Anonym skriver:
Hej...
jeg er en ung pige på 18, og jeg vil som så mange andre unge piger meget gerne være mor, og ja.. Der er så mange meninger og holdninger omkring det
jeg har været sammen med nuværende kæreste i 5 år. Og vi bor i en dejlig hyggelig lille lejlighed sammen, vi har et sundt, stærkt og dejligt forhold og vi elsker hinanden meget højt.
det er sådan at jeg har diagnosen asperger og ADHD, men vil nu lige sige til det, at det er meget mildt og ikke noget jeg får hjælp til eller noget, er meget selvstændig og velfungerende.
jeg arbejder i en børnehave og det trives jeg rigtig meget med.
men nu til det endelige spørgsmål.. Jeg er bange for, at med mine såkaldte diagnoser, at de ville mene jeg er uegnet til at være mor. Og der mener jeg kommunen.. ?
Det lyder ikke ligefrem til, at du er helt skæv på den, så jeg tror absolut ikke, at du skal frygte at de vil mene, at du er uegnet som mor!
Mht. om du er for ung - det synes jeg ikke man kan sige man er, for så længe man er klar, og ens kæreste er klar, så er man gammel nok.. Er man så 18, 20 eller 30 år når det sker, så er det jo bare sådan det er

Men når det så er sagt, så tag og få en tid hos lægen, og snak med ham/hende om, hvad de tænker om dine diagnoser.. Hellere få klar besked end ingen!

Held og lykke med det hele!