Kan jeg modtage kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2013

Englehår

Profilbillede for Englehår
Anonym skriver:

Ja det har jeg, men de bliver ved at med at udskyde den. Først stod der d. 2/9 og du står der den 16/9 og der står bare at de har modtaget min ansøgning, og at der vil gå fra 3-4 uger..

Ja jeg prøver at bestille en tid hos hende i morgen, hvis man så kan det når nu jeg ikke kan ringe, og ikke får svar på min mail.

Meget ærgerligt! har heller ikke lyst til det.. Men ja bliver virkelig frustreret og mister fuldstændigt motivationen for at arbejde.

Det forstår jeg godt.
Jeg håber det hele løser sig for dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Ja det har jeg, men de bliver ved at med at udskyde den. Først stod der d. 2/9 og du står der den 16/9 og der står bare at de har modtaget min ansøgning, og at der vil gå fra 3-4 uger..

Ja jeg prøver at bestille en tid hos hende i morgen, hvis man så kan det når nu jeg ikke kan ringe, og ikke får svar på min mail.

Meget ærgerligt! har heller ikke lyst til det.. Men ja bliver virkelig frustreret og mister fuldstændigt motivationen for at arbejde.

Vil du droppe studiet alene pga. bøvl med SU? Jeg forstår udmærket, det er dødfrustrerende, at der ikke er styr på det endnu, men hvis du dropper ud og går på KH, slår du jo dig selv hjem i Ludo og skal på den igen senere. 

Anmeld

18. september 2013

HappyTrine

så længe du ikk er gift og det kun er din kæreste, kan de ikk sætte ham som din forsøger, så kan ikk se noget problem i du ikk skulle være berettigt i at få udbetalt kontanthjælp, hvis du som du siger os vælger at stoppe din e-læring  håber du får styr på det.

Anmeld

18. september 2013

Monski

Mor og meget mere skriver:

Vil du droppe studiet alene pga. bøvl med SU? Jeg forstår udmærket, det er dødfrustrerende, at der ikke er styr på det endnu, men hvis du dropper ud og går på KH, slår du jo dig selv hjem i Ludo og skal på den igen senere. 

Jeg tror nu ikke det er et valg men nærmere en nødvendighed
Herhjemme ville vi på ingen måde kunne klare os uden min su så hvis jeg ikke modtog den ville vi nok være nødsaget til det samme, desværre.

- min lillesøster ventede fra april til september på sin su, heldigvis kunne hendes kæreste forsørger dem men det er da de færreste der kan leve med én indkomst

Anmeld

18. september 2013

aarhusmor

Anonym skriver:

Det ved jeg godt.. Spørgsmålet er ikke om jeg kan få kontanthjælp hvis jeg er på su. men hvis jeg har en samlever der arbejder.

ja det kan du, indtil 1. januar 14.

Anmeld

18. september 2013

aarhusmor

aarhusmor skriver:

ja det kan du, indtil 1. januar 14.

Jeg vil dog lige sige at det er en god idé at snakke med kommunen inden du dropper ud af uddannelsen for at få kontanthjælp. Jeg tænker at de måske kan finde på at sige at når du selv vælger at droppe ud, så siger du selv farvel til en indtægt og dermed kan det være at du ikke er berettiget. Men hold mig ikke op på det. Bare undersøg det

Anmeld

19. september 2013

Anonym trådstarter

Monski skriver:

Jeg tror nu ikke det er et valg men nærmere en nødvendighed
Herhjemme ville vi på ingen måde kunne klare os uden min su så hvis jeg ikke modtog den ville vi nok være nødsaget til det samme, desværre.

- min lillesøster ventede fra april til september på sin su, heldigvis kunne hendes kæreste forsørger dem men det er da de færreste der kan leve med én indkomst

Det er det nemlig ! Vi har ingen penge :/ og min kæreste betaler mine regninger, det har jeg det virkelig skidt med! Ved godt han tjener flere penge end mig, men det er 8000 vi mangler og det er nogle penge vi ikke kan undvære!

Det er flot af kæresten ! Virkelig ! Men jeg får det skidt med at ligge det på min kærestes skuldre.. Får det ikke kun psykisk dårligt men også fysisk! :/

Anmeld

19. september 2013

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg mister på det, ja.. Men skal alligevel tage de samme fag næste år, så på den måde ville jeg ikke mangle det studie jeg er igang med nu..

Anmeld

19. september 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Det er det nemlig ! Vi har ingen penge :/ og min kæreste betaler mine regninger, det har jeg det virkelig skidt med! Ved godt han tjener flere penge end mig, men det er 8000 vi mangler og det er nogle penge vi ikke kan undvære!

Det er flot af kæresten ! Virkelig ! Men jeg får det skidt med at ligge det på min kærestes skuldre.. Får det ikke kun psykisk dårligt men også fysisk! :/

Men du må kunne få det med tilbagevirkende kraft? Så kan du jo betale din kæreste pengene tilbage, hvis det er bedre. 

Anmeld

19. september 2013

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Men du må kunne få det med tilbagevirkende kraft? Så kan du jo betale din kæreste pengene tilbage, hvis det er bedre. 

Jeg får det med tilbagevirkende kraft hvis jeg får noget.. men han har bare ikke rigtig pengene til at forsørge os begge heller..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.