hvor meget tøj i str 50

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2013

mommy1991

BigHope13 skriver:

ja, nu jeg gået i vaske mode, og er begyndt at kigge lidt på hvad vi har i diverse str.
Vi har fået flere sække med brugt tøj fra familie, og høre tit om at man ikke skal købe for meget i str 50 da det er så kort tid de små pus kan bruge det.

men altså, jeg har
4 par bukser
1 natdragt
1 langærmet body
1 kortærmet body
2 langærmet bluser
1 par smækbukser

er det nødvendigt at købe mere, tænker måske det ville være rart med lidt flere natdragter samt langærmet bodyer

ihh synes altså det et mareridt med det tøj her,

Har termin 2 november hvis det kunne være brugbart heh,
håber i kan hjælpe mig lidt på vej

Leander gik direkte i str. 56, så jeg fik aldrig brugt str. 50. Det kan da godt være at det var en lille smule stort, men det var slet ikke sådan at han svømmede i det. 

Mit råd til dig er at lade være med at købe mere str. 50 - og HVIS du nu skulle ske at få en baby der OVERHOVEDET ikke kan passe str. 56, kan du jo sende din mor, søster, kæreste ud efter noget.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2013

Smilehul

ja, nu jeg gået i vaske mode, og er begyndt at kigge lidt på hvad vi har i diverse str.
Vi har fået flere sække med brugt tøj fra familie, og høre tit om at man ikke skal købe for meget i str 50 da det er så kort tid de små pus kan bruge det.

men altså, jeg har
4 par bukser
1 natdragt
1 langærmet body
1 kortærmet body
2 langærmet bluser
1 par smækbukser

er det nødvendigt at købe mere, tænker måske det ville være rart med lidt flere natdragter samt langærmet bodyer

Jeg synes, at du har nok  

Jeg har selv ikke spenderet penge i str. 50, da det er alt for småt og de bruger det kun i meget få uger, HVIS de er så "små" uden det lyder forkert 

Jeg har kun i str. 56 og så op efter det synes jeg er fint. 

Anmeld

4. september 2013

sulo

men altså, jeg har
4 par bukser
1 natdragt
1 langærmet body
1 kortærmet body
2 langærmet bluser
1 par smækbukser

Kender godt det dilemma men hvor meget er nok, havde selv vaskemaskinen til at køre på fuld tryk for 14 dage siden med alt det vi fik foræret= 12 maskinfulde

Tror det kommer meget an på hvor stor et barn man får og som du selv siger er det nok en god ide at vente til du skal til vægtscanning i uge 35.

Her tror jeg på at vi får brug for lidt mere i str 50, men fik jo allerede af vide ved NF at jeg ikke ville få et 5 kg`s barn pga den skæve navlestreng, skal til vækstscanning om en times tid, så må vi se hvor meget han er vokset

Jeg har en del mere i str 50 men synes der skal nogle flere natdragter og smækbukser til samt et par hjemmestrikkede huer, futter og varme trøjer til som min svigermor har tilbudt at lave

Har: 13 par stømper, lidt vanter, huer og futter, 1 køre/flyverdragt, 1 natdragt, 1 heldragt, 3 par smækbukser, 2 par bukser 7 langærmet trøjer, 12 kort og 7 langærmet body.

Tilgængæld tror jeg at jeg har til næsten tre børn i str 56 med bla. andet 30 par stømper, 22 trøjer, 28 bodyer og 35 par bukser

Anmeld

4. september 2013

Troldemommi

BigHope13 skriver:

men altså, jeg har
4 par bukser
1 natdragt
1 langærmet body
1 kortærmet body
2 langærmet bluser
1 par smækbukser

Vi har kun tre stykker tøj i str 50 og ved Johanne brugte vi det slet ikke, vi gik direkte til str 56, vil hellere at tøjet sidder lidt løst på en nyfødt end at det er for småt.

Monica 41+0

Anmeld

4. september 2013

BigHope13

emmagirl skriver:

Leander gik direkte i str. 56, så jeg fik aldrig brugt str. 50. Det kan da godt være at det var en lille smule stort, men det var slet ikke sådan at han svømmede i det. 

Mit råd til dig er at lade være med at købe mere str. 50 - og HVIS du nu skulle ske at få en baby der OVERHOVEDET ikke kan passe str. 56, kan du jo sende din mor, søster, kæreste ud efter noget.. 

tusind tak for svar
tror måske bare jeg holder mig til min første indskydelse ikke at købe noget i str 50. før vi fik tøj foræret ville jeg heller ikke ud og købe det. men nu har jeg en lille smule i str 50 og hvis 56 er alt for stor til ham når han kommer ud så må vi tage den derfra
da du gjorde klar til leander kom, vaskede du så kun str 56 eller tog du 62 også

jeg har alt tøjet nede fra loftet nu nemlig , og har fået sorteret og vasket str 50 og det meste af str 56, men hvis han nu heller ikke kan passe 56 særlig længe er det snart dumt at pakke tøjet væk og smide det på loftet igen.

