denne gang'.

Jeg tror ikke helt på, at det vil ske for os, så alt stressen er der slet ikke omkring det. Samt jeg skal ikke tænke på at købe mig fattig i g-tests endnu.

Tusind mange tak for indlæg, de har fået mine tanker på plads og har været en kæmpe hjælp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.