Ved du hvad en halsedisse er? (UDEN at google det!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2013

FrkZier

Janne T. skriver:

Haha, min kære mand prøvede at bortforklare det med det er dialekt, men det er så måske forkert Han vil bare ikke indrømme han er journalist og ikke kende et ord. Han havde heller aldrig hørt om grisetæer (når man tager skoen på den forkerte fod)

Grisetæer

DET har jeg dog aldrig hørt om før

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2013

2babygirls

FrkZier skriver:

Grisetæer

DET har jeg dog aldrig hørt om før

Heller ikke her... Vi siger andefødder

Anmeld

23. september 2013

StudPsyk

MariaE skriver:

Skulle halsedisse være et dialekt ord??? Ej, det er víst ganske udbredt i hele landet. Der ud over er det en lige så skidt ting til børn som halstørklæder og kun større børn bør have dem på....med større mener jeg ikke 6 ,men 10+ netop pga kvælningsfaren ved leg.
De er smarte til en lille gå tur, men ikke til hverken skole eller legeplads eller lign, måske med velkoordineret, men det skulle dælme testet meget før jeg ville bruge dem.

Jamen bevares da :-)

Anmeld

23. september 2013

Muffinmus

Janne T. skriver:

Skulle have sat flere smileys ind, det skulle ikke læses SÅ kontant sad bare og smilte af dialekten men holdningen til den er den samme, skidt og skrammel

Anmeld

23. september 2013

Muffinmus

Janne T. skriver:

Skulle have sat flere smileys ind, det skulle ikke læses SÅ kontant sad bare og smilte af dialekten men holdningen til den er den samme, skidt og skrammel

Anmeld

23. september 2013

LinLin

Ja da... Men min mand gjorde ikke før jeg introducerede ham for den for et par år siden - og han brugt den loge siden

Jeg tror ikke det har noget med dialekt at gøre (er fra aarhus og min mand er oprindeligt fra slagelse) men om man har brugt den

Anmeld

23. september 2013

LinLin

MariaE skriver:

Skulle halsedisse være et dialekt ord??? Ej, det er víst ganske udbredt i hele landet. Der ud over er det en lige så skidt ting til børn som halstørklæder og kun større børn bør have dem på....med større mener jeg ikke 6 ,men 10+ netop pga kvælningsfaren ved leg.
De er smarte til en lille gå tur, men ikke til hverken skole eller legeplads eller lign, måske med velkoordineret, men det skulle dælme testet meget før jeg ville bruge dem.

De fåes med velcro-lukning... Og uanset hvad sidder den da mindst lige så tæt til halsen som en elefant hue...

Anmeld

23. september 2013

FruStolpe

Janne T. skriver:

Ved du hvad en halsedisse er? Jeg sagde til L at sådan en skulle vi have til Rose, og han anede ikke hvad det var. Det er åbenbart et dialekt-ord

Jep.  Farmor strikker dem hver vinter 

Anmeld

23. september 2013

Nea85

Janne T. skriver:

Ved du hvad en halsedisse er? Jeg sagde til L at sådan en skulle vi have til Rose, og han anede ikke hvad det var. Det er åbenbart et dialekt-ord

Jeg har stemt ja, men det er ret nyt for mig, at jeg ved hvad det er
Har en veninde, som talte om sin "halsedisse", og jeg var nødt til at få hende til at vise mig den

Jeg er fra København

Anmeld

23. september 2013

esioul

Janne T. skriver:

Jeg anede ikke hvad det var før jeg kom i praktik i en børnehave.

Jeg lignede et spørgsmålstegn første gang jeg hørte det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.