fødsel i vand??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2009

Sabina & Simone

Da jeg skulle føde havde vi ikke rigtigt snakket om det med at føde i kar... Jeg havde bare besluttet at det skulle foregå uden smertestillende ting og sager... Men men men... Da jeg havde haft veer i 6 timer, så synes jeg godt nok det begyndte at nive lidt for meget, så der var jeg klar til at skulle have et eller andet... Men nej... Det var for sent og det eneste de kunne gøre var at lave et karbad til mig... Og jeg siger jer, det var fantastisk... Man slapper af på en helt anden måde, selvom det stadig gør fa.... ondt... Men det løsner på en eller anden måde op, for man spænder ikke på samme måde... Og efter jeg kom i karet gik der 1½ time så var Simone født...
Og så vil jeg lige komme med en lille tilføjelse og det er ikke for at genere nogen... Men baby er altså lidt pænere... For vandet skyller jo blod og den slags af, så man rigtig kan se dem med det samme...

Mht spørgsmålet om om kæresten kunne komme med i karet... Tror det altså ikke for hvis man roder lige så meget rundt som jeg gjorde, så vil han blive mast inden baby er født...

Knus Sabina - som er stor fan af vandfødsler og helt klart skal føde i vand næste gang det bliver aktuelt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2009

Bondepigen

Sabina84 skriver:

Da jeg skulle føde havde vi ikke rigtigt snakket om det med at føde i kar... Jeg havde bare besluttet at det skulle foregå uden smertestillende ting og sager... Men men men... Da jeg havde haft veer i 6 timer, så synes jeg godt nok det begyndte at nive lidt for meget, så der var jeg klar til at skulle have et eller andet... Men nej... Det var for sent og det eneste de kunne gøre var at lave et karbad til mig... Og jeg siger jer, det var fantastisk... Man slapper af på en helt anden måde, selvom det stadig gør fa.... ondt... Men det løsner på en eller anden måde op, for man spænder ikke på samme måde... Og efter jeg kom i karet gik der 1½ time så var Simone født...
Og så vil jeg lige komme med en lille tilføjelse og det er ikke for at genere nogen... Men baby er altså lidt pænere... For vandet skyller jo blod og den slags af, så man rigtig kan se dem med det samme...

Mht spørgsmålet om om kæresten kunne komme med i karet... Tror det altså ikke for hvis man roder lige så meget rundt som jeg gjorde, så vil han blive mast inden baby er født...

Knus Sabina - som er stor fan af vandfødsler og helt klart skal føde i vand næste gang det bliver aktuelt...

Hmmm... måske jeg skulle prøve det næste gang, hvis jeg er så heldig at få en bebs mere...

Synes nu osse, det var helt fantastisk at føde uden at være i vand!!!

Anmeld

2. august 2009

Gustavsmor

karina22 skriver:

jeg følger lige med,
venter mit barn nummer to og overvejer at føde i vand..
slet ikke nogen der har erfaring med at føde i vand...???
min mand er ikke meget for det, men tror det bliver i vand.. han er bange for synet...(Blodigt vand) har hørt det sku være godt for veer.. min søster har prøvet, men opgav da det gjorde mere ondt på hende at komme i vand, så det er meget forskelligt fra person til person..

Jeg havde et stort ønske om at føde i vand, da jeg skulle have min søn i 07, men da fødslen gik alt for stærkt kunne det ikke nås. Min mand havde præcis de samme tanker som din mand, han snakkede også om at han syns det ville komme til at se lidt ulækkert ud hi hi.
Jeg håber på at kunne nå en vandfødsel denne gang...???

Berrit 10+1

Anmeld

9. august 2009

luckas-mor

har snakket med jordmoder om det, og desv kan det kun bli aktuelt hvis jeg får en jormoder uden ondt i ryggen, men en ting er sikkert a hvis jeg kan nå det (det ikke går for stærkt) og a den jormoder der er der er med på det så vil jeg føde i vand.
og ellers vil jeg hvertfald bruge det som smertelindring hvis det andet ikke kan lade sig gøre.

mange tak for alle henvendelserne

knus natascha

Anmeld

11. august 2009

BabyTosset

tasse skriver:

har snakket med jordmoder om det, og desv kan det kun bli aktuelt hvis jeg får en jormoder uden ondt i ryggen, men en ting er sikkert a hvis jeg kan nå det (det ikke går for stærkt) og a den jormoder der er der er med på det så vil jeg føde i vand.
og ellers vil jeg hvertfald bruge det som smertelindring hvis det andet ikke kan lade sig gøre.

mange tak for alle henvendelserne

knus natascha

Kan du ikke få lov til at føde i vand, fordi din jordmoder har rygproblemer? Det lyder da lidt mærkeligt

Anmeld

12. august 2009

luckas-mor

BabyTosset skriver:

Kan du ikke få lov til at føde i vand, fordi din jordmoder har rygproblemer? Det lyder da lidt mærkeligt

fik a vide a jeg ikke ku føde i vand hvis den jordmoder jeg fik på sygehuset havde noget med ryggen eller ikke ville , da det var dårlig arbejds stillinger

Anmeld

23. september 2009

Heuck1

Hejsa jeg overvejer at prøve at føde i vand denne gang ( 4 fødsel)  men tænker meget på om det ikke er besværligt  hvis man måske lige pludselig skal op af vandet og hvad med varmen i vandet er der varmelegeme i vandet eller hvad , jeg forestiller mig noget vand der er pisse koldt 

Anmeld

24. september 2009

luckas-mor

så vidt jeg ved sku det være dejlig varmt vand
da det varme vand også skulle virker som smertelindring ved vee smerter

fik a vide da jeg var til jordmoder sidst at de fleste jordmødre helsdigvis var med på hvis man vil føde i vand med det her var også en anden en end sidst
så håber på at føde i vand

Anmeld

24. september 2009

Halbschön

tasse skriver:

når okay havde bare hørt de kunne være med i karret,,

jeg vil bestemt gerne føde i vand for det tror jeg også er rigtig godt 

Til fødselsforberedelse var der en der spurgte om kæresten måtte komme med op i karret... Det må han gerne der hvor jeg skal føde, dog har de aldrig oplevet det endnu at nogen har haft deres kæreste med derop i

Anmeld

2. oktober 2009

luckas-mor

ville gerne ha kæresten med op i meen han er ikk ret meget for tanken om det blodige vand og alt det der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.