fødsel i vand??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2009

Tina2

Jeg fødte i vand 2. gang. Det er 2 år siden og det er intet mindre end FANTASTISK!!!!!!

Vil aldrig mere føde liggende på en seng!!!!!

Min datter, som nu er 5 år var stjernekigger, jeg ville så gerne ha født i vand men kunne overhovedet ikke finde ro deri (de vidste ikke hun var stjernekigger før hun kom ud) og det hele gjorde bare ondt osv....

Så det endte da også med en seng, vedrop og presseveer i 2 timer og frygtelige rygsmerter (grundet hun vendte som hun gjorde)

Da jeg så blev gravid igen var jeg fast besluttet på at føde i vand! Jeg skulle denne gang ha en doula med, som også er min veninde (læser til JM og er uddannet doula og ammerådgiver) pga den meget hårde fødsel sidt, og en dum JM, der ikke lyttede til mig.....

Da jeg kom ind og var 7 cm åben og kom op i karret kunne jeg med det samme mærke forskel.... Jeg kunne bedre arbejde med veerne og følte jeg var meget mere med i det hele.....

Jeg havde 4 presseveer (ialt 8 min) så var min søn ude og min mand tog imod ham:-) Det var virkelig en helt fantastisk oplevelse og det gik nemt, selvom min søn var en ordentlig knægt på 4800 g....
Jeg gik heller ikke i stykker....

Man kan jo bevæge sig frit i vandet og sidde/ligge som man vil....

Jeg var total "høj" på den oplevelse i en uge efter:-)

Jeg skal aldrig mere føde på en seng, det er sikkert! Medmindre et eller andet tvinger mig til det selvfølgelig, men 3. gang overvejer jeg faktisk en hjemmefødsel... Er rædselslagen for at komme op på fødegangen og de siger de to stuer med kar er optagede... Det magter jeg slet ikke......

Og jeg havde jo sådan en god fødsel sidst, så kunne faktisk godt tænke mig at det sku være herhjemme næste gang....

Kan KUN sige: FØD I VAND!!!!! I vil ikke fortryde det:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2009

luckas-mor

Tina2 skriver:

Jeg fødte i vand 2. gang. Det er 2 år siden og det er intet mindre end FANTASTISK!!!!!!

Vil aldrig mere føde liggende på en seng!!!!!

Min datter, som nu er 5 år var stjernekigger, jeg ville så gerne ha født i vand men kunne overhovedet ikke finde ro deri (de vidste ikke hun var stjernekigger før hun kom ud) og det hele gjorde bare ondt osv....

Så det endte da også med en seng, vedrop og presseveer i 2 timer og frygtelige rygsmerter (grundet hun vendte som hun gjorde)

Da jeg så blev gravid igen var jeg fast besluttet på at føde i vand! Jeg skulle denne gang ha en doula med, som også er min veninde (læser til JM og er uddannet doula og ammerådgiver) pga den meget hårde fødsel sidt, og en dum JM, der ikke lyttede til mig.....

Da jeg kom ind og var 7 cm åben og kom op i karret kunne jeg med det samme mærke forskel.... Jeg kunne bedre arbejde med veerne og følte jeg var meget mere med i det hele.....

Jeg havde 4 presseveer (ialt 8 min) så var min søn ude og min mand tog imod ham:-) Det var virkelig en helt fantastisk oplevelse og det gik nemt, selvom min søn var en ordentlig knægt på 4800 g....
Jeg gik heller ikke i stykker....

Man kan jo bevæge sig frit i vandet og sidde/ligge som man vil....

Jeg var total "høj" på den oplevelse i en uge efter:-)

Jeg skal aldrig mere føde på en seng, det er sikkert! Medmindre et eller andet tvinger mig til det selvfølgelig, men 3. gang overvejer jeg faktisk en hjemmefødsel... Er rædselslagen for at komme op på fødegangen og de siger de to stuer med kar er optagede... Det magter jeg slet ikke......

Og jeg havde jo sådan en god fødsel sidst, så kunne faktisk godt tænke mig at det sku være herhjemme næste gang....

Kan KUN sige: FØD I VAND!!!!! I vil ikke fortryde det:-)

hej tina.

mange tak for den fine forklaring

jeg vil også meget gerne føde i vand da jeg virkelig ikk har lyst til a bli skræmt for meget a smerterne, og fordi a jeg tror det ville virker godt på mig,, men jeg kom så til a tænke på..

må min kærste(barnets far)  komme med i karret??

Anmeld

28. juli 2009

Tina2

tasse skriver:

hej tina.

mange tak for den fine forklaring

jeg vil også meget gerne føde i vand da jeg virkelig ikk har lyst til a bli skræmt for meget a smerterne, og fordi a jeg tror det ville virker godt på mig,, men jeg kom så til a tænke på..

må min kærste(barnets far)  komme med i karret??

