Baby og ugift?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.682 visninger
35 svar
7 synes godt om
23. september 2013

Lykke:)

Hej alle sammen
Min kæreste og jeg kom til, at tænke på hvad det betyder for vores barn, at vi ikke er gift når han bliver født, og OM det betyder noget?

Har hørt flere sige, at manden er dårligt stillet, i forhold til barnet, hvis der eventuelt sker mig noget under fødslen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2013

gædde/gitte

Lykke:) skriver:

Hej alle sammen
Min kæreste og jeg kom til, at tænke på hvad det betyder for vores barn, at vi ikke er gift når han bliver født, og OM det betyder noget?

Har hørt flere sige, at manden er dårligt stillet, i forhold til barnet, hvis der eventuelt sker mig noget under fødslen?

dør du så arver barnet... det vil feks. sige at barnet arvet din halvdel af feks. et hus....som så skal sælges og deles op så 50 % til barnet og 50 % til din kæreste ... altså mister din kæreste sit hjem.

Mht til ret til barnet, så skal I bare ha en fadderskabsattest osv.

Anmeld

23. september 2013

Sisse Vinther

Hej alle sammen

Jeg har fået at vide at hvis der sker mig noget under fødslen (altså det værst tænkelige at jeg ikke klarer det) så vil barnet fuldt ud gå til min kæreste, som får den fulde forældremyndighed.

Anmeld

23. september 2013

gædde/gitte skriver:

dør du så arver barnet... det vil feks. sige at barnet arvet din halvdel af feks. et hus....som så skal sælges og deles op så 50 % til barnet og 50 % til din kæreste ... altså mister din kæreste sit hjem.

Mht til ret til barnet, så skal I bare ha en fadderskabsattest osv.

Så med hensyn til vores fælles lejlighed, ville min kæreste miste den? eller har jeg forstået det forkert.

Vi har lavet faderskabsattest, og da vi har lavet den betyder det, at han får barnet hvis nu, ikke?

Anmeld

23. september 2013

Sisse Vinther skriver:

Jeg har fået at vide at hvis der sker mig noget under fødslen (altså det værst tænkelige at jeg ikke klarer det) så vil barnet fuldt ud gå til min kæreste, som får den fulde forældremyndighed.

Sådan har jeg også forstået det.
Jeg tænker bare også på vires lejlighed og sådan.

Anmeld

23. september 2013

Benjamins'mor

Så med hensyn til vores fælles lejlighed, ville min kæreste miste den? eller har jeg forstået det forkert.

Vi har lavet faderskabsattest, og da vi har lavet den betyder det, at han får barnet hvis nu, ikke?

Faren får barnet hvis der sker moren noget.

Og ja, han mister jeres lejlighed hvis det er en i ejer. Men ikke hvis det er en leje.

Anmeld

23. september 2013

gædde/gitte

Hvis det er en lejlighed i ejer så ja....... for babyen skal arve. Men få lavet et testamente, hvis I ikke vil giftes. det koster 3000,- mener jeg...... kan sgu ikke huske det - for jeg ville giftes syntes det var nemmere og billigere

Anmeld

23. september 2013

Benjamins'mor skriver:

Faren får barnet hvis der sker moren noget.

Og ja, han mister jeres lejlighed hvis det er en i ejer. Men ikke hvis det er en leje.

Det er en lejelejlighed, men det er kun mit navn der står på lejekontrakten

Anmeld

23. september 2013

serinasmor

Det er en lejelejlighed, men det er kun mit navn der står på lejekontrakten

det burde i jo så nok få lavet om

Anmeld

23. september 2013

gædde/gitte skriver:

Hvis det er en lejlighed i ejer så ja....... for babyen skal arve. Men få lavet et testamente, hvis I ikke vil giftes. det koster 3000,- mener jeg...... kan sgu ikke huske det - for jeg ville giftes syntes det var nemmere og billigere

Det er en lejelejlighed. Men kun mit navn på lejekontrakten. HOLD da op! 3000 kr!! Så vil jeg altså også hellere giftes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.