Børnefødelsdag og kønssortering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg kan godt forstå, at du undre dig. Når der kun er 7 børn, så skal alle da inviteres, så synes jeg ikke, at man kan sige kun drengene eller kun pigerne.

Vi skal holde fødselsdag for min dreng til oktober og de er 25 børn. Vi invitere kun drengene og det er 12 stk.

Vi har i klassen fået afvide, at enten invitere man drengene eller pigerne eller både drengene og pigerne, og det synes jeg er fint.

I bh inviterede vi de 10 børn som vores dreng legede med, og det var både drenge og piger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2013

SjeBets

Da de kun var 12 i klassen,havde vi alle med, både piger og drenge, så blev de 20 og så har vi bare ikke pladsen, plus min søn gaaaaad ikke have pigerne med. derfor valgte vi pigerne fra året efter, fordi jeg vil ikke tvinge ham til at have pigerne med, og året før sad alle pigerne også bare inde på hans søsters værelse alligevel, så vi tog bare alle drengene , som så var lidt flere end året før.

Synes folk må selv om de vælger piger, drenge eller hele klassen, uanset hvor mange der er i klassen.

Anmeld

4. september 2013

Masig

Anonym skriver:

Ja men nu er det her jo en lille klasse med 7 elever, så det gør det lidt underligt syns jeg. Vi inviterer altid alle børnene til fødelsdag og de leger jo fint sammen alle sammen og har aldrig end tænkt tanken. Men ja du har nok ret i det er det som gør det, men synes det er en lidt underlig tanke at gøre sådan må jeg indrømme. Men sådan er mennesker jo selvfølgelig så forskellige.

Ja lige i situationen med kun 7 børn i klassen kan jeg se det, men det lød på dit spørgsmål som om du spurgte mere generelt. Det er jo ret sjældent man er så få elever i en klasse....

Anmeld

4. september 2013

raca

Masig skriver:

Altså mht køn vil jeg tro det har noget at gøre med:

1) piger leger bedst med andre piger, og drenge leger bedst med andre drenge

2) de fleste går jo i en klasse med 20 eller flere elever, og det er satme mange børn at have med til en fødselsdag, så det er vel fair nok at prioritere, og for at undgå mobning/diskriminering så er kønssortering den nemmeste måde at gøre det på uden at støde nogen (igen jf nr. 1, når nu man er tvunget til at prioritere så leger børn vel for det meste bedst med samme køn)

det punkt 1 er voldsomt steriotypt..

det er IKKE en selvfølge,

der er tale om 9 børn, hvor af de 2 bliver fravalgt, pga af køn, dette finder jeg ganske uaceptabelt.

Anmeld

4. september 2013

raca

mine børn går i små klasser og de leger stadig meget på tværs af kønnene, heldigvis da..

jeg ville aldrig sortere i børneflokken når den ikke er større, og jeg syntes det er et totalt uacpetabelt signal at sende til børne at man gerne må fravælge en gruppe alene pga af køn.

Anmeld

4. september 2013

Diana2013

MorDk skriver:

Ja det er SÅ synd! Har selv været en af dem der IKKE blev inviteret med til pigefødselsdag  Det var ikke sjovt.

Da jeg kom i 6-7. klasse inviteret jeg kun 1 bedste veninde.

Det er slet ikke sjovt, jeg har prøvet det samme ;0

Anmeld

4. september 2013

Benjamins'mor

Da jeg gik i skole blev jeg kun inviteret til pige fødselsdage, og der var kun piger med til min. Det samme var det med drengene i klassen. Dette tænker jeg er meget normalt og har været det i mange år, da man pludseligt kan blive alt for mange børn.

Tænker at det er helt fint, og tænker også vi vil gøre sådan når vores kommer i skole.
Dog synes jeg måske det virker lidt underligt, eftersom de er så få i din søns klasse. Altså der er kun 2 drenge, så tænker ikke det ville gøre den store forskel for moderen at invitere 2 gæster mere. Men, det kan jo være hendes datter har ønsket det kun var pigerne der kom, det er jo ikke til at sige.

Anmeld

4. september 2013

Benjamins'mor

Da jeg kom i 6 klasse ønskede jeg ikke længere selv fødselsdag, da det var nogen stride piger der var i min klasse. Så jeg fik lov at invitere en veninde fra klassen oven over med i djurs sommerland i stedet.

Anmeld

4. september 2013

Kløver

Jeg synes det er ok dog synes jeg det er mærkeligt når klassen er så lille
Ligesom når de går i bh forstår jeg godt de forældre som holder en lille fødselsdag for barnets nærmeste kammerater med 5 gæster frem for hele børnehaven på måske 25 eller 30 børn

Anmeld

4. september 2013

lineog4

Med en så lille klasse ville jeg ikke sortere, men da mine børn går i klasse med 25 andre synes jeg det er dejligt hvis de kun vil enten alle drenge eller alle piger.... Tror dog min datter vælger hele klassen eller kun drengene  For det er dem hun leger bedst med - så at sige piger leger altid bedst med piger er en generalisering der ikke holder - og nej hun er egentlig ikke drengepige, men bare ikke til præteen piger der taler Justin bieber og helst er stille - hun er til bevægelses lege og rollespil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.