Ved du hvad en halsedisse er? (UDEN at google det!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2013

helle85

Janne T. skriver:

Er de?? Nå for pokker, det var jeg ikke klar over. Nu har jeg ellers lige bedt min mormor strikke en til Rose Men nu du siger kan jeg selvfølgelig godt se hvis de hænger fast i noget.. Nå, så må vi nøjes med at bruge den når vi har hende under opsyn

du kan jo evt bare høre din mormor om hun ikke kan lave en med velco bånd(staves) for hvis de så hænger fast så åbner den sig så de ikke bliver kvalt (det har jeg tænkt mig til mine børn efter den ulykke der var sidst)

og vil heller ikke købe lukket elefandt huer til mine børn mere for det er det samme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2013

modesty

Nessie skriver:

Jeg kender det godt, men manden gjorde ikke 

Jeg er fra Kbh, og han er fra Syddanmark.

Til gengæld kendte jeg ikke gisetæer, troede det var sønderjysk 

Mht. til at halsedisser skulle være livsfarlige, så er de vel ikke anderledes end elefanthuer? Det er jo samme princip, bare uden huen?

Jeg kender godt halsedisse, men ikke grisetæer.

Og melder mig i koret der undrer sig over at en halsedisse skulle være farligere end en elefanthue?

Anmeld

23. september 2013

Mother-love

Jeg svarede ja. Og så blev jeg sgu i tvivl om jeg egentlig godt vidste det. Og så googlede jeg det. Og jo jo den er god nok ved godt hvad det er hehe

Anmeld

23. september 2013

DianaRJS

Janne T. skriver:

Haha, min kære mand prøvede at bortforklare det med det er dialekt, men det er så måske forkert Han vil bare ikke indrømme han er journalist og ikke kende et ord. Han havde heller aldrig hørt om grisetæer (når man tager skoen på den forkerte fod)

aldrig hørt om grisetæer? hvad faeeeeeen har han så fået at vide??? at skoene vendte forkert?

selv min yngste spørger om han har grisetæer når han tager sko/støvler på

Anmeld

23. september 2013

M (:

Janne T. skriver:

Ved du hvad en halsedisse er? Jeg sagde til L at sådan en skulle vi have til Rose, og han anede ikke hvad det var. Det er åbenbart et dialekt-ord

Ja det ved jeg godt, men A arbejder også i en friluftsforretning (: 

Anmeld

23. september 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Ja, jeg ved det godt :-)

Anmeld

23. september 2013

Ciss

Jada, havde selv halsedisse, da jeg var lille.

- Men den kan da umuligt være farligere end et halstørklæde? Jeg bruger halsedisser til mine unger om vinteren, men jeg har forbudt dem at bruge halstørklæder.

Et eller andet varmt må de jo have på om vinteren....

Anmeld

23. september 2013

MorDk

Jeg ved det også godt og det samme gør min kæreste

Anmeld

23. september 2013

Muffinmus

Skulle halsedisse være et dialekt ord??? Ej, det er víst ganske udbredt i hele landet. Der ud over er det en lige så skidt ting til børn som halstørklæder og kun større børn bør have dem på....med større mener jeg ikke 6 ,men 10+ netop pga kvælningsfaren ved leg.
De er smarte til en lille gå tur, men ikke til hverken skole eller legeplads eller lign, måske med velkoordineret, men det skulle dælme testet meget før jeg ville bruge dem.

Anmeld

23. september 2013

FrkZier

Janne T. skriver:

Ved du hvad en halsedisse er? Jeg sagde til L at sådan en skulle vi have til Rose, og han anede ikke hvad det var. Det er åbenbart et dialekt-ord

Vi er begge fra Kbh og kender det godt begge

men A ved det nok fordi han er gammel spejder og jeg ved det fordi min far er fisker så brugte han dem altid da jeg var barn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.