Mor og meget mere skriver:
Hvorfor er det "mega dårlige odds" at få nr. fire? Risikoen for, at netop dét barn giver store problemer, er da ikke større, end det har været ved de andre.
Hvis det kun med nød og næppe hang sammen for jer med tre børn, ville jeg kunne forstå det. Og vel ved I ikke, om der venter jer store problemer med et eller flere af børnene ude i fremtiden, men jeg tror ikke på, at man nogensinde vil tænke, at man ikke skulle have fået det yngste barn.
Når det er sagt, så synes jeg bestemt, du skal tage din tvivl alvorligt og - hvis du ikke er gravid nu - tænke det hele igennem igen. Ikke pga din mors ord, men fordi, et evt. nyt barn vil være en stor mundfuld og fortjener, at I er helt sikre og selv tror på, I har overskuddet. Og ER du gravid, så må du arbejde på at tro fuldt og fast på, at det klarer I.
Hej, tak for svar.
Du må endelig ikke misforstå - jeg VED vi kan klare 4, og at vi ville kunne klare det godt.
Det, jeg pludselig tvivlede på var, om jeg havde underkendt risici, og det ville gå fatalt ud over de 3 jeg har ( en af vendingerne var, at hun ikke kunne forstå, hvorfor jeg ikke ville vælge mine eksisterende børn til. I stedet for en ny til flokken), og om det bare var en dum beslutning.
Det var som sådan ikke fordi, hun nævnte så meget VI ikke også har tænkt over og snakket om, hun vinkede den bare anderledes. Og vurderede ricisi anderledes.
I forhold til odds var det noget med, at vi ikke bare kunne fremskrive de 3 vi har med en mere, altså gå ud fra, den ville passe ind i flokken, at det ville lige godt, måske det blev en dreng (vi har 3 piger), og det ville være meget anderledes, eller måske kunne de 2 mindste så slet ikke sammen.
Handicap, vores alder(33 og 40), sårbarhed i forhold til tid og økonomi og alt sådan noget ville vokse eksponentielt!