Kan jeg modtage kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.702 visninger
35 svar
9 synes godt om
18. september 2013

Anonym trådstarter

Jeg har indtil nu gået på e-learning, men det ser ikke ud som om jeg får noget su :/ har ventet i 2 måneder på det snart.. kan bare snart ikke vente mere!! Har endda kontaktet mit udd-sted uden svar i et par uger.. magter det virkelig ikke mere!!!!

Men er der mulighed for at jeg kan få kontanthjælp? Jeg bor sammen med min kæreste der arbejder.. (jeg er gravid)

På forhånd tak for svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2013

livhemdrup

Anonym skriver:

Jeg har indtil nu gået på e-learning, men det ser ikke ud som om jeg får noget su :/ har ventet i 2 måneder på det snart.. kan bare snart ikke vente mere!! Har endda kontaktet mit udd-sted uden svar i et par uger.. magter det virkelig ikke mere!!!!

Men er der mulighed for at jeg kan få kontanthjælp? Jeg bor sammen med min kæreste der arbejder.. (jeg er gravid)

På forhånd tak for svar!

Der må være en fejl i su forbindelsen da fjernstudie jo netop er su berettede men tror ik du bare kan komme op og søge kontanthjælp grundet at su styrelsen ik tager sig sammen men skal selvfølgelig ik ku sige desmed sikkerhed. 

Du er tilknyttet en lærer har du spurgt vedkommende om han/hun kan hjælpe?

ellers skal der være en studie vejleder som kan sætte skred i tingene hvad er status indse på su.dk der burde du os ku se hvor langt din sag er

Anmeld

18. september 2013

Anonym trådstarter

livhemdrup skriver:

Der må være en fejl i su forbindelsen da fjernstudie jo netop er su berettede men tror ik du bare kan komme op og søge kontanthjælp grundet at su styrelsen ik tager sig sammen men skal selvfølgelig ik ku sige desmed sikkerhed. 

ellers skal der være en studie vejleder som kan sætte skred i tingene hvad er status indse på su.dk der burde du os ku se hvor langt din sag er

Jeg har ikke tænkt mig at fortsætte e-learning, hvis jeg kan få noget kontanthjælp..

Det kan min lærer ikke, de har slet ikke noget at sige på det her punkt.

Men det er jo det der er problemet, jeg kan ikke få kontakt til min su-vejleder, man kan hverken bestille tider eller ringe, kun mail og den sendte jeg for 10 dage siden..

Er ved at blive sindsyg..

Anmeld

18. september 2013

Anonym trådstarter

livhemdrup skriver:

men det er også mere i forhold til min kæreste som jeg bor sammen med, han arbejder fuldtid.. og kan det gøre at jeg ikke kan få noget?

Anmeld

18. september 2013

livhemdrup

Anonym skriver:

men det er også mere i forhold til min kæreste som jeg bor sammen med, han arbejder fuldtid.. og kan det gøre at jeg ikke kan få noget?

Pr 1/1-2014 kan det gå ud over din kontanthjælp ja da han så formentlig får forsørger pligt over dig. 

Dt er sgu da skide træls at ingen kan hjælpe dig med den pokkers su 

Anmeld

18. september 2013

aarhusmor

Hvis uddannelsen er su berettiget, så kan du ikke få kontanthjælp.

Anmeld

18. september 2013

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Hvis uddannelsen er su berettiget, så kan du ikke få kontanthjælp.

Det ved jeg godt.. Spørgsmålet er ikke om jeg kan få kontanthjælp hvis jeg er på su. men hvis jeg har en samlever der arbejder.

Anmeld

18. september 2013

Anonym trådstarter

livhemdrup skriver:

Pr 1/1-2014 kan det gå ud over din kontanthjælp ja da han så formentlig får forsørger pligt over dig. 

Dt er sgu da skide træls at ingen kan hjælpe dig med den pokkers su 

Hmmm jeg må bare håbe at de får taget sig lidt sammen så.. og blive ved med at arbejde uden at få penge.. Ved du om det også gælder kontanthjælp under barsel? Jeg er sat til d. 23/2 og er i tvivl om det er manden der skal tage barsel eller mig.. Det nytter ikke rigtig at det er mig, hvis jeg slet ingen penge kan få..

Anmeld

18. september 2013

Englehår

Profilbillede for Englehår
Har du logget på SU's hjemmeside? Under min su kan man se hvor langt ens ansøgning er nået.

ellers må du hive fat i su-vejlederen på dit uddannelsessted.

At droppe uddannelse og gå på kh ville da være ærgeligt

Men jeg forstår godt dine frustrationer

Anmeld

18. september 2013

Anonym trådstarter

AnjaM skriver:

Har du logget på SU's hjemmeside? Under min su kan man se hvor langt ens ansøgning er nået.

ellers må du hive fat i su-vejlederen på dit uddannelsessted.

At droppe uddannelse og gå på kh ville da være ærgeligt

Men jeg forstår godt dine frustrationer

Ja det har jeg, men de bliver ved at med at udskyde den. Først stod der d. 2/9 og du står der den 16/9 og der står bare at de har modtaget min ansøgning, og at der vil gå fra 3-4 uger..

Ja jeg prøver at bestille en tid hos hende i morgen, hvis man så kan det når nu jeg ikke kan ringe, og ikke får svar på min mail.

Meget ærgerligt! har heller ikke lyst til det.. Men ja bliver virkelig frustreret og mister fuldstændigt motivationen for at arbejde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.