jeg forstår ikke i råder til klapvogn.. der er mange ulemer ved dem.
1. de er ikke godkedt til dp brug, dvs ved dp start skal der købes barnevogn. så ingen penge sparret der.
2 klapvogne er længre nede ved jorden, det er tungt at løfte et lille barn op og ned mange gange pr dag. alså en yderlig belastning
3. hvis man har dårlige håndled ol, er voksiposer ol rigtig dårlige, der er så mange sniore knapper skidt og skrammel.
4. barnevogne kan bruges hele perioden. klapvogne er kun luksus, og gennerelt unødvendigt.
jeg ville købe vaskeklude. de er et engangs indvistering, Ikea har sampak med 10-12 i til 25 kr. dvs 2 pakker så er man dækket ind. i hele bleperioden. det er en indvistering på 50kr
babybay er dyr, og ja kan ikke helt se ideen en tremmeseng uden side hæftet på sengen, eller en ekstra boks madres sat til sengen er fint nok. så kan barnet ligge derover,
ikeas træmmeseng til 350 kr er fin til formålet.
brugte madresser, dyner osv syntes jeg er et forkert og farligt sted at sparre. da man i brugte dyner og madresser ofte finder kilden til blandt andet vuggedød.
hovdehalefad ol er spil af penge.
et pusselbord i rigtighøjde er alfa og omaga når man har en svag krop. men her har Ikea også en ret billigt solidt og brugbart et.
pudslehynde og badekar få billigt i bilka.
men badekaret brugte vi først da de var 2-3 mdr, da de intildag kunne bades i enten køkkenvask eller badeværeselsvask. denne er så også i en rigtig højde hvilket er rart.
barnevogne er dyre, men kan genbrugese til næste barn. for os var det vigtigt med indstilligt håndtag. og at den ikke var i skammel kvalitet fra bilka ol.. men sidsteårs model eller brugt kan fint gå. og jeg forstår god ideen med drejehjulne når ens håndled værker er det at dreje en barnevog en ektrem belastning.
der ud over køb 2delt undertøj istedet for boddy, og køb bukser/bluse istedet for heldragter. for at undgår trykknapper, da disse også er rimlig belastede for fingerledende.
babyalarmer, tættekam, hovdehalefad, ammepude, termometer osv er unødvendigt.