Ved du hvad en halsedisse er? (UDEN at google det!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2013

B&J

niks ved ikke hvad det er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Dialekt? Ej, jeg er fra Fyn og både jeg og mine veninder fra Kbh, ved da hvad det er. 

der er jo også muffedisser

Anmeld

22. september 2013

marie_jon

Janne T. skriver:

Ved du hvad en halsedisse er? Jeg sagde til L at sådan en skulle vi have til Rose, og han anede ikke hvad det var. Det er åbenbart et dialekt-ord

Ja det ved jeg. Men udelukkende fordi jeg har arbejder på et plejehjem(11 år siden). Der sad en dement dame, og kaldte på sin halssedisse og muffedisse. "Her er SÅ koldt. Hvem har taget min halssedisse. Hvem har taget min muffedisse" derfor ved jeg det

Anmeld

22. september 2013

2babygirls

Janne T. skriver:

Ved du hvad en halsedisse er? Jeg sagde til L at sådan en skulle vi have til Rose, og han anede ikke hvad det var. Det er åbenbart et dialekt-ord

Hvilken dialekt stammer det fra ?? I sønderjylland hedder det nemlig også det.
Madeleines dagplejemor strikkede en til hende det første år. Super skøn ting.

Anmeld

22. september 2013

StudPsyk

twinny skriver:

Jeg tror nok mere det er mænd, der ikke ved hvad det er. Eller ihvertfald mange mænd. Hehe. 

Haha, min kære mand prøvede at bortforklare det med det er dialekt, men det er så måske forkert Han vil bare ikke indrømme han er journalist og ikke kende et ord. Han havde heller aldrig hørt om grisetæer (når man tager skoen på den forkerte fod)

Anmeld

22. september 2013

Lykke:)

Janne T. skriver:

Er det ikke sådan en man trækker over hovedet, som sidder på halsen som et halstørklæde, men uden at være det - okay ret svært at forklare!

Anmeld

22. september 2013

VIPpigen

Yep. Og jeg hadede at have sådan en på... Havde en lilla strik som barn, og den var såååååå træls (sagt på godt jysk)

Anmeld

22. september 2013

AnthonsMor

Janne T. skriver:

Det ved jeg, men kun fordi vi brugte det da jeg var i tambourkorps, om vinteren, fordi det ellers var for koldt at gå rundt og spille

Anmeld

22. september 2013

Mortilxx

Janne T. skriver:

Ej hvor sjovt :-) Tænkte at det vidste min kæreste helt sikkert godt, så jeg ville da lige høre ham, når jeg nu lige så det her faktisk meget gode spørgsmål :-) Overraskende for mig, vidste han det ikke :-)

Anmeld

22. september 2013

Rockertand

Janne T. skriver:

Ja, og de skulle forbydes, de er livsfarlige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.