Anmeld

4. september 2013

BigHope13

sulo skriver:

Kender godt det dilemma men hvor meget er nok, havde selv vaskemaskinen til at køre på fuld tryk for 14 dage siden med alt det vi fik foræret= 12 maskinfulde

Tror det kommer meget an på hvor stor et barn man får og som du selv siger er det nok en god ide at vente til du skal til vægtscanning i uge 35.

Her tror jeg på at vi får brug for lidt mere i str 50, men fik jo allerede af vide ved NF at jeg ikke ville få et 5 kg`s barn pga den skæve navlestreng, skal til vækstscanning om en times tid, så må vi se hvor meget han er vokset

Jeg har en del mere i str 50 men synes der skal nogle flere natdragter og smækbukser til samt et par hjemmestrikkede huer, futter og varme trøjer til som min svigermor har tilbudt at lave

Har: 13 par stømper, lidt vanter, huer og futter, 1 køre/flyverdragt, 1 natdragt, 1 heldragt, 3 par smækbukser, 2 par bukser 7 langærmet trøjer, 12 kort og 7 langærmet body.

Tilgængæld tror jeg at jeg har til næsten tre børn i str 56 med bla. andet 30 par stømper, 22 trøjer, 28 bodyer og 35 par bukser

ja du har helt ret, jeg venter og ser til efter vægtscanningen, og jeg har jo altid til han kan få to sæt str 50 på, så skulle han være alt for lille til str 56, kan han da få noget tøj på kroppen indtil vi får købt noget nyt.
tak for svar

Anmeld

4. september 2013

Victoria2013

BigHope13 skriver:

men altså, jeg har
4 par bukser
1 natdragt
1 langærmet body
1 kortærmet body
2 langærmet bluser
1 par smækbukser

Hér var meget brug for str 50, da vores datter ikke engang vejede 3  kg ved fødslen og heller ikke målte 50 cm. Hun brugte str 50 i 4-5 uger - men da det var en varm sommer, havde jeg desværre en del natdragter der aldrig kom i brug, for hun havde jo altid bare en kortærmet body på, også når hun skulle sove...

Str. 56 brugte hun til gengæld kun i 2 uger, så var der ikke plads til hendes lår i den str længere og vi måtte bruge 62 da hun var 7 uger gammel. Så dér har jeg også masser af nuttet tøj jeg aldrig har brugt, for dér var det stadig varmt og det var så kort tid hun brugte den str. Mest irriterende er alt det tøj vi aldrig har brugt, fordi alle sagde man skulle købe mere str 56 end 50, for det brugte man nok mere... men ikke hér altså

Så det kommer vel an på størrelsen af baby samt årstiden, hvor meget man har brug for

Samt hvor tit man gider vaske tøj... her vasker vi 1-2 gange om ugen, så det er rart at have meget tøj at skifte med, før der skal vaskes. Men nogle gider jo godt vaske tøj hver dag og så behøver man vel ikke så meget

Anmeld

4. september 2013

Mettefpigen

Jeg ville ikk købe mere, men jeg havde heller ikk selv købt noget i str 50 og jeg fik heller ikk brug for noget i str 50......

Anmeld

4. september 2013

mommy1991

BigHope13 skriver:

tusind tak for svar
tror måske bare jeg holder mig til min første indskydelse ikke at købe noget i str 50. før vi fik tøj foræret ville jeg heller ikke ud og købe det. men nu har jeg en lille smule i str 50 og hvis 56 er alt for stor til ham når han kommer ud så må vi tage den derfra
da du gjorde klar til leander kom, vaskede du så kun str 56 eller tog du 62 også

jeg har alt tøjet nede fra loftet nu nemlig , og har fået sorteret og vasket str 50 og det meste af str 56, men hvis han nu heller ikke kan passe 56 særlig længe er det snart dumt at pakke tøjet væk og smide det på loftet igen.

Jeg vaskede og klargjorde også str. 62, da jeg vidste at man nok ikke havde overskud til det. Og han er lige kommet i 62, og det var sgu dejligt at det var klar

Anmeld

4. september 2013

BigHope13

emmagirl skriver:

Jeg vaskede og klargjorde også str. 62, da jeg vidste at man nok ikke havde overskud til det. Og han er lige kommet i 62, og det var sgu dejligt at det var klar

super, det også der mine tanker har været lidt, kan bestemt mærke jeg får svære ved at være i min krop dag for dag lige nu, så vil gerne have så meget klar som muligt inden han kommer så lader jeg str 62 blive nede og gør det klar når det andet er på plads

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.