Hjælp til smid bleen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2013

MIWULA

B&J skriver:

hvorfor skal han smide den ble??

jeg tror 100% på at de selv vælger at smide bleen når de har lyst daniel har i lang lang lang tid heller ikke vil gå uden ble nu er han 3½ ja det er sent men sådan er det, nu går han ind i mellem uden ble og han laver på wcet så skal det sidste skridt komme når han er klar

din dreng er ikke så gammel i nu

Nej det er rigtig han er ikk så gammel endnu men ville også rigtig gerne gøre det stille og roligt.. Kunne bare godt tænke mig han viste lidt tegn på han vil smide bleen en dag.. Bare gå med bar numse eller bare sidde på potte eller wc.. Så man bare kan øve stille og roligt..

Det kunne jo være dejligt hvis han bare var ved at blive renlig når han kommer i børnehave for ved fra de steder jeg har arbejdet har de så travlt med at børnene ikk skal bruge ble og kan ikke lide tanken om min søn skal presses dernede.. Ikke at jeg ved de gør det i hans børnehave det er bare det jeg har set andre steder.. Men kunne da være jeg skulle høre dem hvordan de gør der..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2013

MIWULA

K&S skriver:

Det blev først interessant for Anton, da vi købte et "stige-sæde", så han selv kunne kravle op og ikke "frygte" at falde i toilettet 

Vi har et til salg? 

Okey ja det kan måske være Jamie også synes det er sjovere. Hvad skal i have for det?

Anmeld

17. september 2013

MIWULA

sille000 skriver:

min dreng er 3 år han skriger også bare man spørger om han skal på potten. 0g går i panik hvis man tisser når bleen er af. fx når han skal i bad

Okey øv øv han blir så ked af det.. Håber det snart blir bedre..

Anmeld

17. september 2013

Pikku Myy

MIWULA skriver:

Nej det er rigtig han er ikk så gammel endnu men ville også rigtig gerne gøre det stille og roligt.. Kunne bare godt tænke mig han viste lidt tegn på han vil smide bleen en dag.. Bare gå med bar numse eller bare sidde på potte eller wc.. Så man bare kan øve stille og roligt..

Det kunne jo være dejligt hvis han bare var ved at blive renlig når han kommer i børnehave for ved fra de steder jeg har arbejdet har de så travlt med at børnene ikk skal bruge ble og kan ikke lide tanken om min søn skal presses dernede.. Ikke at jeg ved de gør det i hans børnehave det er bare det jeg har set andre steder.. Men kunne da være jeg skulle høre dem hvordan de gør der..

Jeg tror du skal se det at han ikke vil gå med bar numse som et positivt tegn. Han er bevidst om at der er en sammenhæng, og han forstår at tis og lort ikke hører til på gulvet. Det er da en rigtig god begyndelse

Anmeld

17. september 2013

K&S

MIWULA skriver:

Okey ja det kan måske være Jamie også synes det er sjovere. Hvad skal i have for det?

Anton viste slet ingen tegn på interesse, før vores sommerferie i år, hvor han fik lov at løbe med numsen bar - det er heller ikke noget, han har ville tidligere.

Prøv om han vil løbe med numsen bar, når han har været i bad - så kan I se, om han kan mærke, hvornår han skal tisse

Jeg tænker 75 kr. (nypris 199)?

Anton smed bleen helt i vores sommerferie på 2 uger og havde/har haft meget få uheld både hjemme og i BH, men jeg ved, at mange af børnene i BH stadig bruger ble, også ældre børn end Anton

Anmeld

17. september 2013

B&J

MIWULA skriver:

jeg forstår det godt ville også ønske min dreng kunne rende uden ble det ville jo være fantastisk..

men 100% det kommer af sig selv når han syntes det er sjovt eller når han starter i børnehaven der ser han jo andre tisse på de små wcer osv...

og vores børnhave sørger for at spørge om de vil på wc når de har bleen af osv og det syntes jeg er super godt vi har fået at vide daniel har flere gange været på deres wc så det kommer det ved jeg

Anmeld

17. september 2013

MorDk

Lyt til dit barn. Ikke presse barnet! Min søn er snart 3 år gammel og han er blefri om dagen. Han bruger stadig ble om natten. Han nægtede i starten at lave aff. i bleen. Vi gav ham ble på når han skulle have aff. Vi pressede ham ikke. Det kom helt af sig selv.

