der er bare så meget der skal købes :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
anna111 skriver:

og økonomien ser bare usikker ud lige nu da jeg er kronisk syg er jeg på kontanthjælp og aner ikke om jeg kommer i klemme når den nye raform træder i kræft da jeg lige har prøvet at være i arbejds prøvninger som jeg selv valgte for ellers skete der ingen ting i min sag har haft 13 sagsbehandler på 2år skulle afsted 8timer på en uge men klarede højst 6,5 time selv om jeg virkelig kæmpede. Men så har jeg jo været aktiv i et par mdr og ved ikke om det betyder noget at jeg er syg og ikke kunne holde til det. Hader uvisheden!

Nu noget helt andet. Er faldet for den nye model emmaljunga barnevogn med drejehjul da den vil kunne aflaste min ryg MEN den kommer bare til at koste 10500 inc lift madrasser -dyne og pude, lagn, myggenet, regnslag, sengetøj.

Og så er der jo alt andet ud over
Tisse lagn
Baby alarmer
Stof bleer
Atostol
Badekar
Zink salve
Vaske klude
Sutter
Puslepord og hynde
Tætte karm
Tarmometer
Baby bay seng
Vaskefad
Ammepude
Sengeran

Og det har jeg regnet ud til ca 8343kr
Og så er der lige tøj ud over så jeg syntes godt nok der er meget at købe især når jeg skal tage meget hendsyn til min sygdom med de ting jeg køber det skal kunne aflase min krop.
Hvor mange penge nåede i ca at bruge på alt inc barnevogn?

Hvad med en trille Dream light i stedet for den dyre emmaljunga, når nu det SKAL være en ny vogn. 

Pris 4999 inkl lift og pusletaske

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2013

Hailiesmom11

Da vi fik den første brugte vi ca 8000 på det hele vi købte rigtig meget brugt.. Man kan nemt finde rigtig fine ting brugt til den halve pris..

Anmeld

7. september 2013

Maja88

anna111 skriver:

og økonomien ser bare usikker ud lige nu da jeg er kronisk syg er jeg på kontanthjælp og aner ikke om jeg kommer i klemme når den nye raform træder i kræft da jeg lige har prøvet at være i arbejds prøvninger som jeg selv valgte for ellers skete der ingen ting i min sag har haft 13 sagsbehandler på 2år skulle afsted 8timer på en uge men klarede højst 6,5 time selv om jeg virkelig kæmpede. Men så har jeg jo været aktiv i et par mdr og ved ikke om det betyder noget at jeg er syg og ikke kunne holde til det. Hader uvisheden!

Nu noget helt andet. Er faldet for den nye model emmaljunga barnevogn med drejehjul da den vil kunne aflaste min ryg MEN den kommer bare til at koste 10500 inc lift madrasser -dyne og pude, lagn, myggenet, regnslag, sengetøj.

Tisse lagn
Baby alarmer
Stof bleer
Atostol
Badekar
Zink salve
Vaske klude
Sutter
Puslepord og hynde
Tætte karm
Tarmometer
Baby bay seng
Vaskefad
Ammepude
Sengeran

Og så er der lige tøj ud over så jeg syntes godt nok der er meget at købe især når jeg skal tage meget hendsyn til min sygdom med de ting jeg køber det skal kunne aflase min krop.

Kan baby ikke sove i liften istedet for den der baby bay

Anmeld

7. september 2013

Hjaltesmor

Jeg kiggede lige hurtigt ned over din liste. Hvordan kan det være, at du opfatter følgende som nødvendige:

Baby alarmer (jeg købte en, da min søn var 7 måneder, men kunne da sagtens have undværet)
Badekar (brug håndvask i starten)
Zink salve (jeg har stadigt den, jeg fik købt. Min søn er 4 år, så den burde nok ryge ud nu)
Vaskeklude (køb evt. i stof og vask dem
Sutter (hvad hvis dit barn ikke bruger sut)
Puslepord (brug evt. bare hynden på et bord/gulvet eller lign.)
Tættekam (til hvad? der er længe til dit barn skal i institution. min er 4 og har altså ikke haft lus endnu)
Baby bay seng (hvad er det?)
Vaskefad (jeg brugte en alm. skål til en 10'er fra Føtex)
Ammepude (har jeg aldrig haft. Brug evt. bare din egen hovedpude)

For mig ser det bare ud til, at der er en masse nice-to-have-ting, du gerne vil købe. Men du
måske dine grunde til at synes, de er nødvendige?

