Hvorfor er det sådan når man venter et bestemt køn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2013

FrkZier

C-Dog skriver:

Piger er bare mere værd end drenge. So, i said it!
Fik tonsvis af tillykker, gaver og ih og oh da jeg ventede og fik, nr 1 og nr 4 der begge er piger. Ved nr to der er en skøn guttermand, fik jeg sådan lidt spredte tillykker og en enkelt i familien sagde endda- nå men du har jo idet mindste en pige allerede. Som om jeg skulle trøstes over det blev en dreng :-P hehe.

det er sarkastisk, ik???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2013

C-Dog

FrkZier skriver:

det er sarkastisk, ik???

Det er 50/50. Jeg var en af dem der oplevede hvordan omgivelserne egentlig ser ned på drengebørn hvis man kan sige det sådan. Jeg føler ikke selv at drengebørn er mindre værd end pigebørn.

Anmeld

8. september 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Jeg kan se herinde at når nogen skriver at de venter en pige så kommer der mange lykønskninger,men hvis nogen skriver at de venter en dreng så er det begrænset med lykønskninger. Hvorfor er det sådan?  Ikke at det er hver gang,men det forekommer bare ofte at det er sådan.. 

Jeg synes da jeg fik rigelig lykønskninger da jeg fortalte, at jeg ventede Anthon..

Så jeg tror godt nok du har set noget tilfældigt

Anmeld

8. september 2013

Annette A

Mor og meget mere skriver:

Der er også lavet en dansk undersøgelse for få år siden, som afslørede, at flertallet af vordende forældre ønskede sig piger - i min erindring var der nu kun tale om få procents forskel, og det mest bemærkelsesværdige var blot, at tendensen var vendt. 

Jeg nægter dog stadig at tro, at man her på siden systematisk vælger kun at gratulere, når der er en pige på vej. Jeg er sikker på, det er en fejl/overfortolkning. 

Nej det tror jeg nu heller ikke reelt på, men det kan jo foregå på et ubevidst plan. Vi mennesker gør jo rigtig mange ting helt ubevidst fordi vores hjerne styrer og mnipulerer os langt mere end vores bevidsthed tillader os at tro. Vi tror vi den fulde kontrol over vores tanker og handlinger men meget styres af påvirkninger vi ikke tror vi er underlagt. Men tror bestemt at alle vil tænke at sådan forholder de sig ikke til det på det fornuftige og logiske plan, men det er bare mere kompliceret end som så med os mennesker nogen gange.

Anmeld

8. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Christina A skriver:

Nej det tror jeg nu heller ikke reelt på, men det kan jo foregå på et ubevidst plan. Vi mennesker gør jo rigtig mange ting helt ubevidst fordi vores hjerne styrer og mnipulerer os langt mere end vores bevidsthed tillader os at tro. Vi tror vi den fulde kontrol over vores tanker og handlinger men meget styres af påvirkninger vi ikke tror vi er underlagt. Men tror bestemt at alle vil tænke at sådan forholder de sig ikke til det på det fornuftige og logiske plan, men det er bare mere kompliceret end som så med os mennesker nogen gange.

Men alligevel - klikke sig ind på et indlæg, hvor overskriften ikke afslører kønnet - læse en andens jubel over en dreng på vej - og ubevidst vælge IKKE at synes godt om eller gratulere? 

Jeg tror, reaktionerne eller mangel på samme her afhænger af alt muligt andet - ukendt afsender, tidspunktet, hvor indlægget smækkes op osv. osv. 

Anmeld

8. september 2013

Annette A

Og her i landet har kvinderne på flere områder sejret "ad helvede til" - det er de unge kvinder, der ræser ind på de videregående uddannelser og "overtager" traditionelle mandlige studier indenfor naturvidenskab, bl.a. medicin og biologi. Ydermere er der en tendens til, at veluddannede kvinder vælger mænd fra i deres liv, fordi de sagtens kan klare sig og endda stifte familie uden.

På mange måder en positiv udvikling, men det er bekymrende, hvis mændene føler sig overflødiggjorte, og drengebørn får prædikatet "vanskelige". 

Ja kvinderne har kæmpet en lang, sej og indædt kamp for at få den respekt de fortjener. At det giver mænd nogle udfordringer er jo en naturlig følge af så stor en forandring i menneskesynet. De forskellige roller ses i forandrede perspektiver og dermed skabes der også grobund for andre problemstillinger.

Ja livet er en svær størrelse og udvikling er også altid forbundet med udfordringer til os mennesker. Men det er jo en del af menneskets historie og fremtid og heldigvis er vi idag meget oplyste og i stand til at se konsekvenserne af vores til- og fravalg samt ændre de overbevisninger vi har, hvis vi pludselig får ny viden som giver os grund til at se tingene i et andet perspektiv.

Anmeld

8. september 2013

Annette A

Men alligevel - klikke sig ind på et indlæg, hvor overskriften ikke afslører kønnet - læse en andens jubel over en dreng på vej - og ubevidst vælge IKKE at synes godt om eller gratulere? 

Jeg tror, reaktionerne eller mangel på samme her afhænger af alt muligt andet - ukendt afsender, tidspunktet, hvor indlægget smækkes op osv. osv. 

Ja enkle svar findes der jo ikke på den slags og sådan noget er bare svært at gisne om. Men vi har jo alle lov at gøre os forskellige tanker om tingene og give nogle bud derpå uanset om de er rigtige eller ej. Det er jo det den her slags tråde handler om og da det ikke er matematik findes det gyldne rette svar bare ikke lige. Kun spekulationer, tanker og observationer man kan prøve at tolke på.

Anmeld

9. september 2013

FrkZier

C-Dog skriver:

Det er 50/50. Jeg var en af dem der oplevede hvordan omgivelserne egentlig ser ned på drengebørn hvis man kan sige det sådan. Jeg føler ikke selv at drengebørn er mindre værd end pigebørn.

er glad for at høre at du ikke mener drengebørn er mindre værd, blev sgu lige nervøs et kort øjeblik

Anmeld

9. september 2013

Mor til Ella

Anonym skriver:

Jeg kan se herinde at når nogen skriver at de venter en pige så kommer der mange lykønskninger,men hvis nogen skriver at de venter en dreng så er det begrænset med lykønskninger. Hvorfor er det sådan?  Ikke at det er hver gang,men det forekommer bare ofte at det er sådan.. 

Ah mon ikke det er tilfældigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.