børnefødselsdag trods dårlig økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2013

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Ja feks. I det hele tage spiser de små pus slet ikke så meget, og mon ikke de fleste alligevel har givet dem mad på forhånd fordi man frygter sukkerchokket som man vil gerne lægge en bund ;-)

Jeg inviterer helst efter frokost både pga penge men også fordi jeg synes det er legene, boller og kage der gør en fødselsdag ;-)

jo du har nok ret det er første gang jeg skal holde fødselsdag for børnene så har ikke så meget erfaring

vil bare give dem n så god dag som muligt, som jeg ikke selv fik, så det kan da godt være at jeg er kommet til at tænke lidt for stort

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2013

Anonym trådstarter

Barnepigen skriver:

Jeg er altså enig med Ayas mor at i godt kan spare på sukker tingene

Mit forslag er 

Pølser og brød (Råløg og sennep behøves ikke til børn) også kan de få vand eller saftevand til + grønsags stænger 

Så kan de få kagen og kakao 

Også en sund slik pose fx med nogle tørrede frugter eller frisk.

Fx lidt tørrede bananer, en rosin pakke og en blomme/æble osv. 

de ville heler ikke få rå løg og sennep da det er de færreste børn der spiser det i den aldre

men tror jeg dropper slikposen som mange forslå

Anmeld

3. september 2013

dpb

Anonym skriver:

jeg har lovet mit barn at holde fødselsdag men da pengene er lidt små pga. uventet ting så er det lidt svært at få det til at hænge sammen

vi har tænkt os at lave en lav kage (med sukker print) som han gerne vil have også server frugt til

så er jeg lidt i tvivl hvad vi skal server som mad, da det hurtig løber op, så hvad ville i servere

vi laver nogen grønsags stave til maden.

vi ville gerne servere sodavand til maden og kakao til kagen

og slikposer som børnene få med nå de gå hjem.

evt nogen forslag til hvor man kan spare??

håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg snart er græde færdig

Her har vi typisk lavet lasagne, da det er nemt og ikke specielt dyrt og så har vi haft gulerodsstænger og agurkstænger til som drikkelse har der været frit valg mellem alm. vand og saftevandmen hvis pølsehor/pizzasnegle er billigere for jer at lave når i alligevel bager en del så syntes jeg også sagtens i kan gøre det

Slikposer syntes jeg ikke er nødvendige når i laver lagkager, og hvis i gerne vil så gør det så billigt som muligt... se evt. om der er tilbud på slik et sted og evt. suppler med en lille rosinpakke...
Det jeg typisk syntes er svært med slikposer er at jeg er typen der gerne vil have at der er lidt af hvert i så der er noget for alle dvs. gerne både vingummi, lakrids, chokolade, tyggegummi og lidt "sundt" slik i form af rosinpakke og figenstang + en lille sjov ting (har typisk være sæbebobler) og så løber det altså hurtigt op... er nemlig selv hamrende kræsen.....men det var vist lidt off topic...beklager

Qnuz

Anmeld

3. september 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

spar slikposen væk.. jeg syntes de er så irriterende.. jeg vil gerne selv indkøbe det sukker der skal stoppes i mit barn.  de skaber splid blandt søskende og tja jeg forstår ikke ideen...

lad vær at købe sukkerprint, men tegn på kagen med glasur, hvis kage overhovdet er nødvendigt.

server heldre noget solidt til middagsmaden eks små pizzaer bagt på grov mel,

eller en rugbrøds mand( dog er en omgang kødsovs ofte billigere)

kødsovs med spahetti og gnavegrønt,

og til dessert/skrubaf mad, lav et piratskib af honningmelon og dvs frugter.. nektariner melon og vindruer er billige pt. server evt en muffins eller kage til.

server saft eller vand til maden og juise til frugtskibet eller kakao.

har du et billede af sådan et piratskib??

kagen skal han have da det er det eneste han snakker om

jeg dropper slik poserne (vil give helt ret i det omkring søskende) og måske laveren sund pose i stedet

Anmeld

3. september 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
lineog4 skriver:

Så ville jeg vælge at invitere til efter frokost så er de spist af hjemme fra og I skal "kun" servere boller og kage. Så ville jeg lave en omgang boller (har en skøn opskrift feks med indbagt skattekort hvis man er til  skattejagt - skatten kunne så gøre det ud for slikposer og "bare" være et sjovt klistermærke (eller andet afhængigt af køn og alder) og en lille slikpind. Og så have kagen som store spiseindslag... Jeg ville ikke servere sodavand. Har man brug for andet end kakao så er saftevand rigeligt og vand ;-)

line

ej, kunne man ikke få opskriften til bollerne med skattekort - det lyder som en rigtig god ide

Anmeld

3. september 2013

Momster89

Man kunne også skifte silkposen ud med popcorn. Hvis du popper dem selv koster en pose kerner 10 kr

Anmeld

3. september 2013

Diana2013

Anonym skriver:

jeg har lovet mit barn at holde fødselsdag men da pengene er lidt små pga. uventet ting så er det lidt svært at få det til at hænge sammen

vi har tænkt os at lave en lav kage (med sukker print) som han gerne vil have også server frugt til

så er jeg lidt i tvivl hvad vi skal server som mad, da det hurtig løber op, så hvad ville i servere

I kan få hjælp fra mødre hjælpen med hensyn til kage, prøv at Google mødrehjælp og den rullende kagemand, der er nogen frivillige der kommer med det håber i får en fantastisk dag

Anmeld

3. september 2013

Moma

Anonym skriver:

Alle forslagene til maden kan fint bruges synes jeg. Men jeg ville helt klart spare sodavand, cacao og slikposer væk. Det er der ingen grund til at servere.

Hvis I synes vand er for kedeligt at servere til, kan I servere saftevand til kagen. Det er ikke så dyrt (synes virkeligt cacao er blevet så dyr).

Anmeld

3. september 2013

Kløver

Hvad med at spare ved at lave boller med smør og varm kakao, og feks en af de små glas sodavand til hver, de fåes også tit på bud slikposerne kan i selv lave ved at købe lidt blandet på tilbud, rosinpakker, m&m, alm blandet slik og lignende og så en lagkage med print på
Alternativt erstatte sodavand med saft og slikposerne kan i stedet indeholde popcorn

Lav fokus på sjov dag i stedet for mad, stoledans, skattejagt, spil og lege

Anmeld

3. september 2013

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Altid dejligt med inspiration (:

ja det er det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.