Anonym skriver:
Tak for dit svar.
- Når du nu ikke ønsker dig flere end 2 selv, er det så fordi du føler, I har været for mange? At du er gået glip af for meget?
Ja, det er mega svært at leve op til andres forventninger - specielt hvis man ikke er helt fast i spyttet på, hvad man selv ønsker - og det kan jeg vel ikke være, når hendes udmelding kan ryste mig sådan.. 
Jeg tænker sikkert alt for meget, i stedet for bare at springe ud i det- og jeg tror aldrig, jeg kan blive helt 100 på een ting, jeg vil jo altid se risiciene også... Jeg havde bare ikke vurderet dem så alvorlige som min mor så gjorde - og det er nok det, der slog mig.
Er jeg bare gået for let henover det hele? - Burde jeg have overvejet mere på worst case?
Det var så lidt.....
Jamen der er flere grunde... da jeg blev gravid med min datter, var jeg sikker på at jeg ik sku ha flere end en... lige så glad for jeg var gravid lige så sikker var jeg på at jeg ik skulle have fler..... min datter ser ikke sin far og jeg har stået 100% alene med hende... så mødte jeg min nuværende kæreste der ik har børn, og lysten meldte sig straks ved os begge for at få en bette.....
Mine forældre har begge børn med andre, ud af os 8 stk er vi kun 2 der ikke er halvsøskende, og gud forbyde om vi sku gå fra hinanden så ønsker jeg ikke at skulle stå alene med 3 børn med 2 forskellige fædre....
Jeg føler efter MEGET overvejlse at jeg kan magte 2 børn selv hvis det går galt... min datter er knap 8 år, men at stå med hende og 2 små ved siden af.. det tror jeg ikke jeg kan rumme.... selvom kærsten faktisk gerne vil ha 3 ialt, pt(hihi han har jo aldrig prøvet at ha en nyfødt)
Jeg har ingen uddannelse osv, og mine familie forhold er ikke for gode så bedsteforældre på min side har min datter ik rigtig da min mor er død og min far er 75 år og dårlig fysisk....og det gør at pasning osv ville blive endnu sværre med ekstra børn og små børn....
Ud fra hvad jeg læser, for jeg kender dig jo ikke, så tror jeg du tænker for meget over det.... jeg tror at man har engod anelse om hvad man kan magte og ik magte.... og det lyder til at selvom din mor har sået tvivl om du har overvejet det godt nok, så har du overvejet det....
og det lyder mere til at det er hende selv hun tænker på, mht pasning osv... og hvis der kommer en mere synes jeg bestemt hun viser en grim side hvis hun ikke vil holde så meget af den bette som hun gør af de andre....
Min mor mente ikke at jeg er mor materiale... dog er jeg faktisk den der har klaret mig bedst af os søskende, og min mor (hendes den yngste er 11 år idag)... det har hun aldrig kunne tåle, og har altid være misundelig hvis det gik os andre godt....(LANG historie)
Selvfølgelig "offer" man noget af sin personlige frihed ved at få børn og mange børn.... men vi har forskellige værdier i livet.. og jeg "offer" gerne den frihed for at stå med bleskift,.masser af glæde og vidunderlige børn.. så længe vores økonomi kan klare det og hverdagen kan fungere for alle....
Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne – og ofte skaber de større problemer end hvordan virkeligheden er...
Hvis i ønsker en bette mere så synes jeg bestemt at det er det i skal gå efter, det er jeres liv og jeres lykke... fint at man skal tag hensyn til andre, men er jeg noget jeg har lært så skal man ikke føje andre det får man ikke andet en vemod ud af....(hvis du forstår hvad jeg mener)