Amanda Stage skriver:
Du må hellere forklare "ikke det samme". I forhold til hvad? Selvom jeg havde ventet 10 år, havde jeg ikke rejst med veninder osv. Jeg skal fx et halvt år til Schweiz til sommer, så det er ikke kun charter og lalandia. Jeg har slet ikke mod på at tage på overlevelsesture, heller ikke hvis jeg ikke havde børn. Så det er lidt en kliché du kommer med!
Men uanset hvor rejsen går hen, så er det to vidt forskellige oplevelser at tage afsted med og uden børn (godt nok har jeg ikke prøvet at rejse med børn endnu, men vi er så småt ved at planlægge sommerferie, og det har vist sig at være et større projekt, når man skal have baby med.)
Selvfølgelig er der enormt mange glæder ved at have børn, og det er der uanset om man er 18, 25 eller 40 når man får dem. Ens "ungdomsår" har man kun en gang - og jeg synes det er nogle vigtige år at få med.
Igen - jeg skriver dette ud fra mine egne personlige erfaringer. De år hvor jeg har udviklet mig allermest er nok fra jeg 18-21 - en tid hvor jeg (når jeg kigger tilbage) var enormt egoistisk, og til tider både dum og uansvarlig. Og det er helt okay, for jeg var ung, og havde kun mig selv at stå til ansvar for. Og jeg lærte SÅ meget, jeg ville ikke være de år foruden.
Derfor vil jeg til hver en tid, råde unge piger til at vente lidt med at få børn, fordi jeg ønsker for dem, at de også skal opleve sådan et par totalt uansvarlige ungdomsår. At det så ikke er alle, der har behov for det er også okay - det har jeg bare svært ved at forstå og sætte mig ind i.
Anmeld