der er bare så meget der skal købes :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2013

anna111

Profilbillede for anna111
LilleChelle skriver:

Der er kommet rigtig mange gode forslag til hvor du kan spare. 

- Køb brugt, og vælg en anden løsning end en ny emmaljunga barnevogn til over 10.000 kr.
 ^Du er på kontanthjælp, hvilket vil sige at det er hjælp til at kunne leve, ikke hjælp til at kunne købe luksusting som en helt ny, dyr barnevogn. 

Du kan få en masse andre, billigere barnevogne med svighjul. 

- Og hvis man skal være økonomisk, så køber man en klapvogn der kan ligges helt ned, og putter en lift eller voksi pose i. 

En masse af de ting du har skrevet på, er luksusting! 

Og det syntes du lige var nødvendigt at skrive? !!
Ja jeg er på kontanthjælp og er da taknemlig for den smule jeg kan få... Men jeg har sku ikke selv valgt at være på kontanthjælp vis jeg kunne arbejde og tjene en ordenlig løn gjorde jeg det med glæde..
Prøv at forstil dig altid at have haft en drøm om at blive petergog du starter enlig op men pluselig lever du i et smerte helvede som 16-17åri hvor man pluselig må ligge hele livet om for alt hvad man kunne før er pluselig en kamp! Støvsugning er umuligt med mindre jeg vil ligge i sengen flere dage efter vaske op gør for ondt i håndledene bliver nød til at tage badehætte på hårdet fordi man ikke har kræfter til at tørre det. Kan pluselig ikke være blandt mange menesker for længe fordi kroppen bliver for træt osv osv det fortsætter bare. Så ja jeg er på kontanthjælp og jeg er syg og har ikke valgt det selv og så er det pluselig en forbrydelse at ville have en ny barnevogn til sidt første barn! ! Du har ikke ret til at dømme mig før du selv har prøvet at stå i det samme!

Og en masse af de ting jeg skriver er for at aflaste min krop en smule

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2013

FrkZier

og økonomien ser bare usikker ud lige nu da jeg er kronisk syg er jeg på kontanthjælp og aner ikke om jeg kommer i klemme når den nye raform træder i kræft da jeg lige har prøvet at være i arbejds prøvninger som jeg selv valgte for ellers skete der ingen ting i min sag har haft 13 sagsbehandler på 2år skulle afsted 8timer på en uge men klarede højst 6,5 time selv om jeg virkelig kæmpede. Men så har jeg jo været aktiv i et par mdr og ved ikke om det betyder noget at jeg er syg og ikke kunne holde til det. Hader uvisheden!

Nu noget helt andet. Er faldet for den nye model emmaljunga barnevogn med drejehjul da den vil kunne aflaste min ryg MEN den kommer bare til at koste 10500 inc lift madrasser -dyne og pude, lagn, myggenet, regnslag, sengetøj.

Og så er der jo alt andet ud over
Tisse lagn
Baby alarmer
Stof bleer
Atostol
Badekar
Zink salve
Vaske klude
Sutter
Puslepord og hynde
Tætte karm
Tarmometer
Baby bay seng
Vaskefad
Ammepude
Sengeran

Og det har jeg regnet ud til ca 8343kr
Og så er der lige tøj ud over så jeg syntes godt nok der er meget at købe især når jeg skal tage meget hendsyn til min sygdom med de ting jeg køber det skal kunne aflase min krop.
Hvor mange penge nåede i ca at bruge på alt inc barnevogn?

du skriver at mange af tingene er til for at aflaste dig, det også fint nok, MEN det kan stadig gøres betydeligt billgere

i stedet for at køb en dyr babybay, så køb en tremmeseng hvor den ene side kan tages af og skub den op mod jeres seng.

ang. barnevogn, ville det måske være en god løsning for jer at købe en klapvogn der kan ligges helt ned, køb en lift og stil den i til når baby er lille, når baby så vokser ud af liften kan han/hun stadig godt bruge klapvognen med fx en voksi/sleebee eller lign. alt efter årstid - så længe den bare kan ligges helt ned

Det er ihvertfald fuldstøndig unødvendigt og spild af penge at gå ud og bruge 10.000+ på en barnevogn når i ikke har særlig mange penge OG så efter et års tid alligevel skal ud og bruge penge på en klapvogn

HVIS en babyalarm virkelig er nødvendig (det er den ikke herhjemme) så vælg at køb fx en walkietalkie i stedet for en dyr babyalarm.

tøj og diverse kan jo købes brugt - sammen med rigtig meget andet, brugt er jo skide godt hvis man ikke har så voldsomt mange ressourcer at gøre godt med

Anmeld

8. september 2013

Sander&Vitus-Mor

anna111 skriver:

