børnefødselsdag trods dårlig økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvad ville i servere

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.797 visninger
49 svar
25 synes godt om
3. september 2013

Anonym trådstarter

jeg har lovet mit barn at holde fødselsdag men da pengene er lidt små pga. uventet ting så er det lidt svært at få det til at hænge sammen

vi har tænkt os at lave en lav kage (med sukker print) som han gerne vil have også server frugt til

så er jeg lidt i tvivl hvad vi skal server som mad, da det hurtig løber op, så hvad ville i servere

vi laver nogen grønsags stave til maden.

vi ville gerne servere sodavand til maden og kakao til kagen

og slikposer som børnene få med nå de gå hjem.

evt nogen forslag til hvor man kan spare??

håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg snart er græde færdig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2013

lineog4

Hvor længe skal de være det og i hvilket tidsrum?

Anmeld

3. september 2013

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Hvor længe skal de være det og i hvilket tidsrum?

jeg havde tænkt mig at det skulle holdes fra kl. 12-15 ca.

men der er ikke sendt invitationer endnu endnu så det kan godt ændres

Anmeld

3. september 2013

Ayasmor

Jeg tænker, at i fint kan spare sodavanden til maden væk, hvis det er og så bibeholde kakaoen til kagen. Ift. maden er pølsehorn både nemt og billigt. Hvis overskuddet ikke er til det store, så evt. hotdogs som børnene selv kan lave. Så er det bare brød, pølser, ristede løg, rå løg, ketchup, remoulade og evt. sennep. Spar gerne sennep væk.
Slikposerne kan efter min mening også fint spares væk, ellers så kun en af de små hariboposer til 2 kr. stk. pr. barn.

Grunden til, at jeg skriver, at i fint kan spare nogle af tingene væk er, at der generelt er meget med sukker, hvilket med fordel kan spares væk. Evt. kan sukkerprintet spares væk, men kan nu godt forstå, hvis i gerne vil have en fin kage med billede.

Håber alt løser sig for jer

Anmeld

3. september 2013

serinasmor

Anonym skriver:

jeg har lovet mit barn at holde fødselsdag men da pengene er lidt små pga. uventet ting så er det lidt svært at få det til at hænge sammen

vi har tænkt os at lave en lav kage (med sukker print) som han gerne vil have også server frugt til

så er jeg lidt i tvivl hvad vi skal server som mad, da det hurtig løber op, så hvad ville i servere

vi laver nogen grønsags stave til maden.

vi ville gerne servere sodavand til maden og kakao til kagen

og slikposer som børnene få med nå de gå hjem.

evt nogen forslag til hvor man kan spare??

håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg snart er græde færdig

Spareråd til børnefødselsdag:

Bag kagen selv (skal der være sukkerprint? Ellers tegn med glasur)

Bag pølsehorn mini ( skær pølserne i 3 eller 4 stykker)

Kog pasta og køb ketchup (supplering)

Gulerødder er de billigste til grøntsagsstave

Køb store sodavand uden mærke

Køb vingummi på tilbud og fordel i 2 liters poser (ikke mange til hver) pynt med gavebånd

Gør noget ud af små lege : ståtrold , stopdans, et-tagfat osv

Hvor gamle er de og hvor mange og hvor længe

Anmeld

3. september 2013

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Jeg tænker, at i fint kan spare sodavanden til maden væk, hvis det er og så bibeholde kakaoen til kagen. Ift. maden er pølsehorn både nemt og billigt. Hvis overskuddet ikke er til det store, så evt. hotdogs som børnene selv kan lave. Så er det bare brød, pølser, ristede løg, rå løg, ketchup, remoulade og evt. sennep. Spar gerne sennep væk.
Slikposerne kan efter min mening også fint spares væk, ellers så kun en af de små hariboposer til 2 kr. stk. pr. barn.

Grunden til, at jeg skriver, at i fint kan spare nogle af tingene væk er, at der generelt er meget med sukker, hvilket med fordel kan spares væk. Evt. kan sukkerprintet spares væk, men kan nu godt forstå, hvis i gerne vil have en fin kage med billede.

