Arvekonflikt og hussalg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2013

stjernehimmel

Noneother skriver:

Okay? Man har da altid selv bestemt om man vil arve, har man ikke?

Nu er der heldigvis ikke noget gæld her. -og jeg har ingen planer om at sige nej til pengene heller. De falder på et rigtig godt sted som enlig mor på SU.
Men de to andre knallerter håber jeg på har tænkt sig at forsvinde ud af mit liv så hurtigt som de kom ind i det.

du kan desværre ik frasige dig tvangsarv... jeg meldte fra start ud at jeg ikke ville have noget at gøre med arv og alt mht indbo osv og for at få mit på det rene ringede jeg til skifteretten og bad om formel til det.. men nope det kan man ikke mere.....

da min morfar gik bort sku huset os sælges da der var flere der sku arve, der blevet huset solg til en spytklat af hvad den var vuderet til og der havde de ikke noget at sku ha sagt kan jeg huske min mor snakkede meget om, for det var et meget stort beløb de gik glip af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2013

Noneother

stjernehimmel skriver:

du kan desværre ik frasige dig tvangsarv... jeg meldte fra start ud at jeg ikke ville have noget at gøre med arv og alt mht indbo osv og for at få mit på det rene ringede jeg til skifteretten og bad om formel til det.. men nope det kan man ikke mere.....

da min morfar gik bort sku huset os sælges da der var flere der sku arve, der blevet huset solg til en spytklat af hvad den var vuderet til og der havde de ikke noget at sku ha sagt kan jeg huske min mor snakkede meget om, for det var et meget stort beløb de gik glip af

Altså hvad jeg kan forstå så burde man kunne frasige sig selv tvangsarv (med mindre du skylder penge væk, til inddrivelse), men den der dør kan ikke nægte den.

men pænt surt hvis ikke jeg kan sige nej til det her tilbud. Det var sat billigt i forvejen, men jeg synes at det er skørt at sælge så billigt.

Anmeld

21. september 2013

Pcokate

Noneother skriver:

Jeg undrer mig lidt over en lille ting i forbindelse med at jeg har arvet et hus sammen med to andre mennesker jeg ikke kender. -og efter at have snakket lidt med dem, har jeg sådan set heller ikke lyst til at kende dem pga. af deres grådige MIG, MIG, MIG indstilling til det hele.

men med tvangsarv, uskiftet bo osv. Når det er gjort op ejer jeg ca. 17% af det her hus, som vi nu skal have solgt.

og nu har jeg så lige fået en mail om at huset er solgt for et bud på ca. HALVDELEN af markedsprisen, og at jeg hører nærmere når aftalen er på plads.

men så er det jeg tænker. Jeg er ikke nødvendigvis enig i at det skal sælges SÅ langt under bud, selvom jeg er glad for at det så er afsluttet.

men... Må de bare gerne godtage et bud og sælge huset "bag om ryggen" på mig?
Jeg har slet ikke hørt at der er kommet et bud, og har derfor ikke haft mulighed for at tage stilling.

Er min underskrift overflødig her eller hvordan?

Hejsa.

vi er i gang med det samme. Alle parter skal skrive en fuldmagt til den der skal styre det Eller man skal vælge en "fuck kan ikke huske titlen " (ikke den model vi valgte, vender tilbage når jeg kan med det)  mand/kvinde der sælger tingene til den pris han synes er fornuftig. De kan ikke overrule dig, kontakt evt skifteretten. De er gode til at guide. 

Anmeld

21. september 2013

M&F&C

Pcokate skriver:

Hejsa.

vi er i gang med det samme. Alle parter skal skrive en fuldmagt til den der skal styre det Eller man skal vælge en "fuck kan ikke huske titlen " (ikke den model vi valgte, vender tilbage når jeg kan med det)  mand/kvinde der sælger tingene til den pris han synes er fornuftig. De kan ikke overrule dig, kontakt evt skifteretten. De er gode til at guide. 

Tænker du på en kurator???

Jeg vil også mene, at med mindre der foreligger en fuldmagt, kan intet gennemføres uden din underskrift....

