Børnefødelsdag og kønssortering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2013

Masig

raca skriver:

det punkt 1 er voldsomt steriotypt..

det er IKKE en selvfølge,

der er tale om 9 børn, hvor af de 2 bliver fravalgt, pga af køn, dette finder jeg ganske uaceptabelt.

Nu ved vi jo ikke hvor gamle de er, men der kommer som regel en alder hvor piger og drenge ikke rigtigt vil lege sammen... Siger ikke det er sådan altid, men det er altså meget normalt.. Var det i hvert fald da jeg var i folkeskolen...

Altså i princippet er der vel ikke forskel på om der 9 børn eller 20 børn i klassen, det gør vel ikke "sorteringen" mere eller mindre diskriminerende... Så det argument synes jeg måske er lidt tamt, at bare fordi de KUN er 9 så er det uacceptabelt. Ja man kan argumentere for at det er lidt latterligt at udelukke sølle 2 elever, men ligefrem at kalde køndiskriminering uacceptabel udelukkende på basis af antallet af elever, kan jeg ikke rigtigt se logikken i...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2013

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Ok, tænk det har jeg aldrig oplevet i min barndom men det giver måske nok god mening. Syns bare at når der kun er 7 børn i klassen er det en halt anden situation.

Ja, det ville også være et dilemma for mig.

Jeg tænker umiddelbart at små/mindre børn ville jeg helt sikkert vælge at invitere alle når nu de er så få i klassen. Ved ældre børn må det være en vurderingsspørgsmål - for hvordan har børene det sammen socialt i al almindelighed? Hvis de to drenge fx mobber pigerne og jeg havde en datter, ville jeg nok bøje mig og lade hende kun invitere pigerne. Tror heller ikke drengene synes det er fedt at lave pigeting når de bliver lidt ældre.

Men var jeg drenge mor, ville jeg nok også ønske at invitere pigerne uanset - for der er sgu ikke meget fest ved kun at være to... Eller også havde jeg droppet det helt ig bare holdt en større familiefødselsdag ii stedet. Hvis og hvis, det er sgu svært altså

Anmeld

4. september 2013

Holbæktrunten

MorDk skriver:

Ja det er SÅ synd! Har selv været en af dem der IKKE blev inviteret med til pigefødselsdag  Det var ikke sjovt.

Da jeg kom i 6-7. klasse inviteret jeg kun 1 bedste veninde.

Velkommen i klubben - jeg var også en af dem der kun blev inviteret når forældrene havde haft medfølelse nok til at sige at det var hele klassen der var inviteret.

Og hatten af for dem der havde den morale - man skal sgu bakke op om ungernes sammenhold i klassen ( af sååååh mange grunde, både faglige og sociale) og forsøge aktivt at hindre mobning. Også selvom man er forældre til et populært barn.

Og JO - udelukkelse er mobning.

Anmeld

4. september 2013

raca

Masig skriver:

Nu ved vi jo ikke hvor gamle de er, men der kommer som regel en alder hvor piger og drenge ikke rigtigt vil lege sammen... Siger ikke det er sådan altid, men det er altså meget normalt.. Var det i hvert fald da jeg var i folkeskolen...

Altså i princippet er der vel ikke forskel på om der 9 børn eller 20 børn i klassen, det gør vel ikke "sorteringen" mere eller mindre diskriminerende... Så det argument synes jeg måske er lidt tamt, at bare fordi de KUN er 9 så er det uacceptabelt. Ja man kan argumentere for at det er lidt latterligt at udelukke sølle 2 elever, men ligefrem at kalde køndiskriminering uacceptabel udelukkende på basis af antallet af elever, kan jeg ikke rigtigt se logikken i...

så hvis du arbejde på en arbejdsplads med 7-9 personer og der var 2 af det modsatte køn.. så var det ok at fravælge de 2, til dvs kønsneutrale aktiviteter, forde de jo havdet et forket vedhæng mellem bene.

Anmeld

4. september 2013

helle85

Anonym skriver:

Ja forstår det vist ikke. Hvorfor vælger man at udelukke drenge eller piger fra en fødelsdag? Min søn går i en lille klasse med 7 børn hvoraf pigerne er inviteret til fødelsdagsfest efter skole men drengene (de er kun to drenge) er ikke inviteret. Det har jeg aldrig hørt om før så vil høre om der er nogen der ved hvorfor man evt vælger at gøre det sådan. Min kæreste siger han oplevede en mor da han var barn der udvalgte de børn hun ønskede med til fødelsdagen men det var baseret på deres adfærd og ikke deres køn. Undrer os bare noget.

vi har valgt kun at invitere pigerne til min datters fødselsdag fordi at vi desværre ikke har plads til 23 børn. hun ville godt have haft alle med så hvis vi havde plads så havde vi gjort det, eller hvis det var om sommeren hvor vi kunne være ude (hun har fødselsdag i november)

men nå de kun er 7 i dit barn klasse så kan jeg ikke forstå hvorfor de ikke tager de 2 drenge med også

Anmeld

4. september 2013

Masig

raca skriver:

så hvis du arbejde på en arbejdsplads med 7-9 personer og der var 2 af det modsatte køn.. så var det ok at fravælge de 2, til dvs kønsneutrale aktiviteter, forde de jo havdet et forket vedhæng mellem bene.

