Baby og ugift?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2013

Lykke:)

serinasmor skriver:

det burde i jo så nok få lavet om

Ja, det må vi prøve.
De er ikke helt nemme at arbejde med derinde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2013

gædde/gitte

Lykke:) skriver:

Det er en lejelejlighed. Men kun mit navn på lejekontrakten. HOLD da op! 3000 kr!! Så vil jeg altså også hellere giftes

så bliver det din familie (mor og far) der skal betale 3 mrd leje - i opsigelsesperioden efter din død og så skal din kæreste enten flytte eller håbe på han, af udlejer må ha første ret til overtagelse af lejemålet..

ja........ og det er vist lavt sat...

Anmeld

23. september 2013

gædde/gitte skriver:

så bliver det din familie (mor og far) der skal betale 3 mrd leje - i opsigelsesperioden efter din død og så skal din kæreste enten flytte eller håbe på han, af udlejer må ha første ret til overtagelse af lejemålet..

ja........ og det er vist lavt sat...

Ændre det på noget i forhold til lejekontrakten hvis vi bliver gift? Så skal han vel også stå på. De er ikke så nemme at arbejde med i boligselskabet. Tror jeg har prøvet tre gange at få ham på også nu.

ÅH Gud. Så er et smut på rådhuset betydeligt billigere

Anmeld

23. september 2013

gædde/gitte

Ændre det på noget i forhold til lejekontrakten hvis vi bliver gift? Så skal han vel også stå på. De er ikke så nemme at arbejde med i boligselskabet. Tror jeg har prøvet tre gange at få ham på også nu.

ÅH Gud. Så er et smut på rådhuset betydeligt billigere

ja meget billigere plus ja vi er jo lidt dollar fikseret manden og jeg... men vi sparer 11.000 i skat om året

men du kan læse for og imod på familieadvokaten

mmmmja narhhhhh......... jo han SKAL nok stå på lejekontrakten.....

Anmeld

23. september 2013

gædde/gitte skriver:

ja meget billigere plus ja vi er jo lidt dollar fikseret manden og jeg... men vi sparer 11.000 i skat om året

men du kan læse for og imod på familieadvokaten

mmmmja narhhhhh......... jo han SKAL nok stå på lejekontrakten.....

Det er da helt sikkert værd at tage med i overvejelserne! tror nu ikke vi sparer skide meget på den måde. Vi er begge på SU.

Den kamp må jeg hellere tage op igen!

Anmeld

23. september 2013

mn

Hej alle sammen
Min kæreste og jeg kom til, at tænke på hvad det betyder for vores barn, at vi ikke er gift når han bliver født, og OM det betyder noget?

Har hørt flere sige, at manden er dårligt stillet, i forhold til barnet, hvis der eventuelt sker mig noget under fødslen?

det er ikke sikkert din kæreste og jeres barn får lov at blive boende når den er lejet i dit navn og igennem dit medlemsnummer, det bestemmer boligforeningen selv.

Anmeld

23. september 2013

FruJacobsen

Vi hastede på rådhuset 1 måned før fødslen af vores søn, da vi fandt ud af, at min mand ville være meget dårligt stillet, hvis der nu skete/sker mig noget. Han er så også fra Sydamerika, og det har selvfølgelig betydning, om man er dansk statsborger eller ej. Eksempelvis vil forældremyndigheden over vores børn kunne gå til mine forældre, hvis der sker mig noget og vi IKKE er gift! Så sådan kan man blive "tvunget" til at gifte sig ! Bagefter har vi fundet ud af, at det i det hele taget bare er nemmere at være gift, når man har børn (på det juridiske plan) mht. at arve osv.

Håber I finder ud af det men jeg ville nok også sørge for et testamente og at faren kommer til at stå på lejekontrakten!

Anmeld

23. september 2013

Mette N skriver:

det er ikke sikkert din kæreste og jeres barn får lov at blive boende når den er lejet i dit navn og igennem dit medlemsnummer, det bestemmer boligforeningen selv.

Hvad hvis han kommer på lejekontrakten ?

Anmeld

23. september 2013

FruJacobsen skriver:

Vi hastede på rådhuset 1 måned før fødslen af vores søn, da vi fandt ud af, at min mand ville være meget dårligt stillet, hvis der nu skete/sker mig noget. Han er så også fra Sydamerika, og det har selvfølgelig betydning, om man er dansk statsborger eller ej. Eksempelvis vil forældremyndigheden over vores børn kunne gå til mine forældre, hvis der sker mig noget og vi IKKE er gift! Så sådan kan man blive "tvunget" til at gifte sig ! Bagefter har vi fundet ud af, at det i det hele taget bare er nemmere at være gift, når man har børn (på det juridiske plan) mht. at arve osv.

Håber I finder ud af det men jeg ville nok også sørge for et testamente og at faren kommer til at stå på lejekontrakten!

Ja der er nok forskel når man er dansk statsborger og ikke. Men behøver man testamente hvis man gifter sig?
Må nok hellere forsøge at få ham skrevet på igen.

Anmeld

23. september 2013

tribk

Hvad hvis han kommer på lejekontrakten ?

Hvis i har boet sammen i lejligheden i min. 2 år, behøver han ikke komme på lejekontrakten. Så har han ret til at blive boende, hvis nu... http://www.familieadvokaten.dk/Emner/433.html (Indholdet i linket handler om samlivsophør, men der gælder samme regler ved dødsfald)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.