Baby og ugift?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2013

modesty

gædde/gitte skriver:

dør du så arver barnet... det vil feks. sige at barnet arvet din halvdel af feks. et hus....som så skal sælges og deles op så 50 % til barnet og 50 % til din kæreste ... altså mister din kæreste sit hjem.

Mht til ret til barnet, så skal I bare ha en fadderskabsattest osv.

Det passer ikke, den overlevende kan vælge at sidde i uskiftet bo.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2013

Annette A

Min kæreste og jeg fik lavet papirer efter fødslen af vores første barn så vi stå stillet som hvis vi var gift. Da vi overtog vores nuværende lejebolig i april med vores tre børn spurgte jeg hvordan min kæreste og børnene står hvis der sker mig noget da det er mit navn der står på lejekontrakten og vi kunne ikke få lov at få hans navn på da det er mit medlemsnr. Men de sagde altså at selvfølgelig smed de ham ikke ud med børnene hvis sådan noget skete. Så ville han bare få lov at overtage lejemålet. Så mange ting kan man løse eller fohøre sig om i tilfælde af at man ikke lige skal giftes.

Anmeld

23. september 2013

Lykke:)

tribk skriver:

Hvis i har boet sammen i lejligheden i min. 2 år, behøver han ikke komme på lejekontrakten. Så har han ret til at blive boende, hvis nu... http://www.familieadvokaten.dk/Emner/433.html (Indholdet i linket handler om samlivsophør, men der gælder samme regler ved dødsfald)

Vi har boet her i halvanden måned så må hellere kæmpe for at få ham på - igen
Tak for linket!

Anmeld

23. september 2013

Christina A skriver:

Min kæreste og jeg fik lavet papirer efter fødslen af vores første barn så vi stå stillet som hvis vi var gift. Da vi overtog vores nuværende lejebolig i april med vores tre børn spurgte jeg hvordan min kæreste og børnene står hvis der sker mig noget da det er mit navn der står på lejekontrakten og vi kunne ikke få lov at få hans navn på da det er mit medlemsnr. Men de sagde altså at selvfølgelig smed de ham ikke ud med børnene hvis sådan noget skete. Så ville han bare få lov at overtage lejemålet. Så mange ting kan man løse eller fohøre sig om i tilfælde af at man ikke lige skal giftes.

Jeg prøver at ringe til boligselskabet, så må de jo enten skrive ham på, eller lade ham blive boende hvis der sker mig noget

Anmeld

23. september 2013

gædde/gitte

modesty skriver:

Det er da det min advokat altid har sagt , samt banken.....

ja nu har jeg jo været igennem ægteskabs turen 2 gange

Anmeld

23. september 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger
modesty skriver:

Man kan kun sidde i uskiftede bo,hvis man var gift,er man ikke det,er det bare to bad for den efterladte part. 

Anmeld

23. september 2013

PrincessTanja

Håber det er okay jeg lige tilføjer et spørgsmål her.

Min kæreste og jeg er ikke gift, jeg er dansk statsborger, han er svensk statsborger, hvad betydning har det for vores datter? evt. hvad betydning har det i tilfælde af en af os dør?

Denne tråd fik mig lige til og tænke på det.

/Tanja.

Anmeld

23. september 2013

FruJacobsen

Lykke:) skriver:

Vi har ikke lavet testamente, da vi er sikret mht. forældremyndighed, bolig, bil osv. i tilfælde af, at en af os dør. Udover ægteskabet har vi også tegnet en livsforsikring, så den der bliver tilbage ikke kommer til at sidde så hårdt i det økonomisk....

Vi har ikke lavet et testamente, da ægteskabet sikrer os mht. forældremyndighed, bolig, bil osv. Men vi har tegnet en livsforsikring, så den anden ikke skal bekymre sig om økonomien i starten, hvis en skulle gå bort...

Anmeld

23. september 2013

FruJacobsen

FruJacobsen skriver:

Vi har ikke lavet et testamente, da ægteskabet sikrer os mht. forældremyndighed, bolig, bil osv. Men vi har tegnet en livsforsikring, så den anden ikke skal bekymre sig om økonomien i starten, hvis en skulle gå bort...

Hmm, mærkeligt! Mit svar er kommet to gange og kan se, at du, TS, står som den, der skriver det første ! Den teknik!

Anmeld

23. september 2013

FruJacobsen skriver:

Okay, så det er lettere at blive gift faktisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.