Ja jeg er på kontanthjælp og er da taknemlig for den smule jeg kan få... Men jeg har sku ikke selv valgt at være på kontanthjælp vis jeg kunne arbejde og tjene en ordenlig løn gjorde jeg det med glæde..
Prøv at forstil dig altid at have haft en drøm om at blive petergog du starter enlig op men pluselig lever du i et smerte helvede som 16-17åri hvor man pluselig må ligge hele livet om for alt hvad man kunne før er pluselig en kamp! Støvsugning er umuligt med mindre jeg vil ligge i sengen flere dage efter vaske op gør for ondt i håndledene bliver nød til at tage badehætte på hårdet fordi man ikke har kræfter til at tørre det. Kan pluselig ikke være blandt mange menesker for længe fordi kroppen bliver for træt osv osv det fortsætter bare. Så ja jeg er på kontanthjælp og jeg er syg og har ikke valgt det selv og så er det pluselig en forbrydelse at ville have en ny barnevogn til sidt første barn! ! Du har ikke ret til at dømme mig før du selv har prøvet at stå i det samme!

Så bliver det da spændende at se hvordan din krop klare det at skulle være gravid. Har selv kronisk rygsygsom (skoliose) samt slidgigt, skævt bækken, og tyndslidte diskos i ryg. Så lever også i smerte helvede.. Og endnu mere nu hvor jeg ikke må indtage det smertestillende jeg før har gjort, og stadig passer mit fuldtidsarbejde.. Men håber da det lykkedes for dig med økonomi, og baby og det hele. 

Som mange af de andre har skrevet, er der noget unødvendigt du kan undvære og spare penge på.

Anmeld

8. september 2013

Mother-love

Jeg forstår godt du vil prøve og aflaste dig selv så meget som muligt. Jeg har selv piskesmæld samt ryg og lænd problemer. Har lige fået diagnosen body distress symdrome så kan næsten forestille mig hvordan du har det.
Men vil sige at en amme pude ikke rigtig hjælper noget. Min søster lavede en ekstra stor en til os. Og vi brugte den aldrig for jeg synes ikke jeg kunne sidde ordentligt. Jeg stablere bare alm puder op og sad altid i den ene side af sofaen for at få støtten fra armlænet. Hvis i evt. Har en lænestol. Tror jeg det er endnu bedre. Hvis vi skal have en mere vil jeg nemlig gerne have en lænestol, fordi jeg vil kunne sidde lidt lænet tilbage og på den måde bedre kan slappe af.

Håber du finder de bedste løsninger for dig. Men synes du måske skulle prøve dig let frem inden du køber alt muligt. For jeg er selv sygemeldt på kh og pengene er små og det er bare skide træls og bruge en masse penge på noget man ikke får brugt

Anmeld

8. september 2013

Mettefpigen

Det jeg skriver nu er ikk negativt men en undren......

Men hvis du har så mange problemer/smerter og ikk kan holde til så meget hvordan vil det så ikk være når du får et barn?.... Det er jo ekstremt hårdt og kræver rigtig meget....

Og igen det er ikk negativt....

Anmeld

8. september 2013

raca

jeg forstår ikke i råder til klapvogn.. der er mange ulemer ved dem.

1. de er ikke godkedt til dp brug, dvs ved dp start skal der købes barnevogn. så ingen penge sparret der.

2 klapvogne er længre nede ved jorden, det er tungt at løfte et lille barn op og ned mange gange pr dag. alså en yderlig belastning

3. hvis man har dårlige håndled ol, er voksiposer ol rigtig dårlige, der er så mange sniore knapper skidt og skrammel.

4. barnevogne kan bruges hele perioden. klapvogne er kun luksus, og gennerelt unødvendigt.

jeg ville købe vaskeklude. de er et engangs indvistering, Ikea har sampak med 10-12 i til 25 kr. dvs 2 pakker så er man dækket ind. i hele bleperioden.  det er en indvistering på 50kr

babybay er dyr, og ja kan ikke helt se ideen en tremmeseng uden side hæftet på sengen, eller en ekstra boks madres sat til sengen er fint nok. så kan barnet ligge derover, 

ikeas træmmeseng til 350 kr er fin til formålet. 

brugte madresser, dyner osv syntes jeg er et forkert og farligt sted at sparre. da man i brugte dyner og madresser ofte finder kilden til blandt andet vuggedød. 

hovdehalefad ol er spil af penge. 

et pusselbord i rigtighøjde er alfa og omaga når man har en svag krop.  men her har Ikea også en ret billigt solidt og brugbart et. 

pudslehynde og badekar få billigt i bilka. 

men badekaret brugte vi først da de var 2-3 mdr, da de intildag kunne bades i enten køkkenvask eller badeværeselsvask. denne er så også i en rigtig højde hvilket er rart. 

barnevogne er dyre, men kan genbrugese til næste barn. for os var det vigtigt med indstilligt håndtag. og at den ikke var i skammel kvalitet fra bilka ol.. men sidsteårs model eller brugt kan fint gå. og jeg forstår god ideen med drejehjulne når ens håndled værker er det at dreje en barnevog en ektrem belastning. 

der ud over køb 2delt undertøj istedet for boddy, og køb bukser/bluse istedet for heldragter. for at undgår trykknapper, da disse også er rimlig belastede for fingerledende. 

babyalarmer, tættekam, hovdehalefad, ammepude, termometer osv er unødvendigt.