Og så tænker jeg at de er meget sørgelige mennesker! Uanset hvor meget man kender hinanden burde man i det mindste kunne samarbejde og tale om tingene... De er jo tvunget til at dele så hvorfor trække prisen ned.... får de jo ikke mere ud af :-S

Anmeld

21. september 2013

Tanja1234

Du skal skynde dig at tage fat i bobestyreren.. De kan i hvert fald ikke sælge uden din underskrift - medmindre, som andre også nævner, at du har givet bobestyrer eller en anden fuldmagt til at underskrive på dine vegne.

Du kunne eventuelt også prøve at ringe til ejendomsmægleren og få en forklaring på hvorfor man vælger at sælge så billigt?

Hvilken vurdering er det, at du baserer prisen på? - for er det den offentlige vurdering, så kan den sagtens være helt forkert og slet ikke retvisende.

Tanja (ejendomsmægler)

Anmeld

21. september 2013

Noneother

Tanja1234 skriver:

Du skal skynde dig at tage fat i bobestyreren.. De kan i hvert fald ikke sælge uden din underskrift - medmindre, som andre også nævner, at du har givet bobestyrer eller en anden fuldmagt til at underskrive på dine vegne.

Du kunne eventuelt også prøve at ringe til ejendomsmægleren og få en forklaring på hvorfor man vælger at sælge så billigt?

Hvilken vurdering er det, at du baserer prisen på? - for er det den offentlige vurdering, så kan den sagtens være helt forkert og slet ikke retvisende.

Tanja (ejendomsmægler)

Altså ja. Det er den offentlige vurdering, det bliver solgt til under halvdelen af.

men synes bare det virker lidt lala at sælge det nu, når vi havde et bud på over 120.000 mere for et par måneder siden, og der ville de ikke sælge.

og nej. Jeg har ikke givet underskrifter eller fuldmagt til nogen. Jeg har kun snakket i telefon med den advokat som er bobestyrer, og sendt hende en enkelt mail for at få stoppet den "afpresning" de andre begyndte at køre.

Det er så osse et af grundende til at jeg overvejer bare at lade dem sælge. Så slipper jeg jo for de mennesker der fulgte med huset.

Anmeld

21. september 2013

Noneother

M&F skriver:

Tænker du på en kurator???

Jeg vil også mene, at med mindre der foreligger en fuldmagt, kan intet gennemføres uden din underskrift....

Og så tænker jeg at de er meget sørgelige mennesker! Uanset hvor meget man kender hinanden burde man i det mindste kunne samarbejde og tale om tingene... De er jo tvunget til at dele så hvorfor trække prisen ned.... får de jo ikke mere ud af :-S

Jeg ved heller ikke hvorfor de gør det. og ja. De er sgu nogle lidt sørgelige mennesker.

Gik ind i det med den intention at vi skulle være "gode venner", men nogen gange må man trække en grænse, og jeg trak den ved afpresning og trusler.

men som sagt. De har ikke min underskrift på et eneste stykke papir. De havde jo ikke engang oplyst mig om det nye bud. Så jeg undres en smule.

Anmeld

21. september 2013

Noneother

Pcokate skriver:

Hejsa.

Super. Dem prøver jeg lige at få fat på.

Vi har vidst nok valgt den model der hedder "offentligt skifte" Ved ikke hvorfor eller om det har noget at sige.
Går ikke forfærdeligt meget op i det, for at være helt ærlig.

og jeg har på intet tidspunkt givet nogen som helst nogen fuldmagt af nogen art.

Anmeld

21. september 2013

gædde/gitte

Noneother skriver:

Super. Dem prøver jeg lige at få fat på.

Vi har vidst nok valgt den model der hedder "offentligt skifte" Ved ikke hvorfor eller om det har noget at sige.
Går ikke forfærdeligt meget op i det, for at være helt ærlig.

og jeg har på intet tidspunkt givet nogen som helst nogen fuldmagt af nogen art.

min første tanke:

"hmmmmmmmmmm........ mon de har solgt huset til deres børn eller venner??"

Anmeld

21. september 2013

Noneother

gædde/gitte skriver:

min første tanke:

"hmmmmmmmmmm........ mon de har solgt huset til deres børn eller venner??"

Guuuud. Du siger noget... Det var slet ikke faldet mig ind, at der kunne være fusk inde over på den måde.

De har begge to ekstremt meget familie i den del af landet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.