fortvivlet mor - omkring legekammerater!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.011 visninger
34 svar
82 synes godt om
5. september 2013

gladmortilto

Hej I skønne mødre!

Min 3-årige søn leger med nogle meget vilde drenge i børnehaven, og nogle drenge som er "socialt belastede", hvis I forstår:-) Og jeg er totalt i vildrede, for jeg er så bekymret over allerede nu hvad det vil føre til af venskaber. Han er også selv en dreng med højt energi niveau, men han er ikke overhovedet ustyrlig eller uopdragen, som jeg har eksempler på at disse omtalte legekammerater er.

Kan man ikke godt tage en snak med hans primærpædagog om om de kan lave nogle aktiviteter hvor min søn kan være sammen med nogle af de andre børn?? Ved dog ikke helt hvordan jeg får sagt det på en pæn måde, så det ikke blir misforstået?? Hmmm...hjælp mig lige her:-) Thanks:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

TNBC

Berrit skriver:

Hej I skønne mødre!

Min 3-årige søn leger med nogle meget vilde drenge i børnehaven, og nogle drenge som er "socialt belastede", hvis I forstår:-) Og jeg er totalt i vildrede, for jeg er så bekymret over allerede nu hvad det vil føre til af venskaber. Han er også selv en dreng med højt energi niveau, men han er ikke overhovedet ustyrlig eller uopdragen, som jeg har eksempler på at disse omtalte legekammerater er.

Kan man ikke godt tage en snak med hans primærpædagog om om de kan lave nogle aktiviteter hvor min søn kan være sammen med nogle af de andre børn?? Ved dog ikke helt hvordan jeg får sagt det på en pæn måde, så det ikke blir misforstået?? Hmmm...hjælp mig lige her:-) Thanks:-)

Det er svært at sige uden at det bliver misforstået. For du vil jo ve dem om at vælge hvem din dreng leger med.. har han forandret sig siden han er begyndt at lege med dem?

Anmeld

5. september 2013

gladmortilto

Yurie skriver:

Det er svært at sige uden at det bliver misforstået. For du vil jo ve dem om at vælge hvem din dreng leger med.. har han forandret sig siden han er begyndt at lege med dem?

Han har ikke ændret sig siden han er begyndt at lege med dem, men det er jo ikke nogen han kommer til at lege med i fritiden, for jeg vil ikke præge ham i den retning. Han leger jo også så godt med dem!!!

puha jeg syns den er svær!

Anmeld

5. september 2013

TNBC

Berrit skriver:

Han har ikke ændret sig siden han er begyndt at lege med dem, men det er jo ikke nogen han kommer til at lege med i fritiden, for jeg vil ikke præge ham i den retning. Han leger jo også så godt med dem!!!

puha jeg syns den er svær!

Så synes jeg du skal lade ham lege med dem, når det kun er der. Og så bare sørg for at fortælle ham hvad der er rigtigt og forkert.. så han ved det hjemme fra..

Børn er forskellige.. de kan være de sødeste små engle, og lige pludselig kommer djævlen op i dem. Men de er børn, og som voksen skal vi bare lære og lede dem på rette vej..

Han vil jo sikkert heller ikke forstå hvorfor han ikke må lege med dem.

Anmeld

5. september 2013

Misscbn

Berrit skriver:

Hej I skønne mødre!

Måske at de har godt af at lege med en dreng som din, og omvendt..

Børn kan lærer af hinanden og når du mener socialt belastet mener du så at forældrene er på KH og børnene kommer fra dårlige vilkår eller?

Anmeld

5. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Du har allerede stemplet 3- årige drenge som dårligt selskab og dem, din dreng ikke må lege med. Jeg synes ikke, du har en god sag og tvivler på, pædagogerne vil hjælpe dig med dit "projekt". 

Anmeld

5. september 2013

isabellasmor

Mor og meget mere skriver:

Du har allerede stemplet 3- årige drenge som dårligt selskab og dem, din dreng ikke må lege med. Jeg synes ikke, du har en god sag og tvivler på, pædagogerne vil hjælpe dig med dit "projekt". 

tænker det samme, og synes faktisk det er en meget mærkelig holdning og ide... 

Anmeld

5. september 2013

Faith

Berrit skriver:

Hej I skønne mødre!

Hvad mener du med socialt belastede?

Socialt belastede børn behøver da ikke være vilde og "uregerlige", og dårlige legekammerater.

Er du sikker på at det ikke er fordi de netop er socialt belastede at du ikke vil have at din søn leger med dem?

Anmeld

5. september 2013

gladmortilto

Mor og meget mere skriver:

Jeg har ikke "stemplet" nogen, men blot delt mine tanker og bekymringer med jer. Hmm..??

Og jeg syns du direkte latterliggør mig og mit indlæg ved at skrive "mit projekt". Enhver forældre bør da gøre sig tanker om sit barns trivsel og sociale liv??

Undskyld hvis jeg "ramte" noget der....

Men tak for svaret:-)

Anmeld

5. september 2013

TNBC

Berrit skriver:

Jeg har ikke "stemplet" nogen, men blot delt mine tanker og bekymringer med jer. Hmm..??

Og jeg syns du direkte latterliggør mig og mit indlæg ved at skrive "mit projekt". Enhver forældre bør da gøre sig tanker om sit barns trivsel og sociale liv??

Undskyld hvis jeg "ramte" noget der....

Men tak for svaret:-)

Det er fordi du kalder dem socialt belastede.. i stedet, at de måske bare er meget vilde. Du har dømt dem ud fra deres familie... og hurtigt bestemt at dem skal din søn ikke lege med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.