hvor meget tøj i str 50

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2013

BigHope13

Maja84 skriver:

JdedJeg ville holde det begrænset i str 50 og ellers købe i 56 da de ellers vokser meget hurtigt ud af det

Ja det er jo nemlig det. Og har tonsvis af tøj i str 56. Så der vil altid være noget at putte ham i hvis vi løber tør.
Men tænker at kigge efter lidt nat/heldragter i str 50 og så nogle langærmet bodyer også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2013

Kløver

Hvor meget har du, for folk vil også komme med noget men fik selv rådene om at købe 56 dengang, og eneste grund til vi har 50 er fordi vores søn er præmature og derfor kunne passe 44 da han blev født, min datter var pga ssf (havde det i begge graviditeter) lille og brugte 44/50 og derfor brugte jeg lidt i 50 til hende, lidt nyt i lyserød resten var genbrug

Anmeld

3. september 2013

ms86

Min datter var lidt lille ved fødslen (2525 g) og brugte str. 50 de første 3 -4 uger, og tror vi har 5-6 natdragter og så lidt bodyer til at have inden under på de kolde dage i str. 50 (hun er fra marts). Når de er så små synes jeg dragterne er meget mere smarte end bukser og bluser med "skilning" på midten, + at sokkerne hele tiden falder af. 
Jeg ventede dog indtil ca. en måned før termin med at købe ekstra i str. 50, da jordemoderen der kan give et vægtskøn, så man ved om det er en spirrevip eller basse der er i vente! Ligeså snart de er oppe omkring 3,5kg er det str.56 der passer bedst (er min erfaring). 

Jeg købte de fleste str. 50 dragter i en af mødrehjælpens genbrugsbutikker. De har rigtig mange fine ting, og i "min" koster en dragt kun 10 kr. - så gør det ikke noget hvis man har 1 eller 2 for meget. Og man kan jo altid give dem tilbage igen med god samvittighed, hvis man slet ikke får brug for dem! 

Anmeld

3. september 2013

BigHope13

Maja84 skriver:

HHaHvor meget har du, for folk vil også komme med noget men fik selv rådene om at købe 56 dengang, og eneste grund til vi har 50 er fordi vores søn er præmature og derfor kunne passe 44 da han blev født, min datter var pga ssf (havde det i begge graviditeter) lille og brugte 44/50 og derfor brugte jeg lidt i 50 til hende, lidt nyt i lyserød resten var genbrug

Har ikke heltr styr på hvor meget vi har i str 56 men vi har ret meget da vi har fået brugt fra kærestens søskende. Så det vil ikke gøre noget at få lidt nyt men vil ikke selv gå ud og købe nyt på nuværende tidspunkt i ste 56

Anmeld

3. september 2013

Holbæktrunten

BigHope13 skriver:

ja, nu jeg gået i vaske mode, og er begyndt at kigge lidt på hvad vi har i diverse str.
Vi har fået flere sække med brugt tøj fra familie, og høre tit om at man ikke skal købe for meget i str 50 da det er så kort tid de små pus kan bruge det.

men altså, jeg har
4 par bukser
1 natdragt
1 langærmet body
1 kortærmet body
2 langærmet bluser
1 par smækbukser

er det nødvendigt at købe mere, tænker måske det ville være rart med lidt flere natdragter samt langærmet bodyer

ihh synes altså det et mareridt med det tøj her,

Har termin 2 november hvis det kunne være brugbart heh,
håber i kan hjælpe mig lidt på vej

Ja, jeg ville jo nok ikke købe mere i str 50 - men by vejede non søn 3815 g og var 52 lang, så han kom direkte i 56 og brugte det kun en mdr s tid. Desuden passer lidt for stort tøj bedre end lidt for småt

Jeg ville til gengæld have 7-10 langærmede body'er i str 56 samt 5 par bukser. Igen udfra mun erfaring - jeg ved at det er det jeg kommer til at bruge mest, men nu er jeg jo også andengangsfødende
4 natdragter ( jeg fik aldrig brugt med fødder, ungen blev skrupgal)
En køredragt til bilen, et par huer og bløde uldne dokker som "vanter" hvis det er nødvendigt. Og selvfølgelig strømper generelt - 5 par burde være nok. De render jo ikke rundt og det er ikke det der er mest udsat for bæ og bræk.