Håber alt løser sig for jer

tak for svar

hvad ville du server til maden?? vand eller saft.

jeg havde også overvejet at lave en lille grønsagspose i stedet men ved ikke hvad jeg skulle proppe i

men ville det ikke se mærligt ud hvis de ikke fik en slik pose???
for jeg har jeg oplevet at de andre der holder børnene fødselsdag gør.

vi ville godt kunne lave pølsehorn det syntes jeg alligevel ikke kræver så meget da vi hver weekend bager boller alligevel

Anmeld

3. september 2013

lineog4

Anonym skriver:

jeg havde tænkt mig at det skulle holdes fra kl. 12-15 ca.

men der er ikke sendt invitationer endnu endnu så det kan godt ændres

Så ville jeg vælge at invitere til efter frokost så er de spist af hjemme fra og I skal "kun" servere boller og kage. Så ville jeg lave en omgang boller (har en skøn opskrift feks med indbagt skattekort hvis man er til  skattejagt - skatten kunne så gøre det ud for slikposer og "bare" være et sjovt klistermærke (eller andet afhængigt af køn og alder) og en lille slikpind. Og så have kagen som store spiseindslag... Jeg ville ikke servere sodavand. Har man brug for andet end kakao så er saftevand rigeligt og vand ;-)

line

Anmeld

3. september 2013

B&J

når de kommer vil jeg give dem pølsehorn eller ja hvor gammel er de?

for du kan jo også lave en billig pastasalat med frikadeller?

også køb kakaoen i netto den billige eller de 2 litter sodavand de billige i netto

hvad med at lave en alm billig kage ved ikke om der skal sukkerprint på? også noget æbler banan osv. skæret i skiver evt pærre med

også når de går hjem kan du ikke købe en masse billige slik pinde? og noget slik på tilbud et sted? til slik poserne?

men ja det løber hurtig op hvor mange penge har du evt til det`?

Anmeld

3. september 2013

Ayasmor

Anonym skriver:

tak for svar

hvad ville du server til maden?? vand eller saft.

jeg havde også overvejet at lave en lille grønsagspose i stedet men ved ikke hvad jeg skulle proppe i

men ville det ikke se mærligt ud hvis de ikke fik en slik pose???
for jeg har jeg oplevet at de andre der holder børnene fødselsdag gør.

vi ville godt kunne lave pølsehorn det syntes jeg alligevel ikke kræver så meget da vi hver weekend bager boller alligevel

Det var så lidt

Jeg ville faktisk bare servere vand til maden Ganske kvit og frit

Personligt ville jeg ikke tænker over, hvis der ikke fulgte en slikpose med hjem. Men ellers synes jeg, at der var en rigtig fin idé til, hvordan du ellers kunne imødekomme slikposen til et okay budget, længere oppe

Anmeld

3. september 2013

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Spareråd til børnefødselsdag:

Bag kagen selv (skal der være sukkerprint? Ellers tegn med glasur)

Bag pølsehorn mini ( skær pølserne i 3 eller 4 stykker)

Kog pasta og køb ketchup (supplering)

Gulerødder er de billigste til grøntsagsstave

Køb store sodavand uden mærke

Køb vingummi på tilbud og fordel i 2 liters poser (ikke mange til hver) pynt med gavebånd

Gør noget ud af små lege : ståtrold , stopdans, et-tagfat osv

Hvor gamle er de og hvor mange og hvor længe

vi laver selv lavkage køber dog bunden havde tænkt mig at lave 2

printet koster 35 kr så det har vi valgt da det eneste h*n ønsker sig er en kage med det på og flødeskum på siden

det er en god ide at supplere med pasta så er der også til dem der ikke kan lide pasta.

som grønsags stave havde vi tænkt gulerødder, agurk og peberfrugt

de er ca 6år, de bliver ca 9-10 stk hvis alle kommer, havde tænkt på 3 timer så jeg har ikke planlagt lege da der jo også skal være tid til at lege

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.