Jeg fødte i vand 2. gang. Det er 2 år siden og det er intet mindre end FANTASTISK!!!!!!
Vil aldrig mere føde liggende på en seng!!!!!
Min datter, som nu er 5 år var stjernekigger, jeg ville så gerne ha født i vand men kunne overhovedet ikke finde ro deri (de vidste ikke hun var stjernekigger før hun kom ud) og det hele gjorde bare ondt osv....
Så det endte da også med en seng, vedrop og presseveer i 2 timer og frygtelige rygsmerter (grundet hun vendte som hun gjorde)
Da jeg så blev gravid igen var jeg fast besluttet på at føde i vand! Jeg skulle denne gang ha en doula med, som også er min veninde (læser til JM og er uddannet doula og ammerådgiver) pga den meget hårde fødsel sidt, og en dum JM, der ikke lyttede til mig.....
Da jeg kom ind og var 7 cm åben og kom op i karret kunne jeg med det samme mærke forskel.... Jeg kunne bedre arbejde med veerne og følte jeg var meget mere med i det hele.....
Jeg havde 4 presseveer (ialt 8 min) så var min søn ude og min mand tog imod ham:-) Det var virkelig en helt fantastisk oplevelse og det gik nemt, selvom min søn var en ordentlig knægt på 4800 g....
Jeg gik heller ikke i stykker....
Man kan jo bevæge sig frit i vandet og sidde/ligge som man vil....
Jeg var total "høj" på den oplevelse i en uge efter:-)
Jeg skal aldrig mere føde på en seng, det er sikkert! Medmindre et eller andet tvinger mig til det selvfølgelig, men 3. gang overvejer jeg faktisk en hjemmefødsel... Er rædselslagen for at komme op på fødegangen og de siger de to stuer med kar er optagede... Det magter jeg slet ikke......
Og jeg havde jo sådan en god fødsel sidst, så kunne faktisk godt tænke mig at det sku være herhjemme næste gang....
Kan KUN sige: FØD I VAND!!!!! I vil ikke fortryde det:-)
Anmeld