Er jeg for ung?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2014

Anitta Kristiansen

Det med at være ung har ikke den største betydning, hvis du er klar og faren er klar så kan det sagtens fungere. jeg blev gravid da jeg var 19, selvom jeg ikke er sammen med faren fik vi ro af kommunen som sagde at vi gjorde det godt i forhold til vores alder taget i betragtning og at hun havde oplevet forældre der kunne være 30 som slet ikke kunne finde ud af det. så alderen er ikke det som betyder noget, men hvordan i klare det som forældre.
Desværre ved jeg ikke om din diagnose betyder noget, men kender tilfælde hvor der er blevet holdt meget tæt øje med forældrene, hvor de stadig blev erklæret egnet på trods af voldsomme fortider, så er på ingen måde umuligt, men er muligt at du bliver holdt mere øje med. Men det lyder som om du sagtens kan klare opgaven.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2014

Milas14

Hvis du skulle være uegnet pga ADHD, så vil der være rigtig mange der fremover ik vil være egnet det er jo nærmest blevet en folkesygdom at børn får den diagnose idag!... Jeg synes ikke man kan sætte alder på.. Nogen vil osse føle sig for gamle til at få børn

Anmeld

20. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Er det egentlig ikke ligegyldigt om kommunen vil have skærpet opmærksomhed på dig. Hvis du gør det godt vil opmærksomheden vel stoppe efter kort tid?
Men personligt syne jeg 18 er for ung.

Anmeld

20. januar 2014

Celine89

Amanda Stage skriver:

Bare lige tilvdin orientering, så kan man sagtens tage uddannelse og rejse selvom man får barn som 18-årig. Tænk på du måske støder nogen ved at sige de var "alt for unge" ink. mig!!

Jeg kan godt se,  at indlægget nemt kan misforståes - jeg mente selvfølgelig ikke, at det ikke kan lade sig gøre med børn, men at det ikke vil være den samme oplevelse. 

Anmeld

20. januar 2014

Celine89

Amanda Stage skriver:

Bare lige tilvdin orientering, så kan man sagtens tage uddannelse og rejse selvom man får barn som 18-årig. Tænk på du måske støder nogen ved at sige de var "alt for unge" ink. mig!!

Og i forhold til det med at du føler dig stødt - det er jeg da oprigtigt ked af. Min holdning er nu engang, at det er en dårlig idé at planlægge børn som 18-årig. Dette skriver jeg ud fra MIN virkelighedsopfattelse, som selvfølgelig er forskellig fra andres i større eller mindre grad. 

Derfor kan du selvfølgelig godt være glad for din beslutning om at få børn tidligt i livet - og så kan du da heldigvis være ligeglad med, hvad jeg mener om den sag. Vi er alle forskellige

Anmeld

20. januar 2014

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg ville nok tage en snak med kommunen og hører hvordan I står med hensyn til dine sygdomme. Tror ikke du direkte vil være uegnet som mor, der skal mere til, men måske de vil holde lidt øje og tilbyde jer ekstra hjælp.

Udover det får du nok en anden jordmoder tildelt, som har mere "tid" til at snakke med dig om hvordan du har det, og hvordan det går, osv.

Anmeld

20. januar 2014

Amanda Stage

Celine89 skriver:

Jeg kan godt se,  at indlægget nemt kan misforståes - jeg mente selvfølgelig ikke, at det ikke kan lade sig gøre med børn, men at det ikke vil være den samme oplevelse. 

Du må hellere forklare "ikke det samme". I forhold til hvad? Selvom jeg havde ventet 10 år, havde jeg ikke rejst med veninder osv. Jeg skal fx et halvt år til Schweiz til sommer, så det er ikke kun charter og lalandia. Jeg har slet ikke mod på at tage på overlevelsesture, heller ikke hvis jeg ikke havde børn. Så det er lidt en kliché du kommer med!

Anmeld

20. januar 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Amanda Stage skriver:

Du må hellere forklare "ikke det samme". I forhold til hvad? Selvom jeg havde ventet 10 år, havde jeg ikke rejst med veninder osv. Jeg skal fx et halvt år til Schweiz til sommer, så det er ikke kun charter og lalandia. Jeg har slet ikke mod på at tage på overlevelsesture, heller ikke hvis jeg ikke havde børn. Så det er lidt en kliché du kommer med!

Selvfølgelig er det da ikke det samme. Man kan sagtens gøre mange af de samme ting med eller uden børn, men det er da fundamentalt en hel anden oplevelse. Det må man da kunne blive enige om. Det siger ikke noget om individets præferencer. Det kan sagtens være bedre. Men det er da anderledes

Anmeld

20. januar 2014

Amanda Stage

Demosan skriver:

Selvfølgelig er det da ikke det samme. Man kan sagtens gøre mange af de samme ting med eller uden børn, men det er da fundamentalt en hel anden oplevelse. Det må man da kunne blive enige om. Det siger ikke noget om individets præferencer. Det kan sagtens være bedre. Men det er da anderledes

Ja og hvad så? Det er ikke en dårlig ting. Jeg elsker at rejse med min mand og mine børn. Hvis jeg ikke havde mand og børn, så havde jeg slet ikke rejst.

Anmeld

20. januar 2014

Tin

Profilbillede for Tin
Milas14 skriver:

Hvis du skulle være uegnet pga ADHD, så vil der være rigtig mange der fremover ik vil være egnet det er jo nærmest blevet en folkesygdom at børn får den diagnose idag!... Jeg synes ikke man kan sætte alder på.. Nogen vil osse føle sig for gamle til at få børn

Ahhhhhhh jeg bliver simpelhen så irreteret nu!!! Folkesygdom????

Som mor til 2 pragtfulde drenge med hver deres diagnoser hhv Svær ADHD,lettere retaderet, dyspraksi mv, og ADHD incl aspergers syndrom.....bliver jeg virkelig stødt!!

Mine drenge får ALDRIG et "normalt" liv!! Og skulle det være en folkesygdom!!?? Jeg hader at uvidende mennesker slynger om sig med skjulte fordomme og derpå hindre mine drenge i en positiv udvikling.....netop fordi de evig og altid skal forsvare og forklare deres massive skjulte diagnoser!!

Det er forøvrigt heller ikke diagnoser man bare får. Man skal undersøges noget mere end bare en blodprøve!!

Undskyld TS:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.