Berrit skriver:
Jeg har ikke "stemplet" nogen, men blot delt mine tanker og bekymringer med jer. Hmm..??
Og jeg syns du direkte latterliggør mig og mit indlæg ved at skrive "mit projekt". Enhver forældre bør da gøre sig tanker om sit barns trivsel og sociale liv??
Undskyld hvis jeg "ramte" noget der....
Men tak for svaret:-)
Jeg er klar over, du har slettet dig, men for det tilfældes skyld, at du alligevel læser med, vil jeg svare på dit indlæg. Ja - du har ramt noget, nu du spørger. Det er mig og mine lærerkolleger, der i hverdagen skal kæmpe med forældre, som dømmer visse klassekammerater ude på baggrund af deres forældres sociale status. Det er forældre som dig, der spænder ben for venskaber på tværs af sociale skel, fordi I ikke nøjes med at se på det enkelte barns adfærd, men kobler det sammen med deres baggrund.
Du stempler børnene - små børn! - ved allerede nu at have afgjort, at de ikke må lege med din søn i fritiden, fordi han ikke må præges i "den retning". Du har allerede forudset, at der vil følge ballade med deres "slags", ikke alene pga. deres opførsel nu, men også, fordi de kommer fra det, du kalder "socialt belastede" familier.
Ville det være i orden med dig, hvis jeg tilsvarende ønskede, at mine børn skulle undgå venskab med dit barn, fordi jeg ikke ville have dem præget i den fordømmende retning, dit indlæg giver udtryk for?
Måske får du ret i, at de børn, du stempler, bliver dårligt selskab med årene. Måske ville de ikke blive det, hvis de fik adgang til venskaber med ikke socialt belastede børn.