Præ-spærm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2013

ErSkruk

Jeg synes den metode virker meget som et tabu og som om jeg begynder at føle mig dum, at jeg bruger den. Men tænker, at det jo ikke er dumt, når pb er planlagt inden for nærmeste fremtid, men vi bare nyder hinanden lige nu ind til vi ønsker os klar til ræset med at fokusere på g-tests og alt det der.

Er jeg den eneste med den opfattelse, at det er en fin metode til at nyde hinanden uden stor chance for graviditet, men hvor graviditet alligevel ville være en gave?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2013

ErSkruk

Anonym23 skriver:

Vi startede med at prøve at blive gravide for præcis et år siden, og jeg er nu gravid med et forårsbarn. Kan se vi er ca jævnalderende. Vil bare sige at det godt kan være I skal starte med at prøve for alvor nu hvis I gerne vil have et forårsbarn, man kan ikke regne med at det ser i første forsøg, og man kan heller ikke regne med at hvis man bliver gravid, at det så faktisk bliver til et barn. Just saying
Held og lykke med projektet

Jeg tror ikke helt, at vi er klar til at tage springet endnu og sige,"nu prøver vi", men alligevel glæder vi os som en i h....de til at vi står med en positiv test. Hvis ikke det lykkes med det samme, så er sommer, efter og vinterbarn også hjertelig velkommen, men jeg tror, at det er vigtigt for os, at vi først går i gang de hvor vi har aftalt og ind til da nyder hinanden og vores tid :-D

Anmeld

1. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
skruk-23 skriver:

Jeg synes den metode virker meget som et tabu og som om jeg begynder at føle mig dum, at jeg bruger den. Men tænker, at det jo ikke er dumt, når pb er planlagt inden for nærmeste fremtid, men vi bare nyder hinanden lige nu ind til vi ønsker os klar til ræset med at fokusere på g-tests og alt det der.

Er jeg den eneste med den opfattelse, at det er en fin metode til at nyde hinanden uden stor chance for graviditet, men hvor graviditet alligevel ville være en gave?

Du søgte info om afbrudt samleje, og den Info er jo ganske enkelt at man sagtens kan blive gravid af det og præ-spærm kommer under hele agten tror ikke der er noget tabu over dét. så længe en graviditet er kærkommen er der jo ingen ko på isen. Det var anderledes hvis i ikke ønskede barn

Anmeld

2. oktober 2013

ErSkruk

Tusind tak for hjælpen

Det har givet lidt at tænke over, men jeg tror ikke vi stopper med det, da vi ikke helt kan blive enige om at starte pb bevidst, men alligevel går vi begge og glæder os vildt meget til den tid.

Anmeld

2. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
skruk-23 skriver:

Tusind tak for hjælpen

Det har givet lidt at tænke over, men jeg tror ikke vi stopper med det, da vi ikke helt kan blive enige om at starte pb bevidst, men alligevel går vi begge og glæder os vildt meget til den tid.

Kender det godt min kæreste har svært ved at sige NU laver vi nummer2. Så her er pillerne smidt men vi har IKKE sex konstant for at opnå graviditet, og hvis jeg har æl og ingen af os har lyst til sex, jamen så er det bare sådan. stille og roligt. Men selvfølgelig holder jeg da lidt øje med æl (også for at have bare lidt styr på min cyklus), men vi snakker ikk om det og jeg vil ikke teste med mindre mens udebliver eller jeg får seriøse symptomer .  

Anmeld

2. oktober 2013

ErSkruk

Mor11 skriver:

Kender det godt min kæreste har svært ved at sige NU laver vi nummer2. Så her er pillerne smidt men vi har IKKE sex konstant for at opnå graviditet, og hvis jeg har æl og ingen af os har lyst til sex, jamen så er det bare sådan. stille og roligt. Men selvfølgelig holder jeg da lidt øje med æl (også for at have bare lidt styr på min cyklus), men vi snakker ikk om det og jeg vil ikke teste med mindre mens udebliver eller jeg får seriøse symptomer .  

Ja, du har helt ret.

