Hvorfor er det sådan når man venter et bestemt køn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2013

Mamalou

Jeg har virkelig svært ved at tro, at det hænger sådan sammen. I min verden er det fantastisk at blive forældre til et barn fuldstændigt uafhængigt af kønnet - og jeg har svært ved at tro, at andre skulle tænke anderledes

Vh. Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2013

Benjamins'mor

Jeg har godtnok heller aldrig oplevet eller set det.
Jeg skriver tillykke til begge køn. Men det er jo tit sådan at en debat hurtigt kan forsvinde og hvis ingen ser eller læser den så kommer der automatisk heller ikke et tillykke.

Anmeld

7. september 2013

Tulipan

Anonym skriver:

Jeg kan se herinde at når nogen skriver at de venter en pige så kommer der mange lykønskninger,men hvis nogen skriver at de venter en dreng så er det begrænset med lykønskninger. Hvorfor er det sådan?  Ikke at det er hver gang,men det forekommer bare ofte at det er sådan.. 

Det har jeg heller ikke bemærket overhovedet, det må være tilfældigt det du har set ?

Anmeld

7. september 2013

sne190810

Fordi drenge er dåmme, og piger er småkke.

Anmeld

7. september 2013

Clisolka

Det har jeg heller aaldrig lagt mærke til  Piger som drenge er lige velkomne  Jeg har en pige i forvejen og venter nu en dreng, og jeg har fået lige så mange lykønskninger som da jeg ventede min datter 

Anmeld

7. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg kan se herinde at når nogen skriver at de venter en pige så kommer der mange lykønskninger,men hvis nogen skriver at de venter en dreng så er det begrænset med lykønskninger. Hvorfor er det sådan?  Ikke at det er hver gang,men det forekommer bare ofte at det er sådan.. 

Det tvivler jeg godt nok på, man kan lave gyldig statistik på. Det er jo fuldstændigt tilfældigt, om folk herinde læser og kommenterer det enkelte indlæg - eller afhænger af, om afsenderen er kendt af andre herinde, om det er skrevet i en "stille" periode osv. osv. 

Jeg tror simpelthen ikke på, at nogen går ind og læser et indlæg om en ny graviditet og så beslutter sig for ikke at svare, fordi det er en dreng, der er på vej. 

Anmeld

7. september 2013

CaWi

Anonym skriver:

Umiddelbart tvivler jeg på, at det har noget på sig.
Men hvis det skulle vise sig at være rigtigt, så har jeg denne teori:

Nogle personer tror kvinder ønsker sig små prinsesser.
Derfor ønsker de måske kvinder, med piger i maven, oftere tillykke.

Hvis det var en mande net-side, kunne det måske være præcist omvendt. Da nogle personer måske tror, at mænd ønsker sig små fodboldspillere, og derfor vil de måske oftere få tillykke for en dreng.

Bare en teori :-)

Anmeld

7. september 2013

Loa

DET tror jeg simpelthen ikke på.

Det må være drøn tilfældigt. Hvem der har oprettet tråden, hvem der er online på det tidspunkt og ser det osv.

Det eneste jeg kunne forestille mig, var at mange kvinder gerne vil have en pige fordi de er nemmere at relatere sig til.
Sådan havde jeg det selv da jeg blev gravid...

Nu vil jeg virkelig gerne have en dreng næste gang

Anmeld

7. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det har jeg nu heller aldrig tænkt over, og ville personligt syntes det var skørt, hvis det er rigtigt!

Nu har vi 2 piger og især da vi ventede nr 2 , var der mange fra den lidt ældre generation som sagde "Nå da, jamen så må i jo prøve igen, og se om ik det ka blive en dreng næste gang så" og har oplevet flere der syntes det var lidt synd for min kæreste at han ku har fået piger.. Vh stine

Anmeld

7. september 2013

SjeBets

jeg har begge køn og det har jeg på ingen måder oplevet, jeg tror det er tilfældigt,

TS venter du dig ? Og føler du ikke der er blevet sagt tillykke "nok" i forhold til en anden der har venter sig ? elller hvad udleder du det af ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.