Præ-spærm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.546 visninger
24 svar
23 synes godt om
30. september 2013

ErSkruk

Jeg ved, at præ-spærm er spærm der kommer lige før en udløsning, men kunne godt tænke mig at vide lidt mere om det.

Kommer det sådan liiige før at manden kommer eller kan det godt komme 5 min eller længere tid før han kommer? Jeg ved afbrudt samleje beskrivelsen er, at manden trækker sig ud før udløsning, men er i tvivl om, hvor lang tid før han skal trække sig?

Jeg ved, at der er nogle som lige nu tænker, at jeg og manden er raplende vandvittige at vi har sex på den måde, men det kommer af, at pb er planlagt fra næste sommer, da vi godt kunne tænke os et forårsbarn :-) Vi ville derfor ikke blive kede af, hvis jeg skulle gå hen og blive gravid og vi glæder os allerede meget!

Hvorfor bruger vi ikke prævention? Jo, jeg ønsker ikke at være fyldt op med hormoner og er derfor stoppet i maj måned med p-piller. Vi har brugt kondom ind til nu, men vil gerne slippe så meget som muligt for det, da det er så meget bedre uden. Samtidig med, at planen er, at pb er lige om hjørnet, så kan vi ikke se det forkerte i at hygge os lidt med større usikkerhed inden vi for alvor går i gang.

Derfor kunne det være en kæmpe hjælp at vide lidt mere om afbrudt samleje og, hvornår præ-spærmen har sin udløsning :-)

Jeg håber I kan hjælpe :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2013

Kløver

Præ-sæd kommer hele samlejet igennem, hvis i vil beskytte jer uden kemi, og uden kondom, så ville jeg nok anskaffe et pessar

Anmeld

30. september 2013

Hullabullabulla

skruk-23 skriver:

Jeg ved, at præ-spærm er spærm der kommer lige før en udløsning, men kunne godt tænke mig at vide lidt mere om det.

Kommer det sådan liiige før at manden kommer eller kan det godt komme 5 min eller længere tid før han kommer? Jeg ved afbrudt samleje beskrivelsen er, at manden trækker sig ud før udløsning, men er i tvivl om, hvor lang tid før han skal trække sig?

Jeg ved, at der er nogle som lige nu tænker, at jeg og manden er raplende vandvittige at vi har sex på den måde, men det kommer af, at pb er planlagt fra næste sommer, da vi godt kunne tænke os et forårsbarn :-) Vi ville derfor ikke blive kede af, hvis jeg skulle gå hen og blive gravid og vi glæder os allerede meget!

Hvorfor bruger vi ikke prævention? Jo, jeg ønsker ikke at være fyldt op med hormoner og er derfor stoppet i maj måned med p-piller. Vi har brugt kondom ind til nu, men vil gerne slippe så meget som muligt for det, da det er så meget bedre uden. Samtidig med, at planen er, at pb er lige om hjørnet, så kan vi ikke se det forkerte i at hygge os lidt med større usikkerhed inden vi for alvor går i gang.

Derfor kunne det være en kæmpe hjælp at vide lidt mere om afbrudt samleje og, hvornår præ-spærmen har sin udløsning :-)

Min veninde blev gravid med afbrudt samleje - så det er en mulighed..

Held og lykke med projektet

Anmeld

30. september 2013

Signe-bine

Præ sperm kommer hele samlejet igennem, men man trækker sig først ud inden han kommer "for alvor"....

Der er mulighed for at blive gravid ved afbrudt samleje, men jeg synes nu ret godt om metoden alligevel. Jeg kan feks slet ikke kende mig selv og den måde jeg reagerer på når jeg er påvirket af hormoner fra feks P-piller, jeg bliver total kuk! Lige nu er jeg gravid (36+2 yaaay) så prævention er ligemeget, men før jeg blev gravid og i det år vi har været kærester inden brugte vi kun "trække-ud-metoden" og jeg blev aldrig gravid der, men da vi så droppede præventionen og han begyndte at komme indeni mig blev jeg gravid i aller første forsøg...

