Kan jeg modtage kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2013

Anonym trådstarter

Jeg vil bare lige give et opfølgning på mit problem, da jeg var til møde igår med studievejlederen.. undskyldte hun mange gange og satte gang i det hele så hurtigt som hun kunne.. så jeg får alle mine penge (med tilbagevirkende kraft) her d. 17.. Jeg er over lykkelig over at jeg ikke skal på kontanthjælp.. og at vi endelig får nogle penge til at shoppe lidt til vores kommende bebse..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Jeg vil bare lige give et opfølgning på mit problem, da jeg var til møde igår med studievejlederen.. undskyldte hun mange gange og satte gang i det hele så hurtigt som hun kunne.. så jeg får alle mine penge (med tilbagevirkende kraft) her d. 17.. Jeg er over lykkelig over at jeg ikke skal på kontanthjælp.. og at vi endelig får nogle penge til at shoppe lidt til vores kommende bebse..

Ej hvor fedt! 

Sikke en dejlig opfølgning!

Anmeld

9. oktober 2013

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Ej hvor fedt! 

Sikke en dejlig opfølgning!

taak og ja meget dejlig.. kunne ikke have gjort det uden min utrolig tålmodige kæreste.. det har været en kamp at mangle de penge! Specielt når man står med en lille bebse og man har lyst til at gøre sig klar til ankomsten..

Er bare virkelig glad for at vi har holdt ud!

Anmeld

9. oktober 2013

skatja

HappyTrine skriver:

så længe du ikk er gift og det kun er din kæreste, kan de ikk sætte ham som din forsøger, så kan ikk se noget problem i du ikk skulle være berettigt i at få udbetalt kontanthjælp, hvis du som du siger os vælger at stoppe din e-læring  håber du får styr på det.

jo det kan de godt i følge den nye kontanthjælpsreform. hvis man tjener mere end hvad der svarer til en kontanthjælp vil hun blive trukket det han tjener mere. hvis han har en løn på mere end 26.000 kr før skat kan hun intet få. det er en lorte reform..

Anmeld

9. oktober 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Jeg har indtil nu gået på e-learning, men det ser ikke ud som om jeg får noget su :/ har ventet i 2 måneder på det snart.. kan bare snart ikke vente mere!! Har endda kontaktet mit udd-sted uden svar i et par uger.. magter det virkelig ikke mere!!!!

Men er der mulighed for at jeg kan få kontanthjælp? Jeg bor sammen med min kæreste der arbejder.. (jeg er gravid)

På forhånd tak for svar!

Man må ikke få kontanthjælp når man laver noget, ligesom at du studere (fjernstudie eller ej), jeg fik af vide at jeg ikk engang måtte tage et kursus fordi man SKAL være til rådighed hvornår det nu lige passer dem

Anmeld

9. oktober 2013

Bertris

Du kan få kontanthjælp hvis du er ledig, ikke berettiget til dagpenge og hvis i ikke er gift har din kæreste ingen indflydelse (før januar hvis i er over 25)

Er du over 12 uger henne kan du endda få forhøjet kontanthjælp

Dog kommer du nok i aktivering af en form, men de skal tage højde for din situation.

Anmeld

9. oktober 2013

Anonym trådstarter

skatja skriver:

jo det kan de godt i følge den nye kontanthjælpsreform. hvis man tjener mere end hvad der svarer til en kontanthjælp vil hun blive trukket det han tjener mere. hvis han har en løn på mere end 26.000 kr før skat kan hun intet få. det er en lorte reform..

Jeg har snakket med dem på kommunen.. og min kæreste tjener 21.000 før. så han sagde at efter 1. januar så ville jeg få 10-11.000 før.. Det ville jeg også få i barsel.. Men jeg har valgt at fortsætte mit skole forløb, og så kan jeg få barsel derigennem .. Men det skal jeg have undersøgt nærmere..

Anmeld

9. oktober 2013

Anonym trådstarter

Miin'Baby'Mus skriver:

Man må ikke få kontanthjælp når man laver noget, ligesom at du studere (fjernstudie eller ej), jeg fik af vide at jeg ikk engang måtte tage et kursus fordi man SKAL være til rådighed hvornår det nu lige passer dem

Det ved jeg godt.. Men som jeg tidligere skrev ville jeg have afsluttet mit forløb.. Jeg skulle bare være sikker på at hvis det kom dertil, så ville jeg stadig få noget..

Men jeg har heldigvis fået styr på min su og fortsætter..

Anmeld

9. oktober 2013

Mitlivsommooor

Anonym skriver:

Dejligt at høre der gik orden i det igen

Anmeld

10. oktober 2013

skatja

Anonym skriver:

Jeg har snakket med dem på kommunen.. og min kæreste tjener 21.000 før. så han sagde at efter 1. januar så ville jeg få 10-11.000 før.. Det ville jeg også få i barsel.. Men jeg har valgt at fortsætte mit skole forløb, og så kan jeg få barsel derigennem .. Men det skal jeg have undersøgt nærmere..

ej det håber jeg inderligt passer virkelig!!

jeg fik det andet at vide.. nå jeg må se tiden an hehe jeg er desværre tvunget til at fortsætte barsel indtil august næste år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.