Mange mødre har planer om hvornår DE ønsker barnet skal være blefri, for det vil være såååå praktisk og passe perfekt ind i rammerne m.m Men glem det. Dit barn er klar når det er klar. Ikke når du er klar. Sådan er det bare. Og ganske naturligt.

Tilbyd toiletbesøg. Men press ikke. Hvis barnet siger nej, så accepter det.

Held og lykke med det.

Anmeld

17. september 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

herhjemme har vi bare leget med potten og det med at være uden ble...

han bliver 2 på torsdag og lige nu synes han det er sjovt at stikke af uden ble når jeg har taget den af og ikke fået den nye på endnu...

prøv at lege med at han får taget bleen af mens han ligger på gulvet og der så er en der ligger op til fangeleg med kildetur...

vores søn virkede til at han skammede sig og blev lidt ked da han kom til at tisse på gulvet på vej ud i badet.. men vi smilede til ham og sagde: hov med øjne ligesom hvis vi ellers laver sjov med noget og det hjalp på hans humør.. og så tørrede farmand op mens han kom i badekarret...

han har haft en periode hvor vi var tæt på at kunne arbejde med potte til at tisse men pga ydre omstændigheder trak han sig igen og stoppede helt med at sige til hvis han havde brug for bleskift og i det hele taget røg han lige baglåns med et par måneders udvikling...

det er så kommet tilbage igen så vi nu er der hvor vi leger at vi tisser på potten når bleen er kommet af og han selv siger når han føler bleen er fyldt og vil have den skiftet eller lige inden han har aff....

men det der har hjulpet mest er at vi har skiftet pusplebordet ud med at ligge på en madras på gulvet med legetøj omkring ham og nogen gange fjernsynet tændt...

så hele det at blive skiftet er blevet til en form for leg og hyggetid fremfor noget man skulle have gjort og overstået fordi man hellere ville lege videre...

Anmeld

17. september 2013

dukke

MIWULA skriver:

Vores søn er nu 2,6 år og nægter stadig at ville tisse på wc eller potte og han vil ikk engang gå med bar numse så siger han hele tiden han vil have ble på..

Hva skal jeg gøre??

Skal jeg presse ham til det eller lokke ham med noget?? Eller skal jeg bare lade det være og komme af sig selv??

Vi venter en lillesøster nu og ville jo gerne have ham renlig hvis vi kan inden han blir 3 år til marts og inden lillesøster kommer til marts os..

Håber i kan hjælpe mig..

Du skal vente til han er klar

Anmeld

17. september 2013

Isabella_mor

det sidste man skal gøre er at presse sit barn til at gå på potte/WC..

Det er noget de pludselig selv finder interesse for..

Villads er snart 3 år.. og han er først begyndt at vise interesse for det nu og vil selv gå på toilettet en gang imellem..

Det vi gjorde før var at vi indførte potten i vores putteritual.

dvs. når han fik bleen af inden natbleen kom på, så kom han på potten foran fjernsynet mens han fik sin vitaminpille. 

og nogengange tissede han, og det roste vi ham selvfølgelig for. og ellers fik han ros for at han ville sidde på potten "at det var godt at han sad på potten" og så var han med os på toilettet og fik lov til at trække ud osv...

og så kan du også vise din søn at når han har lavet stort i bleen, så "hælder" du lorten ud i toilettet. og det fortæller ham hvor det skal hen..

men det skal ALTID være på barnets premisser.. uden pres og tvang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.