Metoden er selvfølgelig ikke ligeså sikker som p-piller el. lign. men jeg vil ikke bruge andet før jeg finder en præventionsform jeg synes om uden alle de satans hormoner i...

Så held og lykke med pb, og hvis baby gerne må komme ved en "upser" er der vel større chance for at det sker med dén metode end andre præventions former

Anmeld

30. september 2013

Signe-bine

Hov, jeg mener ikke at præ sperm er et konstant flow hele samlejet igennem, men det kommer jævnligt og kan ikke kontrolleres...

Anmeld

30. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tænker, hvad med kobberspiral? Den frigiver ikke hormoner, det er blot kobberet der svækker sæden.

jeg ville aldrig turde bruge trække-ud metoden hvis ikk jeg ønskede en baby (det er jo lidt noget andet for jer, hvor i ville blive glade hvis det skete). Jeg troede selv på at det var sikkert nok, engang. Indtil jeg stod med en positiv test, 15år gammel. Så her er det no-go, hvis vi ikke skal lave en bebs  

Anmeld

30. september 2013

modesty

skruk-23 skriver:

For det første vil jeg sige: I kan altså ikke regne med at fordi I starter pb om sommeren, så får I et forårsbarn. For nogle tager det lang tid at blive gravide. Så vær I bare glade for en graviditet - uanset termin. 

M.h.t. presæd er det meget forskelligt fra mand til mand hvor meget der kommer og hvornår. Så der er ikke rigtigt noget facit.

Anmeld

1. oktober 2013

ErSkruk

Jeg har snakket med lægen om de forskellige metoder og da jeg gerne vil være fri for hormoner, samt at jeg ikke har været gravid før og derved er jeg ikke 'udvidet' nok ved livmoderen til at jeg kan få spiral, så mener lægen kondom er den bedste løsning for os.

Jeg og kæresten har igen snakket det igennem, men har nok ikke rigtig fundet en anden løsning. Vi fortsætter med 'stå af i Roskilde' metoden, da det for os giver den bedste sex med mindre sandsynlighed for barn. Hvis jeg skulle blive gravid, så er det helt fint med os. :-)

Anmeld

1. oktober 2013

C-Dog

Vi har fået tre børn på 5 år via den metode. Så jo, den virker da, nogle dage, og tydeligvis ikke andre :-P nu har manden fået kappet strengen og så håber vi det virker. Jeg vil nemlig ikke fylde min krop med alt muligt mærkeligt, og manden vil ikke bruge kondom ;-) men altså, Den er da lidt sikker, Vi brugte den metode i 3 mdr med sex hver dag uden graviditet og anden gang brugte vi metoden i næsten to år uden jeg blev gravid.

Anmeld

1. oktober 2013

Tulipan

skruk-23 skriver:

Jeg har snakket med lægen om de forskellige metoder og da jeg gerne vil være fri for hormoner, samt at jeg ikke har været gravid før og derved er jeg ikke 'udvidet' nok ved livmoderen til at jeg kan få spiral, så mener lægen kondom er den bedste løsning for os.

Jeg og kæresten har igen snakket det igennem, men har nok ikke rigtig fundet en anden løsning. Vi fortsætter med 'stå af i Roskilde' metoden, da det for os giver den bedste sex med mindre sandsynlighed for barn. Hvis jeg skulle blive gravid, så er det helt fint med os. :-)

Vi startede med at prøve at blive gravide for præcis et år siden, og jeg er nu gravid med et forårsbarn. Kan se vi er ca jævnalderende. Vil bare sige at det godt kan være I skal starte med at prøve for alvor nu hvis I gerne vil have et forårsbarn, man kan ikke regne med at det ser i første forsøg, og man kan heller ikke regne med at hvis man bliver gravid, at det så faktisk bliver til et barn. Just saying
Held og lykke med projektet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.