børnefødselsdag trods dårlig økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2013

M (:

Anonym skriver:

jeg har lovet mit barn at holde fødselsdag men da pengene er lidt små pga. uventet ting så er det lidt svært at få det til at hænge sammen

vi har tænkt os at lave en lav kage (med sukker print) som han gerne vil have også server frugt til

så er jeg lidt i tvivl hvad vi skal server som mad, da det hurtig løber op, så hvad ville i servere

vi laver nogen grønsags stave til maden.

vi ville gerne servere sodavand til maden og kakao til kagen

og slikposer som børnene få med nå de gå hjem.

evt nogen forslag til hvor man kan spare??

håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg snart er græde færdig

Herhjemme har pizzasnegle altid været et hit!

Man laver en almindelig bolledej, ruller den ud som til kanelsnegle, smører med tomatpure, krydrer efter smag (f.eks. oregano) og kommer pølser/skinketern/bacon/hvad fødselsdagsbarnet nu kan lide (kun én slags fyld pr pizza er nødvendigt) og ost på. Rulles sammen og skæres ud til snegle. Nemt og lækkert, og man kan nøjes med én pose billige pølser og en til to pakker skinketern. Så er der nok til RIGTIG mange sultne fødselsdagsbørn (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2013

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Så ville jeg vælge at invitere til efter frokost så er de spist af hjemme fra og I skal "kun" servere boller og kage. Så ville jeg lave en omgang boller (har en skøn opskrift feks med indbagt skattekort hvis man er til  skattejagt - skatten kunne så gøre det ud for slikposer og "bare" være et sjovt klistermærke (eller andet afhængigt af køn og alder) og en lille slikpind. Og så have kagen som store spiseindslag... Jeg ville ikke servere sodavand. Har man brug for andet end kakao så er saftevand rigeligt og vand ;-)

line

det kunne være en god ide, vender det lige med manden.

hvad tid ville så være bedst fra 13:30-16:30???

Anmeld

3. september 2013

lineog4

Anonym skriver:

det kunne være en god ide, vender det lige med manden.

hvad tid ville så være bedst fra 13:30-16:30???

Ja feks. I det hele tage spiser de små pus slet ikke så meget, og mon ikke de fleste alligevel har givet dem mad på forhånd fordi man frygter sukkerchokket som man vil gerne lægge en bund ;-)

Jeg inviterer helst efter frokost både pga penge men også fordi jeg synes det er legene, boller og kage der gør en fødselsdag ;-)

Anmeld

3. september 2013

Pigent

Anonym skriver:

jeg har lovet mit barn at holde fødselsdag men da pengene er lidt små pga. uventet ting så er det lidt svært at få det til at hænge sammen

vi har tænkt os at lave en lav kage (med sukker print) som han gerne vil have også server frugt til

så er jeg lidt i tvivl hvad vi skal server som mad, da det hurtig løber op, så hvad ville i servere

vi laver nogen grønsags stave til maden.

vi ville gerne servere sodavand til maden og kakao til kagen

og slikposer som børnene få med nå de gå hjem.

evt nogen forslag til hvor man kan spare??

håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg snart er græde færdig

Jeg er altså enig med Ayas mor at i godt kan spare på sukker tingene

Mit forslag er 

Pølser og brød (Råløg og sennep behøves ikke til børn) også kan de få vand eller saftevand til + grønsags stænger 

Så kan de få kagen og kakao 

Også en sund slik pose fx med nogle tørrede frugter eller frisk.

Fx lidt tørrede bananer, en rosin pakke og en blomme/æble osv. 

Anmeld

3. september 2013

raca

spar slikposen væk.. jeg syntes de er så irriterende.. jeg vil gerne selv indkøbe det sukker der skal stoppes i mit barn.  de skaber splid blandt søskende og tja jeg forstår ikke ideen...

lad vær at købe sukkerprint, men tegn på kagen med glasur, hvis kage overhovdet er nødvendigt.

server heldre noget solidt til middagsmaden eks små pizzaer bagt på grov mel,

eller en rugbrøds mand( dog er en omgang kødsovs ofte billigere)

kødsovs med spahetti og gnavegrønt,

og til dessert/skrubaf mad, lav et piratskib af honningmelon og dvs frugter.. nektariner melon og vindruer er billige pt. server evt en muffins eller kage til.

server saft eller vand til maden og juise til frugtskibet eller kakao.

Anmeld

3. september 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

når de kommer vil jeg give dem pølsehorn eller ja hvor gammel er de?

for du kan jo også lave en billig pastasalat med frikadeller?

også køb kakaoen i netto den billige eller de 2 litter sodavand de billige i netto

hvad med at lave en alm billig kage ved ikke om der skal sukkerprint på? også noget æbler banan osv. skæret i skiver evt pærre med

også når de går hjem kan du ikke købe en masse billige slik pinde? og noget slik på tilbud et sted? til slik poserne?

men ja det løber hurtig op hvor mange penge har du evt til det`?

vi har omkring 200 kr

sukkerprintet køber vi for det er det eneste han ønsker sig, så det skal han selvfølgelig have så vi laver 2 lagkager

vi bager kage (og lægger i muffins forme) til skolen

kakaoen bliver også den billige

det kunne også være en god ide med pasta salat vender lige jeres ideer med manden da han jo også skal være med

Anmeld

3. september 2013

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Det var så lidt

Jeg ville faktisk bare servere vand til maden Ganske kvit og frit

Personligt ville jeg ikke tænker over, hvis der ikke fulgte en slikpose med hjem. Men ellers synes jeg, at der var en rigtig fin idé til, hvordan du ellers kunne imødekomme slikposen til et okay budget, længere oppe

Anmeld

3. september 2013

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Herhjemme har pizzasnegle altid været et hit!

Man laver en almindelig bolledej, ruller den ud som til kanelsnegle, smører med tomatpure, krydrer efter smag (f.eks. oregano) og kommer pølser/skinketern/bacon/hvad fødselsdagsbarnet nu kan lide (kun én slags fyld pr pizza er nødvendigt) og ost på. Rulles sammen og skæres ud til snegle. Nemt og lækkert, og man kan nøjes med én pose billige pølser og en til to pakker skinketern. Så er der nok til RIGTIG mange sultne fødselsdagsbørn (:

det lyder også som en rigtig god ide som skrevet til de andre så vil jeg lige vende det med manden

mange af tingene har jeg slet ikke tænkt på

Anmeld

3. september 2013

M (:

Anonym skriver:

det lyder også som en rigtig god ide som skrevet til de andre så vil jeg lige vende det med manden

mange af tingene har jeg slet ikke tænkt på

Altid dejligt med inspiration (:

Anmeld

3. september 2013

B&J

Anonym skriver:

vi har omkring 200 kr

sukkerprintet køber vi for det er det eneste han ønsker sig, så det skal han selvfølgelig have så vi laver 2 lagkager

vi bager kage (og lægger i muffins forme) til skolen

kakaoen bliver også den billige

det kunne også være en god ide med pasta salat vender lige jeres ideer med manden da han jo også skal være med

jaaa god ide for pasta skruger og ærter og majs og agurk evt tomat det er billigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.