Anmeld

8. september 2013

anna111

Havanagila skriver:

Jeg forstår godt du vil prøve og aflaste dig selv så meget som muligt. Jeg har selv piskesmæld samt ryg og lænd problemer. Har lige fået diagnosen body distress symdrome så kan næsten forestille mig hvordan du har det.
Men vil sige at en amme pude ikke rigtig hjælper noget. Min søster lavede en ekstra stor en til os. Og vi brugte den aldrig for jeg synes ikke jeg kunne sidde ordentligt. Jeg stablere bare alm puder op og sad altid i den ene side af sofaen for at få støtten fra armlænet. Hvis i evt. Har en lænestol. Tror jeg det er endnu bedre. Hvis vi skal have en mere vil jeg nemlig gerne have en lænestol, fordi jeg vil kunne sidde lidt lænet tilbage og på den måde bedre kan slappe af.

Håber du finder de bedste løsninger for dig. Men synes du måske skulle prøve dig let frem inden du køber alt muligt. For jeg er selv sygemeldt på kh og pengene er små og det er bare skide træls og bruge en masse penge på noget man ikke får brugt

Tak har sættet meget med min venindes baby og vis jeg ikke havde amme puden fik jeg meget ondt i ryggen og håndled men mon ikke jeg kan finde en billig i bilka eller sådan noget og har snakket med familien og min far vil give 1500kr til barnevogn og min svigerfar vil give et ubegranset beløb han vil bare have vi får det vi har brug for så det hjælper jo en del

Anmeld

8. september 2013

MissTas

anna111 skriver:

og økonomien ser bare usikker ud lige nu da jeg er kronisk syg er jeg på kontanthjælp og aner ikke om jeg kommer i klemme når den nye raform træder i kræft da jeg lige har prøvet at være i arbejds prøvninger som jeg selv valgte for ellers skete der ingen ting i min sag har haft 13 sagsbehandler på 2år skulle afsted 8timer på en uge men klarede højst 6,5 time selv om jeg virkelig kæmpede. Men så har jeg jo været aktiv i et par mdr og ved ikke om det betyder noget at jeg er syg og ikke kunne holde til det. Hader uvisheden!

Nu noget helt andet. Er faldet for den nye model emmaljunga barnevogn med drejehjul da den vil kunne aflaste min ryg MEN den kommer bare til at koste 10500 inc lift madrasser -dyne og pude, lagn, myggenet, regnslag, sengetøj.

Og så er der jo alt andet ud over
Tisse lagn
Baby alarmer
Stof bleer
Atostol
Badekar
Zink salve
Vaske klude
Sutter
Puslepord og hynde
Tætte karm
Tarmometer
Baby bay seng
Vaskefad
Ammepude
Sengeran

Og det har jeg regnet ud til ca 8343kr
Og så er der lige tøj ud over så jeg syntes godt nok der er meget at købe især når jeg skal tage meget hendsyn til min sygdom med de ting jeg køber det skal kunne aflase min krop.
Hvor mange penge nåede i ca at bruge på alt inc barnevogn?

du kan finde rigtig meget pænt brugt, nu når du ikke ved hvor mange penge du har til rådighed, så det var jo en mulighed.. Eller hører venner, bekendte, familie om de ligger inde med noget du kan låne, få eller købe billigt ..

vi brugte omkring 35.000 til da Annastacia kom, men vi købte også ALT fra nyt.. så det kan jo gøres meget billigere

Anmeld

8. september 2013

anna111

VråJepsen skriver:

Så bliver det da spændende at se hvordan din krop klare det at skulle være gravid. Har selv kronisk rygsygsom (skoliose) samt slidgigt, skævt bækken, og tyndslidte diskos i ryg. Så lever også i smerte helvede.. Og endnu mere nu hvor jeg ikke må indtage det smertestillende jeg før har gjort, og stadig passer mit fuldtidsarbejde.. Men håber da det lykkedes for dig med økonomi, og baby og det hele. 

Som mange af de andre har skrevet, er der noget unødvendigt du kan undvære og spare penge på.

Tak ja det er osse derfor jeg er sygemeldt lige nu da jeg ikke kan tage de piller der ellers ville hjælpe mig mod smerterne og er der ked af at høre at du osse lever i et smerte helvede for det ønsker jeg ikke for nogen.
Og kan godt se jeg kan spare på mange af tingene

Anmeld

8. september 2013

LilleChelle

anna111 skriver:

Ja, det synes jeg var nødvendigt. 

For jeg synes ganske enkelt at det er så dybt forkert og så forkælet en indstilling at have. 

- Du kan ikke få nyt når du er på kontanthjælp - det er en luksus! 

Og du kan få lige så mange ting brugt, som nyt - som kan aflaste dig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.