Mange ville også mene strømpebukser er uundværlige - hader det skidt, brugte det aldrig til Noah. Men har måtte se i øjnene at jeg nok ikke kan snige mig udenom med lillesøster i maven

Anmeld

3. september 2013

lineog4

BigHope13 skriver:

Jeg har så meget i str 56 og alle siger bare at jeg ikke skal købe det mindre
men synes jo hellernikke han skal svømme rundt i en str56 indtil det passer.
Så skal ihvertfald ud og have købt flere langærmet body og natdragter i str 50 men hvor meget??

og tillykke med jeres lille pige.

Nu ved jeg ikke hvad han er skønnet til, men mine 4 børn har aldrig været i str 50 - de var alle over 4 kilo og mellem 54 og 59 cm lange. Str 56 var de i i 14 dage, ja den første som var 59 cm var aldrig i 56 heller. Så hvis jeg var dig ville jeg vente og se hvor stor han er så sende andre afsted efter de ting når der er behov eller selv trille - elskede jeg...

line

Anmeld

3. september 2013

BigHope13

Holbæktrunten skriver:

Tusin

Ja, jeg ville jo nok ikke købe mere i str 50 - men by vejede non søn 3815 g og var 52 lang, så han kom direkte i 56 og brugte det kun en mdr s tid. Desuden passer lidt for stort tøj bedre end lidt for småt

Jeg ville til gengæld have 7-10 langærmede body'er i str 56 samt 5 par bukser. Igen udfra mun erfaring - jeg ved at det er det jeg kommer til at bruge mest, men nu er jeg jo også andengangsfødende
4 natdragter ( jeg fik aldrig brugt med fødder, ungen blev skrupgal)
En køredragt til bilen, et par huer og bløde uldne dokker som "vanter" hvis det er nødvendigt. Og selvfølgelig strømper generelt - 5 par burde være nok. De render jo ikke rundt og det er ikke det der er mest udsat for bæ og bræk.

Mange ville også mene strømpebukser er uundværlige - hader det skidt, brugte det aldrig til Noah. Men har måtte se i øjnene at jeg nok ikke kan snige mig udenom med lillesøster i maven

Tusind tak for svar

har tonsvis af brugt tøj i str 56 så der har jeg ihvertfald nok indtil videre
Så tror jeg måske bare jeg kigger lidt og lader mig friste hvis der er noget

Anmeld

3. september 2013

BigHope13

lineog4 skriver:

Nu ved jeg ikke hvad han er skønnet til, men mine 4 børn har aldrig været i str 50 - de var alle over 4 kilo og mellem 54 og 59 cm lange. Str 56 var de i i 14 dage, ja den første som var 59 cm var aldrig i 56 heller. Så hvis jeg var dig ville jeg vente og se hvor stor han er så sende andre afsted efter de ting når der er behov eller selv trille - elskede jeg...

line

I uge 28 blev han scannet til at ligge mellem 13-1500 g så det kan man ikke helt gå efter endnu men om en mdr 35+5 skal vi til vægtscanning så der har vi nok et lidt bedre billede af hvad der kommer ud, kunne godt være jeg bare skulle vente til derefter
har bare fået så meget brugt tøj, og det super dejligt men vil også gerne købe lidt nyt til ham

Anmeld

3. september 2013

Louise H.

Jeg ville købe nogle flere natdragter (2-3 stks mere) og nogle flere bodyer, både lange og korte
Hvis baby er lille, kan man altid købe mere når han er født, jeg synes bare det er vigtigt at have en god basis, til det første stykke tid og bukser og bluser vil man nok ikke bruge i lige så stor grad som nattøj, heldragter og bodyer

Meget af tiden vil han jo alligevel bruge under dynen, hvor der er dejlig varmt

Anmeld

3. september 2013

BigHope13

Louise <3 Isabella skriver:

Jeg ville købe nogle flere natdragter (2-3 stks mere) og nogle flere bodyer, både lange og korte
Hvis baby er lille, kan man altid købe mere når han er født, jeg synes bare det er vigtigt at have en god basis, til det første stykke tid og bukser og bluser vil man nok ikke bruge i lige så stor grad som nattøj, heldragter og bodyer

Meget af tiden vil han jo alligevel bruge under dynen, hvor der er dejlig varmt

Tusind tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.