fødsel i vand??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.957 visninger
31 svar
0 synes godt om
18. juli 2009

luckas-mor

hejsa alle sammen

jeg er en ung dame der ska ha' sit første barn ( har dog først termin 1/2-010)
jeg går dog allerede og tænker lidt på fødsel osv osv.
jeg er lidt nysgerrig og kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der har prøvet at føde i vand og evt også almindeligt ??

jeg har læst mig til at det ikke skulle gøre så ondt i vand som almindeligt men jeg er normalt ikke pivet så det er ikke det vigtigste om det gør ondt eller ej, men jeg kunne bare godt tænke mig at høre om i syntes det er bedre i vand eller om det er bedst almindeligt evt liggende på siden??

håber nogen kan hjælpe mig.

krammer ´natascha

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2009

BabyTosset

Venter spændt på folks svar - Har nemlig selv leget med tanken om at føde i vand, når min første bebs engang kommer til verden om lang tid

Anmeld

18. juli 2009

luckas-mor

ja ikkk det har jeg oss håber der er nogen der kan give os svar

Anmeld

18. juli 2009

BabyTosset

Hehe, ja det håber jeg også

Anmeld

18. juli 2009

A.

desværre kan ikke rigtigt svare på det da jeg har ikke prøvet det..det var min ønske men det kun jeg ikke da jeg skulle føde  men har hørt kun godt om det...

Anmeld

18. juli 2009

Pellemor

Hej - jeg skal selv føde snart (om forhåbentlig ca. 6 uger) og har valgt at føde i vand. Min svigerinde har lige født i vand og hun kunne kun anbefale det. Hun kunne mærke forskel på veerne da hun kom i vandet, da vandet hjælper på smerten og hun kunne bedre slappe af. Min søn, som jeg fødte for 14 år siden, var lidt besværlig ved fødslen, (nu er han så besværlig igen, men det alderen der spiller ind nu..hehe) i det jeg havde meget kraftige veer og de startede med at der kun var et par minutter imellem fra start af, og han skulle pludselig ligge sin arm om hovedet lige inden han skulle ud, så jeg måtte syes to steder, så jeg er meget ræd for at få et fødselsforløb ligesom jeg havde med ham. Men efter at jeg har snakket med min svigerinde og min jordemoder, er jeg lidt mere tryg ved det nu fordi at vandet skulle tage noget af smerterne. Men helt ondt kan man jo nok ikke undgå at det gør, men det er jo det værd at få sin lille pragtfulde baby-pige til verden

Anmeld

19. juli 2009

luckas-mor

hej pellemor
tusind tak det gav en go indsigt i om der var en forskel, jeg har tænkt på det også for at jeg ikke vil bli for skræmt hvis der sku ske noget lidt mere uventet som du også skriver med at vores bebse også pludselig ville lave et eller andet så det ville blive i nu mere smertefuldt 

vi vil nemlio gerne ha mere end et barn

Anmeld

19. juli 2009

mortil(nichlasogmathias)

jeg følger lige med,
venter mit barn nummer to og overvejer at føde i vand..
slet ikke nogen der har erfaring med at føde i vand...???
min mand er ikke meget for det, men tror det bliver i vand.. han er bange for synet...(Blodigt vand) har hørt det sku være godt for veer.. min søster har prøvet, men opgav da det gjorde mere ondt på hende at komme i vand, så det er meget forskelligt fra person til person..

Anmeld

19. juli 2009

Louise&Mille

Hej Natascha!

Jeg havde også en ide om at jeg ville føde i kar, da jeg for 4 måneder siden skulle have mit første barn. Mine veer gik så stærkt da jeg kom på sygehuset kl.14.45, og der kom jeg i kar med det samme. Det var super godt, og lindrede på vesmerterne, fik ingen smertestillende udover. Da jeg fik pressetrang spurgte jordemoderen om jeg ville føde i vand. Hvis jeg ville, skulle jeg være klar over at jeg skulle være meget bevidst og høre meget godt efter, fordi jeg var "alene" i karret og de kunne ikke pludselig tage mig op hvis det blev for meget for mig. Havde så ondt, og skreg en del:-) så jeg valgte at komme op og fødte 30min efter en lille pragtfuld pige- Mille!! Jeg er rigtig glad for at jeg var i kar under udvidelsesperioden, men at jeg kom op i sengen da jeg skulle føde. Synes måske man er knap så "alene" i sengen, fordi jordemoderen kan sidde så tæt ved en, i vandet er man mere alene. 

Jeg har læst en artikel om emnet på babylille  Ta et kig på den evt. Siden har også mange spændende artikler om graviditet osv.

Kram

Anmeld

19. juli 2009

luckas-mor

hej louise

tak for svaret

overvejede også at bruge det som smertelindring da det også er en mulighed der hvor jeg skal føde, det er jo vores første barn og jeg er lidt nervøs men tror også jeg vil prøve at snakke med jordemoderen om det når jeg skal derhen d. 4/8

knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.