Arvekonflikt og hussalg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.511 visninger
22 svar
4 synes godt om
20. september 2013

Noneother

Jeg undrer mig lidt over en lille ting i forbindelse med at jeg har arvet et hus sammen med to andre mennesker jeg ikke kender. -og efter at have snakket lidt med dem, har jeg sådan set heller ikke lyst til at kende dem pga. af deres grådige MIG, MIG, MIG indstilling til det hele.

men med tvangsarv, uskiftet bo osv. Når det er gjort op ejer jeg ca. 17% af det her hus, som vi nu skal have solgt.

og nu har jeg så lige fået en mail om at huset er solgt for et bud på ca. HALVDELEN af markedsprisen, og at jeg hører nærmere når aftalen er på plads.

men så er det jeg tænker. Jeg er ikke nødvendigvis enig i at det skal sælges SÅ langt under bud, selvom jeg er glad for at det så er afsluttet.

men... Må de bare gerne godtage et bud og sælge huset "bag om ryggen" på mig?
Jeg har slet ikke hørt at der er kommet et bud, og har derfor ikke haft mulighed for at tage stilling.

Er min underskrift overflødig her eller hvordan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2013

SD21

Noneother skriver:

Jeg undrer mig lidt over en lille ting i forbindelse med at jeg har arvet et hus sammen med to andre mennesker jeg ikke kender. -og efter at have snakket lidt med dem, har jeg sådan set heller ikke lyst til at kende dem pga. af deres grådige MIG, MIG, MIG indstilling til det hele.

men med tvangsarv, uskiftet bo osv. Når det er gjort op ejer jeg ca. 17% af det her hus, som vi nu skal have solgt.

og nu har jeg så lige fået en mail om at huset er solgt for et bud på ca. HALVDELEN af markedsprisen, og at jeg hører nærmere når aftalen er på plads.

men så er det jeg tænker. Jeg er ikke nødvendigvis enig i at det skal sælges SÅ langt under bud, selvom jeg er glad for at det så er afsluttet.

Jeg har slet ikke hørt at der er kommet et bud, og har derfor ikke haft mulighed for at tage stilling.

Så vidt jeg ved, skal alle implicerede parter være enige ! Du skal tage kontakt til den advokat der sidder med sagen :-)

Anmeld

20. september 2013

Noneother

SD21 skriver:

Så vidt jeg ved, skal alle implicerede parter være enige ! Du skal tage kontakt til den advokat der sidder med sagen :-)

Det er osse sådan at jeg husker at det "burde være"

men ja. Jeg har før gjort hende opmærksom på at hvis der er noget som helst skal hun kontakte mig, og at ingen af de 2 andre kan samtygge på mine vegne. Safe to say, at jeg ikke stoler på dem.

men den er så åbenbart ikke sevet ind.

Anmeld

20. september 2013

SD21

Noneother skriver:

Det er osse sådan at jeg husker at det "burde være"

men ja. Jeg har før gjort hende opmærksom på at hvis der er noget som helst skal hun kontakte mig, og at ingen af de 2 andre kan samtygge på mine vegne. Safe to say, at jeg ikke stoler på dem.

men den er så åbenbart ikke sevet ind.

Nej, men altså så vidt jeg ved er det da ulovligt ikke at inddrage dig! :s

Anmeld

20. september 2013

Noneother

SD21 skriver:

Nej, men altså så vidt jeg ved er det da ulovligt ikke at inddrage dig! :s

Det burde det næsten være i hvert fald.
Specielt efter at de sagde nej til et bud på 100.000 mere for 2 måneder siden, da de ville have "flere penge"

og nu?

Anmeld

20. september 2013

SD21

Noneother skriver:

Det burde det næsten være i hvert fald.
Specielt efter at de sagde nej til et bud på 100.000 mere for 2 måneder siden, da de ville have "flere penge"

og nu?

Ja okay, det lyder da for sindssygt :s

Anmeld

20. september 2013

stjernehimmel

Noneother skriver:

du har ikke givet bosidder(den der behandler sagen) fuldmagt? for har du det så må de gerne...

ved død og begravelse ser man virkelig folks grimme-jeg og grådighed

Anmeld

20. september 2013

Noneother

stjernehimmel skriver:

du har ikke givet bosidder(den der behandler sagen) fuldmagt? for har du det så må de gerne...

ved død og begravelse ser man virkelig folks grimme-jeg og grådighed

Jeg har ikke givet noget til nogen som helst. Aldrig sat min underskrift på noget i relation til det her, og ikke snakket med nogen om noget der kunne være bindende i den retning.

og ja. Fik desværre set den grimme side af dem, så ikke noget "nyopdaget" familie til mig i denne omgang. Det skal jeg ikke have mere af tak.

Anmeld

20. september 2013

stjernehimmel

har selv måtte erfare at det arve systemt ik fungere ordentlig... ville selv frasige mig arv og gæld... men næææh nej det kan man ikke mere....suk

Anmeld

20. september 2013

Noneother

stjernehimmel skriver:

har selv måtte erfare at det arve systemt ik fungere ordentlig... ville selv frasige mig arv og gæld... men næææh nej det kan man ikke mere....suk

Okay? Man har da altid selv bestemt om man vil arve, har man ikke?

Nu er der heldigvis ikke noget gæld her. -og jeg har ingen planer om at sige nej til pengene heller. De falder på et rigtig godt sted som enlig mor på SU.
Men de to andre knallerter håber jeg på har tænkt sig at forsvinde ud af mit liv så hurtigt som de kom ind i det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.