Børnefødelsdag og kønssortering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2013

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Men kan man ikke abre gøre som man selv har lyst?? Jeg kan godt forstå det jo ikke giver nogen mening når drengene skal holde fødselsdag, og med så få i klassen ville jeg også klart invitere alle, så er det lige den konkrete situation, ville jeg bare tage alle med, men kan jo være forældrene til pigen har været vant til at man kun inviterede det ene køn... Hun har ikke nogen anden etnisk baggrund? For det kunne måske også forklare at der ikke var drenge med? Jeg ved det ikke, var bare en tanke...

Nej ingen etnisk baggrund og meget en drengepige som leger meget med både drenge og piger, så ja ikke nogen oplagt grund. Jo selvfølgelig kan man gøre som man vil sålænge det har en fornuftig grund og det ikke skader mere end det gavner. Men spilleregler for fællesskabet kan jo være meget rart også for børnenes skyld så man kan give dem en god forklaring på tingene og jeg kan jo mærke min søn har det lidt mærkeligt med det og jeg vil jo godt kunne give ham en rimelig begrundelse men jeg aner jo ikke hvad grunden er og kan ikke udlede hvad det skulle være. Så derfor.. Men ja vi vil da fortsat invitere alle børn for man skal jo ikke gøre ens når man ikke deler overbevisningen. Det ville jo bare være dumt. Men tak for dine inputs og er da blevet klogere på hvorfor det evt. kunne være man foretager det valg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

Masig

Anonym skriver:

Nej ingen etnisk baggrund og meget en drengepige som leger meget med både drenge og piger, så ja ikke nogen oplagt grund. Jo selvfølgelig kan man gøre som man vil sålænge det har en fornuftig grund og det ikke skader mere end det gavner. Men spilleregler for fællesskabet kan jo være meget rart også for børnenes skyld så man kan give dem en god forklaring på tingene og jeg kan jo mærke min søn har det lidt mærkeligt med det og jeg vil jo godt kunne give ham en rimelig begrundelse men jeg aner jo ikke hvad grunden er og kan ikke udlede hvad det skulle være. Så derfor.. Men ja vi vil da fortsat invitere alle børn for man skal jo ikke gøre ens når man ikke deler overbevisningen. Det ville jo bare være dumt. Men tak for dine inputs og er da blevet klogere på hvorfor det evt. kunne være man foretager det valg.

Mon ikke de har en logisk forklaring på det 

Man kan jo sagtens spørge diplomatisk og bare stille og roligt lige se om det er muligt at indføre nogle spilleregler som du selv siger, som man kan gå ud fra, og om ikke andet i hvert fald for at få en forklaring, det synes jeg er fair I beder om, når nu børnene selv studser over den beslutning der er blevet taget ang denne fødselsdag...

Anmeld

5. september 2013

ano14316

Anonym skriver:

Ja forstår det vist ikke. Hvorfor vælger man at udelukke drenge eller piger fra en fødelsdag? Min søn går i en lille klasse med 7 børn hvoraf pigerne er inviteret til fødelsdagsfest efter skole men drengene (de er kun to drenge) er ikke inviteret. Det har jeg aldrig hørt om før så vil høre om der er nogen der ved hvorfor man evt vælger at gøre det sådan. Min kæreste siger han oplevede en mor da han var barn der udvalgte de børn hun ønskede med til fødelsdagen men det var baseret på deres adfærd og ikke deres køn. Undrer os bare noget.

Det synes jeg bare ikke er okay i sådan en lille klasse... Jeg kan forstå hvis der er 25-30 børn at man vælger at invitere drengene eller pigerne, af plads hensyn eller lign.. men sq ikke når det drejer sig om 2...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.