Jeg ved det faktisk ikke.... Tror det ikke, men er ikke sikker.... Har i hvert fald ikke hørt om det før.

Min mand sad på en skammel ved siden af og var der HELE TIDEN for mig, jeg følte ham meget tæt på og han var jo også meget tættere på, end hvs man fx ligger i sengen.....

Han tog imod vores søn.
Jeg sad med armene udover kanten på karret under veerne og vendte mig, da hovedet var ude, og så tog min mand imod ham og gav ham til mig:-) Stor oplevelse!

God beslutning at føde i vand, det er bare rigtig godt:-)

Anmeld

29. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
tasse skriver:

hejsa alle sammen

jeg er en ung dame der ska ha' sit første barn ( har dog først termin 1/2-010)
jeg går dog allerede og tænker lidt på fødsel osv osv.
jeg er lidt nysgerrig og kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der har prøvet at føde i vand og evt også almindeligt ??

jeg har læst mig til at det ikke skulle gøre så ondt i vand som almindeligt men jeg er normalt ikke pivet så det er ikke det vigtigste om det gør ondt eller ej, men jeg kunne bare godt tænke mig at høre om i syntes det er bedre i vand eller om det er bedst almindeligt evt liggende på siden??

håber nogen kan hjælpe mig.

krammer ´natascha

Du kan læse min fødselsberetning

Idun er født i vand, her hjemme... det var SKØNT!!! Jeg vil helt sikkert føde i vand igen.

Anmeld

30. juli 2009

luckas-mor

Tina2 skriver:

Jeg ved det faktisk ikke.... Tror det ikke, men er ikke sikker.... Har i hvert fald ikke hørt om det før.

Min mand sad på en skammel ved siden af og var der HELE TIDEN for mig, jeg følte ham meget tæt på og han var jo også meget tættere på, end hvs man fx ligger i sengen.....

Han tog imod vores søn.
Jeg sad med armene udover kanten på karret under veerne og vendte mig, da hovedet var ude, og så tog min mand imod ham og gav ham til mig:-) Stor oplevelse!

God beslutning at føde i vand, det er bare rigtig godt:-)

når okay havde bare hørt de kunne være med i karret,,

jeg vil bestemt gerne føde i vand for det tror jeg også er rigtig godt 

Anmeld

30. juli 2009

luckas-mor

Zafir skriver:

Du kan læse min fødselsberetning

Idun er født i vand, her hjemme... det var SKØNT!!! Jeg vil helt sikkert føde i vand igen.

jeg har læst den og hold da helt op

det er rart der er nogle der kan gi mig nogle super oplysninger

i har alle givet mig mere mod på a ville føde i vand,, så nu skal jeg bare stoppe den dumme grin i kærestens ansigt når jeg siger jeg vil føde i vand

Anmeld

30. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
tasse skriver:

jeg har læst den og hold da helt op

det er rart der er nogle der kan gi mig nogle super oplysninger

i har alle givet mig mere mod på a ville føde i vand,, så nu skal jeg bare stoppe den dumme grin i kærestens ansigt når jeg siger jeg vil føde i vand

hvorfor skulle han grine dumt over det?... det er da et helt almindeligt ønske... hmm?

Anmeld

30. juli 2009

luckas-mor

Zafir skriver:

hvorfor skulle han grine dumt over det?... det er da et helt almindeligt ønske... hmm?

det er fordi hans forældre har opdraget ham med a det er ikke normalt osv osv,, hehe mega gammeldags vil jeg mene så han smiler fjoget meen jeg er ligeglad for jeg vil bare gerne føde i vand!!

når jah i kan da lii få et billed a se a hvilken matrone jeg allerede er.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. juli 2009

luckas-mor

jahh det er en stor vom og så har det sat sig alle stedet både på rumpe, lår kinder osv ehehe

Anmeld

30. juli 2009

Tina2

Synes du er flot gravid:-)

Mht din kæreste så lad ham bare grine... Han kunne jo evt læse lidt om det, for han ved sikkert ikke RET meget om det;-)

Min mand syntes det var helt fantastisk at være med til og forstår udemærket jeg vil føde i vand igen:-)

Jeg synes man er så låst fast på en seng og ligger der til "åben skue" og selvom man er ret ligeglad mens man føder, syntes jeg alligevel ikke det var så rart ved første fødsel....

Når man er i vand er man ligesom mere "sig selv" og ligger ikke der med det hele fremme.... Kan også huske jeg fik SINDSSYGT ondt i benene af at ligge der så længe.... De problemer har man overhovedet ikke i vand, for man kan sidde eller ligge som man vil og vandet hjælpe også en til at slappe mere af:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.