Nu har jeg ikke lagt mærke til det men har hørt en læge i USA der beskæftiger sig med ægsortering sige, at det rent faktisk forholder sig sådan at man i det man kalder de vestlige lande har en tendens til at foretrække piger frem for drenge. Det ses også i adoptionssammenhæng. Så det kan jo godt være du har ret, men jeg har bare heller ikke lige bidt mærke i det herinde.
Selv har jeg en søster med muslimsk baggrund og hun foretrækker drengebørn og ligger ikke skjul på det. Min bror, min søster og jeg har fået tre piger med et halvt år imellem inden for de sidste to år og ved hendes egen datters fødelsdagsfest sagde hun: "Ja det var så det som mændende kunne klare at producere denne gang." Nok i sjov, men jeg ved godt at drengebørn har en højere status i hendes verden pga. hendes baggrund.
Selv har jeg kun bemærket at mine to første drenge ikke er blevet kaldt prinser af nogen, men at min pige er blevet kaldt prinsesse af faktisk alle. Så det har jeg da studset lidt over. Udover det er det svært for alle har været meget begejstret over vi fik en pige tredie gang når de første nu var drenge, men det kunne jo ligeså godt have været tilfældet hvis det havde været omvendt.Det ved jeg jo ligesom ikke.
Men tror altså ikke det er helt galt afmarcheret, men blot afspejler en forskel som er der. Selv bliver jeg bare altid glad når der laves en tråd om hvor glade man er for det køn man nu venter hvadenten det er en dreng eller en pige. Børn er jo ikke en selvfølgelighed, men en gave der fortjener taknemmelighed og ydmyghed uafhængigt af køn. 
Anmeld