Jeg går sådan lidt og håber at graviditet alligevel sker, da det ville gøre det hele meget lettere, men alligevel så er jeg bekymret for, at der ved præ-sperm ikke er lige så mange 'gode' sædceller og chancerne for en ikke så god svømmer er større. Ikke ment på den måde, at det altid er en dårlig, men at sandsynligheden bare er større.

Selv om vi begge vidste at jeg havde æl den anden dag, så gjorde vi det alligevel med afbrudt samleje.

Det giver lidt kriller i maven, men ved at det højst sandsynligt ikke er sket.

Anmeld

2. oktober 2013

modesty

skruk-23 skriver:

Næh, hvis I alligevel byder en graviditet velkommen, kan jeg ikke se problemet. Min mand og jeg gjorde det samme.

Anmeld

2. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
skruk-23 skriver:

Ja, du har helt ret.

Jeg går sådan lidt og håber at graviditet alligevel sker, da det ville gøre det hele meget lettere, men alligevel så er jeg bekymret for, at der ved præ-sperm ikke er lige så mange 'gode' sædceller og chancerne for en ikke så god svømmer er større. Ikke ment på den måde, at det altid er en dårlig, men at sandsynligheden bare er større.

Selv om vi begge vidste at jeg havde æl den anden dag, så gjorde vi det alligevel med afbrudt samleje.

Det giver lidt kriller i maven, men ved at det højst sandsynligt ikke er sket.

Hehe, jeg håååber også på en graviditet :-D og min kæreste vil selfølgelig også rigtig gerne, men han vil gerne have at det sker uden "at tænke over det". Der gik vist også liiiige lovlig meget projekt i den, da vi lavede vores dreng  Så kan godt forstå han ikk magter det der test-ræs og sex når man egentlig ikk rigtig har lyst. 

Anmeld

2. oktober 2013

Annemette07

skruk-23 skriver:

Vi har gjort netop som du beskriver. Jeg kan ikke tåle p-piller, og kunne ikke blive enig med mig selv om hvilken prævention jeg så ville have, da jeg ikk er så vild med nogen af de andre alternativer, så vi gjorde det med at han trak sig inden han kom, og blev jeg gravid, jamen så tog vi den derfra. Det ville ikke genere nogen af os hvis det skete, men vi ville heller ikk gøre sexen til en kamp for at få et barn, og nu er jeg 37+2 henne.

Det er jo vigtigt at sex forbliver en dejlig oplevelse, og ikke bare ender med at være noget man kun fokusere på for at få barnet, så jeg synes bestemt ikk det lyder dumt. :-)

Anmeld

2. oktober 2013

ErSkruk

Annemette07 skriver:

Vi har gjort netop som du beskriver. Jeg kan ikke tåle p-piller, og kunne ikke blive enig med mig selv om hvilken prævention jeg så ville have, da jeg ikk er så vild med nogen af de andre alternativer, så vi gjorde det med at han trak sig inden han kom, og blev jeg gravid, jamen så tog vi den derfra. Det ville ikke genere nogen af os hvis det skete, men vi ville heller ikk gøre sexen til en kamp for at få et barn, og nu er jeg 37+2 henne.

Det er jo vigtigt at sex forbliver en dejlig oplevelse, og ikke bare ender med at være noget man kun fokusere på for at få barnet, så jeg synes bestemt ikk det lyder dumt. :-)

Det er faktisk lidt den måde jeg gerne ville have det til at ske, da det ville tage meget af det stress-ræs væk, men det ændre ikke helt min nervøsitet for at der er det færre sædceller om kampen. Selvfølgelig kan den bedste sædcelle lige så godt være i præ-spermen end som i selve udløsningen, men det kan selvfølgelig godt være det er noget jeg bilder mig ind, da jeg ikke rigtig kan finde noget om det.

Vi er også blevet enige om, at test for graviditet kun skal ske, hvis jeg går mere end en uge over, da min cyklus endnu ikke er regelmæssig efter p-pille stop i maj måned.

Meeeen det gode ved alt dette er, at vi nyder hinanden meget mere end før, hvor vi brugte kondom. Og et dejligt varmt bad sammen lige efter er for mig noget af det bedste efterspil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.