Er jeg for ung?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.149 visninger
30 svar
43 synes godt om
10. september 2013

Anonym trådstarter

Hej...

jeg er en ung pige på 18, og jeg vil som så mange andre unge piger meget gerne være mor, og ja.. Der er så mange meninger og holdninger omkring det

jeg har været sammen med nuværende kæreste i 5 år. Og vi bor i en dejlig hyggelig lille lejlighed sammen, vi har et sundt, stærkt og dejligt forhold og vi elsker hinanden meget højt.

det er sådan at jeg har diagnosen asperger og ADHD, men vil nu lige sige til det, at det er meget mildt og ikke noget jeg får hjælp til eller noget, er meget selvstændig og velfungerende. 

jeg arbejder i en børnehave og det trives jeg rigtig meget med. 

men nu til det endelige spørgsmål.. Jeg er bange for, at med mine såkaldte diagnoser, at de ville mene jeg er uegnet til at være mor. Og der mener jeg kommunen.. ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2013

B&J

kan slet ikke se hvorfor du skal være uegnet som mor

hvis du er klar og din kæreste er klar og du har arbejde, og der ikke er noget du vil først jamen så syntes jeg helt sikkert i skal gøre det...

Anmeld

10. september 2013

Kløver

Har du mulighed for at snakke med kommunen inden i går i gang eller lægen så du får ro i sindet, umiddelbart tror jeg da ikke det er noget som gør at du ikke kan være en god mor

Anmeld

10. september 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Hej...

jeg er en ung pige på 18, og jeg vil som så mange andre unge piger meget gerne være mor, og ja.. Der er så mange meninger og holdninger omkring det

jeg har været sammen med nuværende kæreste i 5 år. Og vi bor i en dejlig hyggelig lille lejlighed sammen, vi har et sundt, stærkt og dejligt forhold og vi elsker hinanden meget højt.

det er sådan at jeg har diagnosen asperger og ADHD, men vil nu lige sige til det, at det er meget mildt og ikke noget jeg får hjælp til eller noget, er meget selvstændig og velfungerende. 

men nu til det endelige spørgsmål.. Jeg er bange for, at med mine såkaldte diagnoser, at de ville mene jeg er uegnet til at være mor. Og der mener jeg kommunen.. ? 

din diagnose alene er ikke grundt til de decideret bekymrer sig ( i de fleste tilfælde) men du vil komme til special jordemoder der har lidt ekstra tid sat af, og din alder taget i betragtning kan det godt være de er lidt ekstra obs. jeg har selv en fødselsskade som kan give nogle af de samme skånebehov du nok har, og ved med mig selv det var MEGET klogt jeg ventede med at blive mor. der skete rigtig meget med min forståelse af mig selv og omverdenen fra jeg var 18 og op, så set i bakspejlet er jeg en meget bedre mor nu end jeg havde været for 10 år siden. Personligt tror jeg det ville være en rigtig god ide at vente et par år, men du ved jo bedst med dig selv hvad du er klar til. synes evt du skulle tage en snak med din læge - h*n vil have føling med om det vil give dig skærpet opsyn osv da h*n kender dig. Håber du kommer frem til det rigtige for dig den kommende spire hvornår den så end måtte komme

Anmeld

10. september 2013

Frk. Petersen

Anonym skriver:

Hej...

Jeg vil mene at man altid går med tanker om hvordan det ville være at få en lille en.. har jeg selv gjort meget længe (siden jeg var 16 og aborterede) I skal selvfølgelig tage højde for hvor hårdt det bliver .. men det har du vidst okay styr på eftersom du arbejder i en børnehave.. syntes kun det er jer der kan føle om i er klar til det.. men kan ikke se hvorfor det skulle være et problem med dine diagnoser.. syntes du skal mærke efter i dig selv og lytte til om det er det rette lige nu, eller om i måske skulle vente et par år.. kan ikke se hvorfor kommunen skulle blande sig, hvis de endelig kommer indover, så må man jo bevise at man kan klare det at være forældre..

Anmeld

10. september 2013

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar  

jeg har taget mange ting i betragtning, mht om det er det rigtigte.

jeg ved jeg vil være en god mor, men ved også hvor hurtigt der bliver Set negativt på diagnoser... men ja om der blev sagt så må jeg bevise det og det ved jeg også jeg Kan  

men kunne aldrig finde på at sende et barn til verden uden at overveje alt og værre sikker..  Alt andet Det ville også være meget uansvarligt. 

Anmeld

10. september 2013

B&J

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar  

jeg har taget mange ting i betragtning, mht om det er det rigtigte.

jeg ved jeg vil være en god mor, men ved også hvor hurtigt der bliver Set negativt på diagnoser... men ja om der blev sagt så må jeg bevise det og det ved jeg også jeg Kan  

men kunne aldrig finde på at sende et barn til verden uden at overveje alt og værre sikker..  Alt andet Det ville også være meget uansvarligt. 

ved du hvad om man har Adhd eller noget andet kan man sagtens være en fantastisk mor eller far

Anmeld

10. september 2013

Celine89

Jeg ville nok lige vende den med lægen for en sikkerheds skyld. En del af asperger-diagnosen er jo manglende evne til at føle empati, og det tænker jeg, godt kunne være et problem, i forhold til at få et barn.

I forhold til din alder, så synes jeg personligt at det er alt for tidligt at planlægge børn som 18-årig - ikke fordi, man ikke kan blive en rigtig god mor (det kan man bestemt), men fordi jeg synes, man snyder sig selv for en hel masse oplevelser, så som at uddanne sig, rejse, feste og i det hele taget bare være ung og uden forpligtelser. 

Anmeld

10. september 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Hej...

Det lyder ikke ligefrem til, at du er helt skæv på den, så jeg tror absolut ikke, at du skal frygte at de vil mene, at du er uegnet som mor!

Mht. om du er for ung - det synes jeg ikke man kan sige man er, for så længe man er klar, og ens kæreste er klar, så er man gammel nok.. Er man så 18, 20 eller 30 år når det sker, så er det jo bare sådan det er

Men når det så er sagt, så tag og få en tid hos lægen, og snak med ham/hende om, hvad de tænker om dine diagnoser.. Hellere få klar besked end ingen!

Held og lykke med det hele!

Anmeld

20. januar 2014

Amanda Stage

Celine89 skriver:

Jeg ville nok lige vende den med lægen for en sikkerheds skyld. En del af asperger-diagnosen er jo manglende evne til at føle empati, og det tænker jeg, godt kunne være et problem, i forhold til at få et barn.

I forhold til din alder, så synes jeg personligt at det er alt for tidligt at planlægge børn som 18-årig - ikke fordi, man ikke kan blive en rigtig god mor (det kan man bestemt), men fordi jeg synes, man snyder sig selv for en hel masse oplevelser, så som at uddanne sig, rejse, feste og i det hele taget bare være ung og uden forpligtelser. 

Bare lige tilvdin orientering, så kan man sagtens tage uddannelse og rejse selvom man får barn som 18-årig. Tænk på du måske støder nogen ved at sige de var "alt for unge" ink. mig!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.