Vægtøgning i uge 29

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2013

Karla

sulo skriver:

Ville ønske at jeg havde kunne nøjes med 9 kg, er 29+3 og sidst stod vægten på + 15 kg

Ja, så er 9 kg jo ikke vildt meget
Jeg tror altså også der er en grund til man tager sådan på - det må jo være det kroppen har brug for. Jeg gør i hvert fald intet for at tage på. Spiser ikke vildt meget, og det jeg spiser er sundt. Kan ikke motionere, men det har jeg heller ikke gjort førhen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2013

mommy1991

Karla skriver:

Hej piger

Jeg er lidt nysgerrig - hvor meget havde I taget på i uge 29?

Jeg er 29+0 i dag, og har taget 9 kg på.
Synes selv det virker meget fint, men folk reagerer ofte med kommentarer om, at det er meget på nuværende tidspunkt

Jeg havde taget 10 kg på i uge 29. 

Anmeld

13. september 2013

Karla

Frejsmor skriver:

Kan ikke lige huske hvad vægten sagde i uge 29, men jeg er pt. 38+1 og igår sagde vægten +12kg.. Jeg har dog en del på sidebenene i forvejen, så jeg skal helst ikke tage alt for meget på, men jeg synes nu ikke 9kg lyder slemt for en slank pige som dig..

Tak for dit svar

Nææ jeg synes heller ikke det lyder af vildt meget. Skal nok bare lade være med at bide mærke i folks kommentarer

Anmeld

13. september 2013

Aabye

Jeg kan ikke huske hvad jeg havde taget på da jeg var 29+ henne.. 

Men jeg kan huske at jeg første gang jeg var gravid og folk kommenterede min størrelse, og vægt hvis de spurgte hvad jeg havde taget på, sagde: "Jeg har en rigtig god undskyldning... Hvad er din?" Så stoppede kommentarene rigtig hurtigt fordi det ubehagelige pludselig bliver vendt mod dem selv.. 

Anmeld

13. september 2013

Karla

M&J87 skriver:

Jeg er 28+2, og har taget 10 kg. på, hverken min læge eller jordemoder synes at det er for meget. MEn folk kommenterer, at jeg bliver kæmpe, og en hval, ja SÅ MÅ JEG BLIVE DET! 

Nu er det et stykke tid siden jeg var ved læge eller jm sidst. Der havde jeg vist taget 6 kg på, og det var i uge 24. Der sagde lægen i hvert fald ikke noget til vægten.

Synes også det er irriterende, at folk skal kommentere det. Tror kroppen tager imod det, den har brug for

Anmeld

13. september 2013

Karla

emmagirl skriver:

Jeg havde taget 10 kg på i uge 29. 

Tak for dit svar

Anmeld

13. september 2013

AnthonsMor

Karla skriver:

Hej piger

Synes selv det virker meget fint, men folk reagerer ofte med kommentarer om, at det er meget på nuværende tidspunkt

Ud fra dit billede kan jeg gætte at du er normalvægtig?

Så synes jeg absolut ikke det er meget!
Og alle tager jo forskelligt på

Jeg synes ikke det er meget, jeg tror vidst, at jeg havde taget 7-10 kilo på på daværende tidspunkt

Anmeld

13. september 2013

Karla

AnthonsMor skriver:

Ud fra dit billede kan jeg gætte at du er normalvægtig?

Så synes jeg absolut ikke det er meget!
Og alle tager jo forskelligt på

Jeg synes ikke det er meget, jeg tror vidst, at jeg havde taget 7-10 kilo på på daværende tidspunkt

Ja, havde et bmi på 19 før graviditeten, og vejede 50 kg, så det er jo ikke fordi det gør noget, at der kommer lidt ekstra vægt på

Jeg satser på, at jeg har taget det på, som kroppen har brug for - ellers må jordemoderen sige noget på mandag

Anmeld

13. september 2013

Frk. Himmelblå

Karla skriver:

Hej piger

He, jeg har taget 9-10 kg på, og jeg synes selv, det er ret meget.. Men satser ikke på, at jeg når over de 15 kg, som er mit personlige max (fordi jeg erfaringsmæssigt ved, at jeg kan overholde det, - det er nemlig, hvad jeg har taget på de to andre gange).

Men det er da helt normalt at ligge der omkring i vægtøgning..

Er 28+3

Anmeld

13. september 2013

Karla

Frk. Himmelblå skriver:

He, jeg har taget 9-10 kg på, og jeg synes selv, det er ret meget.. Men satser ikke på, at jeg når over de 15 kg, som er mit personlige max (fordi jeg erfaringsmæssigt ved, at jeg kan overholde det, - det er nemlig, hvad jeg har taget på de to andre gange).

Men det er da helt normalt at ligge der omkring i vægtøgning..

Er 28+3

Tak for dit svar

Jeg har også lidt et mål om maks 15 kg, men vil ikke gøre alt for at holde det - det er min første graviditet, så ved ikke helt, hvordan kroppen arter sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.