Jeg tror ikke helt du læser hvad jeg skriver... Jeg siger intet om hvorvidt det er køndiskriminerende eller ej, men at argumentet for at det er mere kønsdiskriminerende fordi de kun er så få i klassen, giver bare ingen mening...

Jeg har i ingen af mine indlæg givet udtryk for hvorvidt jeg synes det er rigtigt eller forkert, jeg svarer (synes jeg selv) meget objektivt på både dit og ts's indlæg, men du får det vendt til at JEG handler kønsdiskriminerende, og det har du på ingen måde belæg for at sige ud fra de ting jeg skriver....

Jeg tror ikke der er nogle forældre der vælger ét køn til fødselsdage fordi de ikke kan lide det modsatte køn, men udelukkende fordi de enten vurdere at deres barn leger bedst med børn af samme køn eller fordi barnet selv har givet udtryk for at det kun vil have ét bestemt køn med til sin fødselsdag, og det er vel fair nok at tage udgangspunkt i barnets ønsker?

Anmeld

4. september 2013

Xolia

Anonym skriver:

Ja forstår det vist ikke. Hvorfor vælger man at udelukke drenge eller piger fra en fødelsdag? Min søn går i en lille klasse med 7 børn hvoraf pigerne er inviteret til fødelsdagsfest efter skole men drengene (de er kun to drenge) er ikke inviteret. Det har jeg aldrig hørt om før så vil høre om der er nogen der ved hvorfor man evt vælger at gøre det sådan. Min kæreste siger han oplevede en mor da han var barn der udvalgte de børn hun ønskede med til fødelsdagen men det var baseret på deres adfærd og ikke deres køn. Undrer os bare noget.

Når de ikke er flere forstår jeg det ikke.

Personligt inviterer vi også kun henholdsvis piger/drenge - men det er fordi de er henholdsvis 25/28 i klassen, ca. ½ af hvert.

Og 25/28 børn er RIGTIG mange børn, derfor vælger vi kun det ene køn.

Men når det kun er 2 drenge som i dit tilfælde ville jeg aldrig udelukke dem.

-Xolia-

Anmeld

4. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det er IKKE i orden, når klassen er så lille - og det kan da kun opleves af drengene som et signal om, at de ikke hører til. Med så få elever er det særligt vigtigt at fastholde drengenes muligheder for at lege med pigerne, så de ikke kun har hinanden. 

Jeg ville tage det op til et forældremøde og få lavet klare regler på området. Det er f.... ikke særligt gennemtænkt af pigens forældre. Jeg har selv været forælder til en dreng i en meget lille klasse, hvor der kun gik to piger, og her gjorde vi alt for, at pigerne følte sig inde i varmen. Alternativt havde de formentlig skiftet skole, for det er bestemt ikke fedt kun at have én "rigtig" ven(inde) i sin klasse. 

Anmeld

5. september 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jeg synes helt bestemt ikke at det er i orden. Jeg er sikker på de kunne have fundet plads til de to sidste.
Og er det noget datteren selv har ønsket, altså at det kun skal være pigerne fra klassen, så ville jeg forklare hende hvorfor jeg synes/insisterer på at drengene skal med.

Anmeld

5. september 2013

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Jeg kan godt forstå, at du undre dig. Når der kun er 7 børn, så skal alle da inviteres, så synes jeg ikke, at man kan sige kun drengene eller kun pigerne.

Vi skal holde fødselsdag for min dreng til oktober og de er 25 børn. Vi invitere kun drengene og det er 12 stk.

Vi har i klassen fået afvide, at enten invitere man drengene eller pigerne eller både drengene og pigerne, og det synes jeg er fint.

I bh inviterede vi de 10 børn som vores dreng legede med, og det var både drenge og piger.

Ja kan godt se det er mange børn i det tilfælde. Vil nok også sige at mængden har lidt at sige. Jeg tror bare ikke jeg har tænkt man kunne gøre sådan fordi jeg ikke selv har oplevet det som barn. Men vi var nok også langt mindre børn i klassen dengang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.