Det skal lige siges, at jeg ikke undlod at købe dem pga. økonomi, men fordi de ganske simpelt ikke skulle bruges til noget

Anmeld

7. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Hjaltesmor skriver:

Jeg kiggede lige hurtigt ned over din liste. Hvordan kan det være, at du opfatter følgende som nødvendige:

Baby alarmer (jeg købte en, da min søn var 7 måneder, men kunne da sagtens have undværet)
Badekar (brug håndvask i starten)
Zink salve (jeg har stadigt den, jeg fik købt. Min søn er 4 år, så den burde nok ryge ud nu)
Vaskeklude (køb evt. i stof og vask dem
Sutter (hvad hvis dit barn ikke bruger sut)
Puslepord (brug evt. bare hynden på et bord/gulvet eller lign.)
Tættekam (til hvad? der er længe til dit barn skal i institution. min er 4 og har altså ikke haft lus endnu)
Baby bay seng (hvad er det?)
Vaskefad (jeg brugte en alm. skål til en 10'er fra Føtex)
Ammepude (har jeg aldrig haft. Brug evt. bare din egen hovedpude)

For mig ser det bare ud til, at der er en masse nice-to-have-ting, du gerne vil købe. Men du
måske dine grunde til at synes, de er nødvendige?

Det skal lige siges, at jeg ikke undlod at købe dem pga. økonomi, men fordi de ganske simpelt ikke skulle bruges til noget

Der er jo forskellige behov jeg kunne ikke have undværet badekar, zinksalve, engangs vaskeklude og tættekam. tættekam er ikk til lus, men til arp det døjede vores meget med. og jeg ville ærlig talt ikk synes det var en god løsning at vaske vaskekludene efter bleskift. 

Meen, jeg tvivler også på at det er de der små ting til 10-20kr der vælter bugdettet men hvis man går op i at der skal stå emmaljunga på vognen, småfolk på sengetøjet og super nova på alarmen, ja, så løber det jo op

Anmeld

7. september 2013

Hjaltesmor

Nåh ja min sundhedsplejerske sagde godt nok, at nogle brugte lusekammen til arp - hun anbefalede det dog ikke selv. Min havde også rigtigt meget arp, men valgte en anden løsning.

Min pointe var bare, at der er rigtigt mange ting, som nogle tror er nødvendige, men som slet ikke er det. Det bestemmer man selv. Man behøver ikke slavisk at følge "indkøbslisterne". Behov er nemlig, som du skriver forskellige.

Mht. stofvaskeklude brugte vi også vaskbare bleer. Så nogle synes altså, at vaskbare løsninger er helt fine. Der er man også forskellige.

Anmeld

7. september 2013

Benjamins'mor

Vi har godtnok købt sidste års model af Emmaljunga, vi fik 1000 kr rabat, så vi gav 5499.
Lift fik jeg gratis af en rigtigt sød kvinde da vores var blevet spist af mus.
Puslebord har vi da vores søn stadig bruger ble. Men det er et billigt et fra babysam.
Tremmeseng har vi købt i IKEA til 449. Men de sælger også en til 299.
Og så har vi købt en madras dertil til 299.
Så har vi købt lidt tøj, men har ikke overblik over hvor meget vi har købt af nyt for, og så har vi købt en masse brugt da de ikke passer det længe alligevel.
Vi har måske maks brugt 8.000 og så er det inkl gulvtæppe på værelset.

Anmeld

7. september 2013

IngenKoPåIsen

mor88 skriver:

Der er helt sikkert nogle ting du kan skrotte.. F.eks. må babyer ikke bruge pude! Du kan få en dyne til 2-300 kr i bilka eller ikea. Måske du kan finde en brugt lift på DBA? 

Tisse lagen gør bare, at baby sveder unødvendig meget da det ikke er åndbart, så det vil jeg råde dig til ikke at købe. Jeg plejede at lægge en stofble under numsen, den tog det der lækkede, hvis det var

vi bruger ikke baby alarm. Hvor langt væk vil baby komme til at sove?

badekarret i ikea er super dejligt, det samme med puslebordet/hynden. Vi brugte ikke puslebord. vi havde en hynde, som vi lagte på bordet eller sengen da bleen skulle skiftes.

