Vægtøgning i uge 29

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2013

UnderStjernerne

Jeg havde også taget omkring de 9 kg på i uge 29, og jeg er forholdsvis stor i forvejen, og her har jordemoderen ikke sagt noget 

Til gengæld får jeg jævnligt kommentarer fra familien om at min røv er blevet så stor at der kan stå en tallerken på den eller at jeg burde tabe mig lidt, for jeg er da blevet alt for fed..  

Tror ikke folk forstår, at det faktisk ikke er specielt morsomt for den gravide at få sådan nogle kommentarer, så jeg har da prøvet at forklare dem at jeg ikke bryder mig om det, og det hjalp da lidt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2013

Stivdie

Karla skriver:

Hej piger

Jeg er lidt nysgerrig - hvor meget havde I taget på i uge 29?

Jeg er 29+0 i dag, og har taget 9 kg på.
Synes selv det virker meget fint, men folk reagerer ofte med kommentarer om, at det er meget på nuværende tidspunkt

Jeg havde taget omkring 11 kg på der - jeg er slank i forvejen og i øvrigt et lille nips. Hører også ofte kommentarer om, at jeg godt nok bliver stor, men det er jo også fordi den store mave måske ser ekstra voldsom ud på mine kun 162 cm? Ellers plejer jeg bare at joke lidt tilbage på hval-kommentarerne, at det er godt det ikke er strandvejr mere, for det var efterhånden træls når jeg lå på stranden, at GreenPeace blev ved at prøve at skubbe mig ud i vandet :-P

Anmeld

14. september 2013

Karla

Christina89 skriver:

Kan ikke huske, hvad min vægt sagde i uge 29, men er 39+4 i dag og har taget 8 kg på  Tror ikke, du skal lytte til, hvad folk siger! For mig er det ikke så vigtigt, hvad vægten siger - bare min søn har det godt inde i maven, så må jeg kæmpe med de ekstra kilo bagefter

Ja, jeg går heller ikke så meget op i vægten, jeg håber jeg kan holde det på 15 kg, men det gør ikke så meget hvis det bliver til mere. Kroppen må jo tage imod det, der er nødvendigt

Anmeld

14. september 2013

Karla

UnderStjernerne skriver:

Jeg havde også taget omkring de 9 kg på i uge 29, og jeg er forholdsvis stor i forvejen, og her har jordemoderen ikke sagt noget 

Til gengæld får jeg jævnligt kommentarer fra familien om at min røv er blevet så stor at der kan stå en tallerken på den eller at jeg burde tabe mig lidt, for jeg er da blevet alt for fed..  

Tror ikke folk forstår, at det faktisk ikke er specielt morsomt for den gravide at få sådan nogle kommentarer, så jeg har da prøvet at forklare dem at jeg ikke bryder mig om det, og det hjalp da lidt 

Det var da ikke nogle særlig rare kommentarer at få

Alt mit sidder på maven og brysterne, er blevet 1 cm større over bagdelen, men ellers er alt som det plejer
Ved ikke, hvorfor folk synes det er vildt meget - det lyder jo til, at det er meget normalt

Anmeld

14. september 2013

Karla

Stivdie skriver:

Jeg havde taget omkring 11 kg på der - jeg er slank i forvejen og i øvrigt et lille nips. Hører også ofte kommentarer om, at jeg godt nok bliver stor, men det er jo også fordi den store mave måske ser ekstra voldsom ud på mine kun 162 cm? Ellers plejer jeg bare at joke lidt tilbage på hval-kommentarerne, at det er godt det ikke er strandvejr mere, for det var efterhånden træls når jeg lå på stranden, at GreenPeace blev ved at prøve at skubbe mig ud i vandet :-P

Tak for dit svar

Jeg var også lille før - 162 og ca. 50 kg. Men min mave er ikke vildt stor, og det hele sidder lige på maven og brysterne, så måske det er derfor folk synes det er meget jeg har taget på

Anmeld

15. september 2013

Frk. Himmelblå

Karla skriver:

Tak for dit svar

Jeg har også lidt et mål om maks 15 kg, men vil ikke gøre alt for at holde det - det er min første graviditet, så ved ikke helt, hvordan kroppen arter sig

Nej, det kan man aldrig vide. Og får man meget vand i kroppen til slut, så vil jeg ikke mene, det tæller med som vægtøgning. Det er baby (mv.) plus fedt, jeg tæller med i det regnskab. Men det er såmænd let nok at smide de ekstra kg igen. Jeg har manglet ca. 5 kg en uge eller to efter fødslen, og de skal nok blive smidt, så snart man får mulighed for at motionere lidt igen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.