hvor meget tøj i str 50

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2013

lille-trold

Vi har aldrig brugt str 50 og 56 har vi kun brugt sparsomt - men vores babyer har pgså været lange 54-55-57. Vi er stort set hoppet direkte i str 62, den har så været til den store side, men hellere det end man næsten ikke kan få det på babyen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2013

MHB

Vi havde arvet lidt i str. 50 som aldrig var brugt fra min søster da min nevø var 57 cm ved fødslen. Vi fik det dog heller aldrig brugt da Carl var 56 cm så han brugte kun str. 56 i et par uger. Jeg mener derfor at du har rigeligt i 50! Skulle det vise sig at i har brug for mere fordi jeres guldklump er en lille bandit kan man jo altid købe mere når bebs er kommet 

Anmeld

5. september 2013

frk andreasen

ja, nu jeg gået i vaske mode, og er begyndt at kigge lidt på hvad vi har i diverse str.
Vi har fået flere sække med brugt tøj fra familie, og høre tit om at man ikke skal købe for meget i str 50 da det er så kort tid de små pus kan bruge det.

men altså, jeg har
4 par bukser
1 natdragt
1 langærmet body
1 kortærmet body
2 langærmet bluser
1 par smækbukser

er det nødvendigt at købe mere, tænker måske det ville være rart med lidt flere natdragter samt langærmet bodyer

ihh synes altså det et mareridt med det tøj her,

Har termin 2 november hvis det kunne være brugbart heh,
håber i kan hjælpe mig lidt på vej

her til mit 3 barn købte jeg næsten intet i str 50 for min mellemste brugte det i en uge. men jeg måtte ud og købe en hel garderobe fuld for hun brugte str 50 i 2 mdr og 56 til hun var 4 mdr nu hun 9 mdr og bruger 68.
så start med lidt så kan du jo altid købe mere hvis det viser sig baby ik vokser så hurtigt.
jeg vil personligt anbefale hel dragter og dragte m fødder og sparkedragter til den første tid. jeg købte mig fattig i søde små bukser/trøjer/kjoler alle 3 gange men brugte faktisk kun dragter de første 2-3 mdr alle gangene

mine piger var 49cm 3020g 0g 50cm 3328g ved fødslen min dreng 51cm 3490g han voksede i raket fart var allerede i en str 68 om 2 mdr!
knus tanja

Anmeld

5. september 2013

tarkoflen

Thea brugte str 50 de første to måneder, men hun var selvfølgelig også en lille en

Men jeg ville helt sikkert smutte i h&m eller købe brugt i mødrehjælpen eller på nettet

Jeg ville købe ekstra langærmede bodyer og ville nok have minimum 4, ekstra natdragter så l minimum har to, køb evt uden fødder, så kan de godt bruges med et par strømper når baby smutter i str 56.

Det er en kold måned, så baby skal nok have en body indenunder de bluser du har, og hvis du kun har en bliver det ret presset. Det kan jo være, at l får en gylpe baby, og så er det meget lidt tøj.

Og så kan jeg ikke umiddelbart se, at l har noget overtøj til baby? Jeg tænker en køredragt? Den behøver selvfølgelig ikke være str 50, den kan sagtens være str 56, så den kan bruges lidt længere.

Anmeld

5. september 2013

BigHope13

tarkoflen skriver:

Thea brugte str 50 de første to måneder, men hun var selvfølgelig også en lille en

Men jeg ville helt sikkert smutte i h&m eller købe brugt i mødrehjælpen eller på nettet

Jeg ville købe ekstra langærmede bodyer og ville nok have minimum 4, ekstra natdragter så l minimum har to, køb evt uden fødder, så kan de godt bruges med et par strømper når baby smutter i str 56.

Det er en kold måned, så baby skal nok have en body indenunder de bluser du har, og hvis du kun har en bliver det ret presset. Det kan jo være, at l får en gylpe baby, og så er det meget lidt tøj.

Og så kan jeg ikke umiddelbart se, at l har noget overtøj til baby? Jeg tænker en køredragt? Den behøver selvfølgelig ikke være str 50, den kan sagtens være str 56, så den kan bruges lidt længere.

Tusind tak for dit svar har en masse masse tøj i str 56 også overtøj tror efterhånden med de mange forskellige svar at jeg venter tiden an og ser om jeg får brug for mere i str 50 skal til vægtscanning i uge 35 så der har vi nok en idé om hvilken str der kommer ud.

Anmeld

5. september 2013

tarkoflen

BigHope13 skriver:

Tusind tak for dit svar har en masse masse tøj i str 56 også overtøj tror efterhånden med de mange forskellige svar at jeg venter tiden an og ser om jeg får brug for mere i str 50 skal til vægtscanning i uge 35 så der har vi nok en idé om hvilken str der kommer ud.

Det lyder som en fin plan! Thea blev vægtskannet to uger før fødselen til 3 kg. men der kom altså en miniput på kun 2.396 g ud, så helt præcise er de ikke

Og nu har butikkerne jo også åbent, når du har født, så må der jo være nogle der smutter ud og køber lidt og evt vasker det, hvis str. 56 er for stort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.