Autostolene til babyer er nærmest uslidte, så køb en brugt

vent med at købe sutter, til baby er kommet. Du kan evt. købe to til at have med på sygehuset, men det er ikke til at vide, hvilken slags sut babyen vil have

Jeg havde heller ikke en ammepude. Jeg ammede meget liggende, da det er mere behageligt, men ellers kan du bruge babydunen og nogle puder, hvis du har brug for støtte når du ammer.

Baby kan sove i liften om natten i de første 2-3 måneder, og derefter flyttes over i tremmeseng, så du behøves ikke købe babyseng.

Jeg vil råde dig til kun at købe det mest nødvendige før baby kommer. 

Men der er ikke bundprop i deres badekar vel? Sådan et fyldt badekar er jo tungt som bare pokker..

Anmeld

7. september 2013

modesty

anna111 skriver:

Tisse lagn
Baby alarmer
Stof bleer
Atostol
Badekar
Zink salve
Vaske klude
Sutter
Puslepord og hynde
Tætte karm
Tarmometer
Baby bay seng
Vaskefad
Ammepude
Sengeran

Køb brugt! Det beløb du nævner er i min verden skyhøjt og slet ikke nødvendigt. 

Jeg har aldrig brugt, eller haft brug for, tisselagner, vaskefade (brug et par almindelige skåle) og ammepude.

Drop babybay seng og køb en brugt tremmeseng til 200 kr. - bare dér sparer du så vidt jeg kan se over 1500 kr.

Køb en brugt barnevogn. Du kan få en rigtig god én fra et godt mærke til 3.000 kr. Eller en god én fra et billigt mærke til 1000.

Fordelen ved at købe brugt er at du kan sælge det igen til stort set samme pris. Jeg har indtil videre solgt barnevogn, Voksipose og Leandervugge, og fået præcis det samme som jeg selv gav.

Jeg vil anbefale dig at købe en brugt Emmaljunga Nitro City (eller Teutonia Mistral S) med drejehjul. Du kan få én i rigtig god stand til cirka 2.500-3.000. Læg en lift eller voksipose i når baby er lille - og fjern den når baby er stor nok til at sidde op. Så sparer du også penge på en klapvogn, da modellen jo er en klapvogn der kan bruges som barnevogn.

Anmeld

7. september 2013

Mother-love

Kender alt for godt det med kommunen. Står selv i samme situation

Tisse lagen. Havde vi købt men har aldrig brugt det. Isabella er 2,3 år nu

Baby alarmer. Ikke strengt nødvendigt. Vi brugte kun vores den første tid. Ellers køb brugt.

Stof bleer du kan oftes købe dem brugt til ingen penge. Ellers har babysam, mener det er 10 for 149?

Autostol. Vi købte en brugt. For 250 kr rigtig fin.

Badekar dem kan du få til 200kr eller under. Ellers igen køb brugt.

Zink salve får du med i de gratis pakker man kan få.

Vaske klude køb skumklude der ka du få 50 stk for 9kr og der kan du klippe dem midt over så det er ikke nødvendigt med en helt klud når de er så små.

Sutter får du også med i de gratis pakker man kan få

Puslepord og hynde kan du købe i ikea for ingen penge. Ellers køb brugt

Tætte karm koster måske 15 kr

Tarmometer. Ikke nødvendigt. Vi har aldrig brugt et. Vi brugte albuen.

Baby bay seng tremmeseng kan du købe brugt ellers i ikea er de også fine billige og har endda vundet bedst i test.

Vaskefad har vi aldrig brugt.

Ammepude vi brugte alm, puder. Igen kan man få mange forskellige puder i ikea som man kan forme. Ellers køb brugt

Sengeran jeg gav 180 for vores. Eller kan du også købe dette brugt.

Man kan komme utrolig langt med at købe brugt. Vi købte et par sække tøj til 300 kr stykket. Og der var virkelig meget tøj og var super fint.
Man vælger næsten selv hvor dyrt det skal være. Forstår godt hvis du ikke går på kompromis med barnevognen. Men alt andet synes jeg godt du kan købe brugt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.