Børnefødelsdag og kønssortering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.488 visninger
42 svar
29 synes godt om
4. september 2013

Anonym trådstarter

Ja forstår det vist ikke. Hvorfor vælger man at udelukke drenge eller piger fra en fødelsdag? Min søn går i en lille klasse med 7 børn hvoraf pigerne er inviteret til fødelsdagsfest efter skole men drengene (de er kun to drenge) er ikke inviteret. Det har jeg aldrig hørt om før så vil høre om der er nogen der ved hvorfor man evt vælger at gøre det sådan. Min kæreste siger han oplevede en mor da han var barn der udvalgte de børn hun ønskede med til fødelsdagen men det var baseret på deres adfærd og ikke deres køn. Undrer os bare noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2013

Masig

Anonym skriver:

Ja forstår det vist ikke. Hvorfor vælger man at udelukke drenge eller piger fra en fødelsdag? Min søn går i en lille klasse med 7 børn hvoraf pigerne er inviteret til fødelsdagsfest efter skole men drengene (de er kun to drenge) er ikke inviteret. Det har jeg aldrig hørt om før så vil høre om der er nogen der ved hvorfor man evt vælger at gøre det sådan. Min kæreste siger han oplevede en mor da han var barn der udvalgte de børn hun ønskede med til fødelsdagen men det var baseret på deres adfærd og ikke deres køn. Undrer os bare noget.

Altså mht køn vil jeg tro det har noget at gøre med:

1) piger leger bedst med andre piger, og drenge leger bedst med andre drenge

2) de fleste går jo i en klasse med 20 eller flere elever, og det er satme mange børn at have med til en fødselsdag, så det er vel fair nok at prioritere, og for at undgå mobning/diskriminering så er kønssortering den nemmeste måde at gøre det på uden at støde nogen (igen jf nr. 1, når nu man er tvunget til at prioritere så leger børn vel for det meste bedst med samme køn)

Anmeld

4. september 2013

Holbæktrunten

Da jeg gik i skole var det meget normalt at der blev holdt enten drenge eller pige fødselsdag - men der var vi jo også en noget større klasse.

Der var desværre også nogle børn der fik lov at håndplukke de drenge og piger de havde lyst til - og holde "hemmelige" fødselsdage. Dybt forkasteligt i min verden, for selvfølgelig vidste alle at det foregik, og dem der ikke var inviteret blev smadder kede af det...

Anmeld

4. september 2013

TNBC

Anonym skriver:

Det var ganske normalt da jeg var barn. Gjorde det selv, men ja vi var en del flere børn.

Folk holder fødselsdag på forskellige måder. og det med drengene og piger, har man allerede i børnehaven. Og sådan er det bare.

Jeg ville ikke håndplukke børn, men kun godt finde på at kun invitere et køn,hvis det er det mit barn vil. Det er jo deres fødselsdag,så de bestemmer.

Anmeld

4. september 2013

MorDk

Holbæktrunten skriver:

Da jeg gik i skole var det meget normalt at der blev holdt enten drenge eller pige fødselsdag - men der var vi jo også en noget større klasse.

Der var desværre også nogle børn der fik lov at håndplukke de drenge og piger de havde lyst til - og holde "hemmelige" fødselsdage. Dybt forkasteligt i min verden, for selvfølgelig vidste alle at det foregik, og dem der ikke var inviteret blev smadder kede af det...

Ja det er SÅ synd! Har selv været en af dem der IKKE blev inviteret med til pigefødselsdag  Det var ikke sjovt.

Da jeg kom i 6-7. klasse inviteret jeg kun 1 bedste veninde.

Anmeld

4. september 2013

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Altså mht køn vil jeg tro det har noget at gøre med:

1) piger leger bedst med andre piger, og drenge leger bedst med andre drenge

2) de fleste går jo i en klasse med 20 eller flere elever, og det er satme mange børn at have med til en fødselsdag, så det er vel fair nok at prioritere, og for at undgå mobning/diskriminering så er kønssortering den nemmeste måde at gøre det på uden at støde nogen (igen jf nr. 1, når nu man er tvunget til at prioritere så leger børn vel for det meste bedst med samme køn)

Ja men nu er det her jo en lille klasse med 7 elever, så det gør det lidt underligt syns jeg. Vi inviterer altid alle børnene til fødelsdag og de leger jo fint sammen alle sammen og har aldrig end tænkt tanken. Men ja du har nok ret i det er det som gør det, men synes det er en lidt underlig tanke at gøre sådan må jeg indrømme. Men sådan er mennesker jo selvfølgelig så forskellige.

Anmeld

4. september 2013

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Ok, tænk det har jeg aldrig oplevet i min barndom men det giver måske nok god mening. Syns bare at når der kun er 7 børn i klassen er det en halt anden situation.

Anmeld

4. september 2013

Rockertand

Anonym skriver:

DJa forstår det vist ikke. Hvorfor vælger man at udelukke drenge eller piger fra en fødelsdag? Min søn går i en lille klasse med 7 børn hvoraf pigerne er inviteret til fødelsdagsfest efter skole men drengene (de er kun to drenge) er ikke inviteret. Det har jeg aldrig hørt om før så vil høre om der er nogen der ved hvorfor man evt vælger at gøre det sådan. Min kæreste siger han oplevede en mor da han var barn der udvalgte de børn hun ønskede med til fødelsdagen men det var baseret på deres adfærd og ikke deres køn. Undrer os bare noget.

Det bruges her, enten er det alle 17 børn ellers vælges kun piger eller drenge.
Om nogle måneder er det vores tur, og vi inviterer kønsbestemt af pladshensyn og fordi børnene skal køres, så det er nemmere med kun 2 biler.

Anmeld

4. september 2013

ESV

Anonym skriver:

Altså jeg vil sige hvis det er en klasse på 7 børn ville jeg aldrig holde det ene køn uden for men i klasser hvor de er feks 28 så kan jeg godt forstå man vælger fx kun at holde for pigerne.

Anmeld

4. september 2013

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Altså jeg vil sige hvis det er en klasse på 7 børn ville jeg aldrig holde det ene køn uden for men i klasser hvor de er feks 28 så kan jeg godt forstå man vælger fx kun at holde for pigerne.

Ja præcis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.